beantwoord

werkzaamheden op ns station rotterdam-lombardijen

• 17 mei 2020
  • 13 reacties
  • 460 Bekeken

Er zijn werkzaamheden op ns station rotterdam-lombardijen waar wij omwonenden niets van af weten staat nergens vermeld op ns sites ik woon er nog geen 15 meter van het station ...het zijn spook-werkzaamheden niemand weet iets ook ns hoofdkantoor gebeld en situatie gemeld over geluidsoverlast die door deze spookwerkzaamheden worden uitgevoerd midden in de nacht vanaf 01.30 uur tot en met 05.00 uur hoe kan dat nou in gods naam zonder waarschuwingen vooraf !!!

icon

Beste antwoord door Momo 17 mei 2020, 02:17

Werkzaamheden worden door ProRail uitgevoerd. Op https://www.prorail.nl/omwonenden/check-het-spoorwerk-in-uw-buurt kunt u zien of en welke werkzaamheden er bij u in de buurt zijn. Als ik zo kijk zou het gaan om een slijptrein.

U kunt zich daar ook aanmelden voor een e-mailservice. Ik weet niet of ProRail nog steeds bij geplande werkzaamheden de omwonden een brief stuurt. Zelf woon ik ook in de buurt van een station en ontving ik het verleden wel zulke brieven, al is het ook wel eens voorgekomen dat er nachtelijke werkzaamheden onaangekondigd plaatsvonden, ook met een slijptrein waardoor ik rond 3 uur 's nachts wakker werd. Was ik ook niet blij mee en ging er ook een klacht richting ProRail, waar ze overigens heel snel op reageerden.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Werkzaamheden worden door ProRail uitgevoerd. Op https://www.prorail.nl/omwonenden/check-het-spoorwerk-in-uw-buurt kunt u zien of en welke werkzaamheden er bij u in de buurt zijn. Als ik zo kijk zou het gaan om een slijptrein.

U kunt zich daar ook aanmelden voor een e-mailservice. Ik weet niet of ProRail nog steeds bij geplande werkzaamheden de omwonden een brief stuurt. Zelf woon ik ook in de buurt van een station en ontving ik het verleden wel zulke brieven, al is het ook wel eens voorgekomen dat er nachtelijke werkzaamheden onaangekondigd plaatsvonden, ook met een slijptrein waardoor ik rond 3 uur 's nachts wakker werd. Was ik ook niet blij mee en ging er ook een klacht richting ProRail, waar ze overigens heel snel op reageerden.

bedankt voor de info !

ja nu zie ik het wel idd deze site kan ik dus op prorail-site niet terug vinden weet jij waar ik precies moet kijken ? super bedankt voor deze info nu weet ik in ieder geval wat er aan de hand is !

Reputatie 7
Badge +3

Op de ProRail site is dat bij “Omwonenden” en dan “Spoorwerk in uw buurt”. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog even gekeken op de website van ProRail en ik denk dat het om de volgende werkzaamheden gaat:

Bron: https://spoorwerkinmijnbuurt.prorail.nl/viewer/Index.html?viewer=Omwonenden&postcode=3076ET&huisnummer=500

Overigens lukt het niet om te zoeken op postcode en huisnummer van station Lombardijen: 3076 ET, 500. :grinning:  

Reputatie 7
Badge +3

Ik kwam op hetzelfde uit iMark en kreeg ook al geen resultaat op de postcode van het station. Maar daar woont natuurlijk niemand. :laughing:

website voor werkzaamheden omwonenden ligt eruit storing bij prorail !!!

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou een moderator vragen om postcode en huisnummer te verwijderen. 

Ik heb de post met daarin de (vermoedelijke) adresgegevens van Carlos55Pieters verwijderd.

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, toch handig die ProRail site met werkzaamheden. Maar dan moeten ze zich wel aan de opgegeven datum houden. Het is is nu de nacht van zondag op maandag 8 juni iets over 3 en een kwartiertje geleden hoor ik een leuk toetertje, uit het slaapkamerraam kijkend zie ik wat lampen door het gebladerte van de bomen langs het spoor schijnen net iets ten noorden van het station en hoor nog wat andere geluiden. En de ProRail website zegt dit.

Je kunt ze in ieder geval niet beschuldigen van vertraging. :joy:

Maar even verder proberen te slapen, maar nu met het raam dicht.

Badge

Oooh dus dat spandoek ‘even typhoneren voor Momo’ werkt  :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Het merendeel denkt waarschijnlijk toch “ik ken die hele Momo niet, dus ga ik mooi niet doen”. :grin:

Er was alleen zo'n anderhalve week geleden een enthousiasteling die zeker 3 keer flink op de typhoon trapte. Zat ik net 's middags lekker rustig in de tuin te lezen werd ik daardoor opgeschrikt. Misschien was het nodig bij het station. En halverwege vorige week eent bescheiden toetertje ter begroeting. 

Vanavond dan maar eens kijken of ze dan ook werken aan de bovenleiding, of misschien zijn ze dan weer eens stukje verderop aan het werk. De werkzaamheden aan de bovenleiding zelf gaven niet echt geluidsoverlast, alleen die toeter even. 

Reputatie 7
Badge +3

Oooh dus dat spandoek ‘even typhoneren voor Momo’ werkt  :rofl:

Wil je dat spandoek even weghalen? Er is vandaag al voor de 2e keer gehoor aangegeven, nu net rond 17:33 en eerder om 12:10. :joy::joy:

Edit, en de volgende alweer, 17:38

Reageer