beantwoord

Werkzaamheden op twee drukste noord-zuidlijnen staan niet in overzicht.

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 5
Dat wordt niks a.s. weekend. Planning om naar museum Alkmaar te gaan vanuit Brabant, maar als ik reisplanner bekijk duurt dit ruim 3,5 uur inclusief twee (waarschijnlijk drukke) bustrips. Dat doe ik dus niet.
Slechte zaak, twee belangrijke knooppunten er tegelijk uit waardoor Brabant alleen nog in combinatie met busvervoer te bereiken is.
Badge +3
Vanuit (zuidoost) Brabant en Limburg zou via Roermond - Nijmegen met Arriva nog een optie zijn, maar gezien de situatie gisteren wordt dat ook veevervoer, dus staan (als je al mee kunt).

Vooral als je met een fiets of hond wilt reizen, die mogen alleen maar soms mee in een NS bus... zelfs al heb je daarvoor gewoon betaald!
Reputatie 4
NS hoe gaat het hiermee? Over 4,5 dagen is het zover en we worden compleet genegeerd...
Reputatie 7
Badge +2
Opmerkelijk, maar tussen Den Bosch en Eindhoven zijn er komend weekend voor de derde week op rij werkzaamheden.
Ik heb de meldingen die hierboven zijn gedaan nogmaals doorgegeven aan de collega's die de reisplanner beheren. Helaas heb ik tot op heden nog geen terugkoppeling ontvangen.
Reputatie 7
Badge +2
De werkzaamheden tussen Den Bosch en Eindhoven zijn alleen op zaterdag, op zondag rijden de treinen normaal.
Reputatie 4
Is de afdeling die de reisplanners beheert hetzelfde als de afdeling die ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor beheert?

(deel weggehaald aangezien de boel nu wel klopt/goed is aangepast)

De extra reistijdindicaties kloppen wel nog nog steeds niet.
Reputatie 4
Nog 2 dagen en dan is het zo ver. Blijkbaar blijft NS in het werkzaamhedenoverzicht erbij dat de vertraging maar een uur is, dus dan graag antwoord op deze vraag:

Hoe kun je van Amsterdam Centraal naar Paris Gare du Nord komen aankomende zondag, met een uur vertraging (dus totale reistijd 4:18 ipv 3:18)? Ben erg benieuwd.

Ook staat er nog steeds dat de Thalys naar Antwerpen rijdt, terwijl dit al maandenlang wordt ontkent door Thalys zelf.
Badge +3
Het antwoord op de vraag van @s1mon9 is ontkennend. Het is niet mogelijk om met een vertraging van slechts een uur te reizen.

De snelste manier om op zaterdag of zondag van Amsterdam Centraal naar Paris Nord te reizen is volgens de reisplanner van DB om met overstappen in 's-Hertogenbosch, de treinvervangende bus naar Tilburg, dan met de trein verder via Roosendaal en Brussel Zuid te reizen. Dat duurt 5u51m.

De reisplanner van NS International komt met de lumineuze suggestie om met de ICE naar Düsseldorf Hbf te reizen en van daar met de Thalys naar Parijs, in 7u25m.

Het bleef nog lang rustig in de treinen......
Reputatie 6
Badge
Het is ook wel erg ongelukkig dat beide lijnen eruit liggen.

Laten we hopen dat er goed gewerkt gaat worden aan het voorkomen van storingen tussen Dordrecht en Breda en op de HSL. Vanaf maandag belooft het een mooie week te worden van en naar Breda.
s1mon9 schreef:

Nog 2 dagen en dan is het zo ver. Blijkbaar blijft NS in het werkzaamhedenoverzicht erbij dat de vertraging maar een uur is, dus dan graag antwoord op deze vraag:

Hoe kun je van Amsterdam Centraal naar Paris Gare du Nord komen aankomende zondag, met een uur vertraging (dus totale reistijd 4:18 ipv 3:18)? Ben erg benieuwd.

Ook staat er nog steeds dat de Thalys naar Antwerpen rijdt, terwijl dit al maandenlang wordt ontkent door Thalys zelf.

Het is een beetje een standaard geworden dit soort topics. Een medewerker binnen NS geeft een totaal verkeerd antwoord. Dit wordt vervolgens als beste antwoord afgevinkt en alle vervolgverzoeken om met een goed antwoord te komen verdwijnen ergens in een grote prullenbak???
Reputatie 2
Intussen is het 10 november geweest, en het lijkt erg druk geweest te zijn voor de bussen... op twitter klachten over rijen op Den Bosch, en drukte bij 1 opengezet OV-chipkaart poortje op perron Boxtel.

Maar kijkend naar de toekomst, er is een groot verschil tussen de PDF met werkzaamheden en de lijst met werkzaamheden voor december. De webpagina met werkzaamheden suggereert dat alle werkzaamheden de komende 8 weken vermeld zijn, maar in december staan er alleen wijzigingen in de internationale treinen - vreemd. De PDF file heeft wel de nodige werkzaamheden in december staan (maar is niet up-to-date want daar staat Den Bosch-Boxtel van vandaag niet in, dus kunnen we die vertrouwen?). Wanneer wordt de website en lijst up-to-date gemaakt? Of in elk geval duidelijk tot waar de lijst wel compleet is?

