Werkzaamheden rond Leiden Centraal: 3 weken (teveel) overlast | NS Community
beantwoord

Werkzaamheden rond Leiden Centraal: 3 weken (teveel) overlast



Toon eerste bericht

225 reacties

Beste moderators:

Mogen we nu eens een keer een reactie ontvangen van het Hoofd c(r)ommunnicatie binnen de NS over de dagelijkse wantoestanden inzake de werkzaamheden rondom Leiden, Almere, Den Haag, Schiphol, Amsterdam, Lelystad en Dordrecht (ik ben vast nog wel wat plaatsen die last hebben van deze werkzaamheden) vergeten. Graag beantwoording van de Rover-brief plaatsen op dit forum.
En dat eeuwige minimaliseren van de problemen doet het ook niet goed bij mij:

Er gaat niet het één en ander niet goed. Het is gewoon een puinhoop!!! Daal nu eens neer van die ivoren toren en communiceer en doe er wat aan!!!

XXX

Dit bericht is aangepast.


Reputatie 6
De IC Den Haag Centraal - Groningen vertrek 7:30 vandaag op halve lengte...dit was hopelijk niet zo gepland? Op advies van de HC een melding hiervan, want al vanaf Laan v NOI kunnen mensen niet mee.

@Jouke NS kun je uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren?

De IC van 8.00 ook op halve lengte hoorde ik van mensen die die trein helaas hadden of gemist hebben omdat ze niet mee konden vanaf Laan van Noi.

Ik wilde morgen Den Haag Laan van Noi -
Schiphol - Hilversum doen maar ik ga toch maar vanaf Den Haag CS over Utrecht. Ook omdat de verbinding die ik in gedachten had, nu is vervallen door de werkzaamheden.
Laatste reactie van een moderator in dit topic is van 4 dagen geleden. Toont m.i. aan hoe begaan de NS is met de klemzittende reiziger. 😫
Beste lezers, bedankt voor al jullie reacties. Ik ben in overleg met mijn collega's hoe we jullie reacties het beste kunnen oppakken. We zijn inderdaad mega druk met het constant doorzetten van alle meldingen. Mocht ik op ideeën komen, laat ik dat natuurlijk weten. Voor nu kan ik niets veranderen aan de situatie, dit gaan we met zijn allen proberen te doen.

Daarnaast het vriendelijke verzoek om geen tweets te delen op onze Community. Deze berichten worden aangepast. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
Dit klinkt ook niet echt hoopvol voor komende maandag:

Dat geldt ook voor het weekend van 6 en 7 april, dan wordt het volgens Van Kranenburg wel even spannend: 'Voor de werkzaamheden die dan plaatsvinden zouden we normaal meer tijd nemen, maar vanwege de overlast voor reizigers moeten we het echt in een weekend proppen.' De kans bestaat dus dat Leiden maandagochtend 8 april nog ontregeld is.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3815615/Spoorwerkzaamheden-Leiden-eerste-spits-zonder-problemen-maar-houd-de-planning-in-de-gaten
Beste lezers, bedankt voor al jullie reacties. Ik ben in overleg met mijn collega's hoe we jullie reacties het beste kunnen oppakken. We zijn inderdaad mega druk met het constant doorzetten van alle meldingen. Mocht ik op ideeën komen, laat ik dat natuurlijk weten. Voor nu kan ik niets veranderen aan de situatie, dit gaan we met zijn allen proberen te doen.

Daarnaast het vriendelijke verzoek om geen tweets te delen op onze Community. Deze berichten worden aangepast. Alvast bedankt.

Ik begrijp dat het tijdens werkzaamheden niet mogelijk is om het volle aantal treinen in te zetten en er daardoor ritten geschrapt worden. Maar op de ritten die wel gaan, wordt niet de volledige capaciteit ingezet. Is het niet mogelijk om de volledige capaciteit (rekening houdend met alle stations waarop de trein stopt) aan dubbeldekstrein in te zetten? Voor Den Haag CS - Schiphol v.v. kan zeker een dubbeldekstrein van 10 delen ingezet worden. Vanochtend op rit 1827 was dit maar 6 delen en vanmiddag (rit 758) is dit maar 10 delen enkeldeks. Dit is onverantwoord. Je laat zoveel mensen achter op het perron en de mensen die wel mee kunnen, zitten als sardientjes in blik wat gevaarlijke situaties oplevert (mensen die onwel of agressief worden). Deze situatie kan toch opgelost worden?
Reputatie 7
Badge +3
Ja, er zijn nu inderdaad veel meldingen van te korte IC's, en mensen die niet mee kunnen. Vooral in de 700/1800 treinen met maar 1 DDZ stel.
Werkt ook door in de sprinters, want als er net een IC weg is waar veel reizigers niet mee konden dan is de sprinter daarna overvol, zoals ik nu al 2 dagen merk op Den Haag Centraal. Als dan ook sommige sprinters in de spits korter zijn (gister bv de 6327/6314 /6369) en vandaag de 4612/4631) dan helpt dat ook niet.
Het heeft even geduurd, maar de evaluatie is er.
Reputatie 7
Badge +3
Het zit ook niet echt mee, wordt men tijdens deze werkzaamheden ook nog geplaagd door andere werkzaamheden:

Tussen Amsterdam Centraal en Haarlem rijden er minder Intercity's door werkzaamheden.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur.