Daarnaast nog een opmerking over de informatie over Den Bosch-Eindhoven vandaag (op https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor). Er wordt alleen maar gezegd "er rijden bussen tussen Boxtel en Den Bosch". Dan rijden er - blijkbaar - geen stoptreinen. Maar hoe zit het met de trein Eindhoven-Den Bosch, rijden die nu wel gewoon, of alleen tot Boxtel? Het staat er gewoon niet bij, je komt er pas achter als je de reisplanner raadpleegt, en dat kan pas een paar dagen van te voren.Vroeger stond er "Wegens werkzaamheden rijden er geen (of soms: minder) intercities of stoptreinen tussen A en B" met een plaatje er bij. Dat was veel duidelijker.
Reputatie 7
Badge +2
Dat de intercity's tot Boxtel rijden is bij de meeste reizigers wel bekend omdat dat de normale procedure is bij werkzaamheden. Dat de werkzaamheden op Den Bosch-Boxtel niet waren aangemeld in het overzicht is (zoals eerder gezegd) volgens mij omdat ze pas op het laatste moment zijn ingelast. Er zijn nu al drie weken lang ieder weekend werkzaamheden op dit traject vermoedelijk vanwege technische problemen met de beveiliging.
Reputatie 2
Tamzin schreef:

Dat de intercity's tot Boxtel rijden is bij de meeste reizigers wel bekend omdat dat de normale procedure is bij werkzaamheden.

Het gaat er niet om of de intercity's tot Boxtel of tot Eindhoven rijden. Het gaat om de vraag of ze rijden. Mijn klacht is nu dat er niet staat welke treinen er wel of niet rijden. Soms rijden er bij werkzaamheden nog wel bepaalde treinen, soms rijden alle treinen maar langzamer, soms rijdt er niets. Ik kan het niet afleiden uit de beperkte informatie "werkzaamheden Den Boschh-eindhoven" en "bussen Boxtel-Den Bosch".
Zoals verwacht ging dit zo niet goed. Ook rond Rotterdam bijvoorbeeld:

https://www.ad.nl/waterweg/arrestaties-in-ns-bus-nadat-passagier-moet-overgeven~aa2b6333/

Ik hoop dat ergens bij ProRail of de NS iemand zit die begrijpt dat dit een zeer slecht doordachte planning was en begrijpt dat hun gebruikers er schoon genoeg van hebben. En anders maar iemand in Den Haag.
Ik heb helaas nog geen reactie gekregen op de vragen over het verschil in tijdsverlies tussen de NS International website en onze eigen Reisplanner. Wel heb ik een reactie gekregen over de melding van het late plaatsten van werkzaamheden in onze reisplanner. ProRail maakt een overzicht van de werkzaamheden op zijn website. Vervolgens is het aan onze planners om het effect van deze werkzaamheden mee te nemen en een oplossing voor overlast te zoeken. Hierdoor ontstaat er een verschil in moment waarop de werkzaamheden in onze reisplanner komen te staan. Zodra bekend is hoe we ervoor gaan zorgen dat jij als reiziger alsnog op je bestemming komt zullen we de werkzaamheden ook vermelden in onze reisplanner. Dat neemt niet weg dat werkzaamheden ruim van tevoren bij ons bekend zijn en we ook bezig zijn met een vervangende optie. Wanneer deze nog niet bekend is zetten we ook geen vermelding in onze reisplanner omdat er dan niets te plannen valt, we kunnen immers nog niet aangeven hoeveel vertraging je zult hebben.
Maar het kan toch niet zo zijn dat er gewoon wekenlang complete onzin op de site staat. Afgelopen zaterdag stond er nog steeds dat Amsterdam Parijs een vertraging had van 1 uur terwijl dit ongeveer 4 uur moest zijn. Ook de reactie vanuit NS komt natuurlijk veel te laat . Het weekend waar het over gaat is al weer 3 dagen voorbij.

We zijn bezig met een vervangende optie. (hoe lang gaat dit nog duren???).
hlubbers schreef:

Maar het kan toch niet zo zijn dat er gewoon wekenlang complete onzin op de site staat. Afgelopen zaterdag stond er nog steeds dat Amsterdam Parijs een vertraging had van 1 uur terwijl dit ongeveer 4 uur moest zijn. Ook de reactie vanuit NS komt natuurlijk veel te laat . Het weekend waar het over gaat is al weer 3 dagen voorbij.

We zijn bezig met een vervangende optie. (hoe lang gaat dit nog duren???).

Ik snap dat je van ons een snelle reactie verwacht, ik ben echter ook afhankelijk van anderen om je vragen te kunnen beantwoorden. Ik heb aangegeven dat er meer informatie gewenst is maar ik kan dat voor zaken die al geweest zijn niet meer aanpassen.
@Jouke NS :

Ik snap je probleem echt wel, ik blijf het echter jammer vinden dat reizigers met valse verwachtingen op reis worden gestuurd. Dit zou in de huidige tijd niet meer moge kunnen. Voorts had vorige week in ieder geval een erkenning van de fouten op de website al een hoop gescheeld.

Je post is nu helaas mosterd na de maaltijd.
hlubbers schreef:

@Jouke NS :

Ik snap je probleem echt wel, ik blijf het echter jammer vinden dat reizigers met valse verwachtingen op reis worden gestuurd. Dit zou in de huidige tijd niet meer moge kunnen. Voorts had vorige week in ieder geval een erkenning van de fouten op de website al een hoop gescheeld.

Je post is nu helaas mosterd na de maaltijd.

Ik heb vanuit de collega's die de reisplanner beheren helaas geen reactie meer gekregen. Ik heb ze verzocht dit specifieke geval te onderzoeken en verdere situaties als deze te voorkomen. Aangezien je vraag op dit moment afgehandeld is, althans dat lees ik uit je laatste reactie, ga ik hier niet verder achteraan.

Reageer