Treinmaatregelen
  • Intercity 2100 Amsterdam C. - Haarlem - Den Haag C. rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Haarlem
27 mrt. 2019 15:23


Dat minder intercities tussen Amsterdam en Haarlem moet dan natuurlijk zijn geen intercities.
Reputatie 4
De 6300 is deze weken ook een soort veredelde intercity, omdat er wat stops worden overgeslagen 😉

Op Somda wordt gesuggereerd dat er geen andere werkzaamheden zijn, maar dat het materieel wat vrijkomt van deze inkorting wordt gebruikt om andere treinen te versterken.
Ik kan me zo snel ook geen werkzaamheden bedenken waarbij 3 van de 4 treinseries wel kunnen blijven rijden.
Ik zal het maar niet plaatsen, maar op FB zag ik net een berichtje van iemand die gisteravond meer dan een uur (rond middernacht) heeft mogen wachten op vervangend vervoer in Hoofddorp. Volgens de chauffeur van het vervangende vervoer was dat pas die dag om 17:00 aangevraagd.
Reputatie 4
Het zit ook niet echt mee, wordt men tijdens deze werkzaamheden ook nog geplaagd door andere werkzaamheden:


Tussen Amsterdam Centraal en Haarlem rijden er minder Intercity's door werkzaamheden.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur.

Treinmaatregelen
  • Intercity 2100 Amsterdam C. - Haarlem - Den Haag C. rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Haarlem
27 mrt. 2019 15:23
Dat minder intercities tussen Amsterdam en Haarlem moet dan natuurlijk zijn geen intercities.

Minder intercities is correct. De Sprinter Den Haag - Haarlem rijdt vanaf Haarlem deze 3 weken door als intercity naar Amsterdam Centraal. En die rijdt nog wel tijdens deze "spoed" werkzaamheden.
We waarderen de feedback die jullie geven op de evaluatie, maar om het overzicht te houden en om die feedback ook als één pakketje weer te kunnen doorsturen wil ik jullie vragen om dit ook in het betreffende topic te plaatsen. 🙂

Ik heb de tot dusver gegeven reacties op de evaluatie verplaatst naar het betreffende topic en eventueel aangepast om een verwijzing naar dit topic correct te houden.

Het zit ook niet echt mee, wordt men tijdens deze werkzaamheden ook nog geplaagd door andere werkzaamheden:



Tussen Amsterdam Centraal en Haarlem rijden er minder Intercity's door werkzaamheden.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur.

Treinmaatregelen
  • Intercity 2100 Amsterdam C. - Haarlem - Den Haag C. rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Haarlem
27 mrt. 2019 15:23
Dat minder intercities tussen Amsterdam en Haarlem moet dan natuurlijk zijn geen intercities.
Minder intercities is correct. De Sprinter Den Haag - Haarlem rijdt vanaf Haarlem deze 3 weken door als intercity naar Amsterdam Centraal. En die rijdt nog wel tijdens deze "spoed" werkzaamheden.


Helaas heeft "intercity" maar een capaciteit van x personen terwijl er in de ochtend 10X personen meewillen (10 keer zo veel) Klein inschattingsfoutje van de NS, maar ja ze doen dit nog maar zo kort tussen Haarlem en Amsterdam. Oh wat zegt u al 125 jaar en ze weten nog steeds niet hoeveel mensen er dagelijks meereizen...…………….
Reputatie 7
Badge +3
Een doorgetrokken sprinter die wat stations overslaat is nog geen intercity.
De tekst is nu overigens aangepast, De verstoringsinfo is nu
Tussen Amsterdam Centraal en Haarlem rijden er geen Intercity's door werkzaamheden.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Dit duurt tot ongeveer 22:00 uur.


Als het materieel wat vrijkomt van deze inkorting inderdaad wordt gebruikt om andere treinen te versterken dan vraag ik me af waar. In de middag spits waren meerdere 2100's maar 1 VIRM4. Waar zijn de composities met 2 x VIRM6 van gister gebleven? Als het deze ergens broodnodig is, is het wel hier.
Reputatie 4
Volgens het AD nu ook al flauwvallende reizigers in de treinen rond Leiden.

Kom op zeg NS, interesseren al die klachten en zorgen van reizigers afgelopen periode jullie dan echt helemaal niks, leeft de afdeling Materieelinzet al weken lang onder een steen ofzo, verstoken van alle mogelijke communicatiemiddelen?

Echt bizar dit.
Reputatie 7
Badge +3
Ach, 't heeft ook weinig zin zo'n discussie. De moderatoren kunnen er ook niks aan doen en krijgen vanuit de communicatie-afdeling een standaardverhaaltje wat ze hier kunnen/moeten neerzetten. "We vinden het heel vervelend, we verlengen waar mogelijk (inmiddels aantoonbaar onjuist) en we zetten je signaal door."
En bij de volgende werkzaamheden gaat het weer precies hetzelfde ... 😞
Reputatie 4
Dat "signaal doorzetten" zouden ze een paar jaar geleden ook doen in een soortgelijke situatie, en we zijn nu inderdaad weer gewoon terug bij af.

En NS schiet pas in actie als er landeljke ophef over is, tot die tijd boeit het ze bar weinig, is ook nu dus maar weer gebleken.
Reputatie 4
Tja, dat zou je inderdaad mogen verwachten dat de desbetreffende afdelingen daar rekening mee houden. Maar blijkbaar werken die afdelingen binnen NS volledig langs elkaar heen. Zoiets zag je ook destijds bij het reizen met het Boekenweekgeschenk.

Je kunt er dan vanuit gaan dat een paar 100000 reizigers gebruik gaan maken van de trein op die zondag.

Helaas, Materieelplanning was waarschijnlijk niet van dat feit op de hoogte gesteld, treinen werden dus niet verlengd, met gevolg dat vele treinen volledig uitpuilden.

Goede reclame ook voor tienduizenden potentiële reizigers.
@Robert B : Twitterberichten op dit forum doorplaatsen mag blijkbaar ook al niet meer. Ondertussen mag NS wel een grote chaos veroorzaken zonder ook maar aan iemand verantwoording af te leggen.

@Emma NS : Wat is dit nu weer voor nieuwe regeling. Deze problemen zijn door reizigers al weken van te voren voorspeld. Waarom doen jullie hier niets mee. Kunnen jullie een reactie hier plaatsen op de brief van Rover inzake de werkzaamheden op Leiden.


Waarom reageren jullie niet in de topics over Leiden. Graag een reactie op de brief van Rover.
Reputatie 7
Badge +3
Rover Haarlem pleit er voor een lange dubbeldekker te laten pendelen tussen Zandvoort en Amsterdam Centraal. Zo zal een verbinding met Amsterdam ontstaan die geen last heeft van vertragingen en verstoringen vanuit Leiden. Dit zou honderden forensen de mogelijkheid bieden ’s ochtends op een behoorlijke manier naar Amsterdam te reizen.
https://www.rover.nl/nieuws-rover-haarlem-e-o/item/roep-om-dubbeldekker-treinen

Vanmiddag vielen in de spits weer eens 2 IC's van Haarlem naar Amsterdam uit, en dus ook 2 weer terug naar Haarlem uitgevallen. Hoe krijg je alles tijdens de spits in sprinters? Vrijdagmiddag/avond vielen er al vanaf Den Haag naar Amsterdam 3 IC's achter elkaar uit.
Badge +3
@Robert B : Twitterberichten op dit forum doorplaatsen mag blijkbaar ook al niet meer. Ondertussen mag NS wel een grote chaos veroorzaken zonder ook maar aan iemand verantwoording af te leggen.
Bovenstande is een quote van je eigen quote van iets wat ik zei, dus niet mijn woorden 😄

Zal het andere topic (Rover) nog eens lezen, deze bedoelde je? https://community.ns.nl/dienstregeling-59/aangepaste-dienstregeling-leiden-56707
Hi Robert: Ja dat bedoelde ik.
Rover Haarlem pleit er voor een lange dubbeldekker te laten pendelen tussen Zandvoort en Amsterdam Centraal. Zo zal een verbinding met Amsterdam ontstaan die geen last heeft van vertragingen en verstoringen vanuit Leiden. Dit zou honderden forensen de mogelijkheid bieden ’s ochtends op een behoorlijke manier naar Amsterdam te reizen.https://www.rover.nl/nieuws-rover-haarlem-e-o/item/roep-om-dubbeldekker-treinen
Vanmiddag vielen in de spits weer eens 2 IC's van Haarlem naar Amsterdam uit, en dus ook 2 weer terug naar Haarlem uitgevallen. Hoe krijg je alles tijdens de spits in sprinters? Vrijdagmiddag/avond vielen er al vanaf Den Haag naar Amsterdam 3 IC's achter elkaar uit.

Alleen heb je dan wel een probleem met de beperkte perronlengte op Zandvoort, dus zo LANG kan die dubbeldekker dan niet zijn.

Reageer