beantwoord

Werkzaamheden rond Zwolle 2018

• 8 November 2017
  • 10 reacties
  • 2225 Bekeken

Goedemorgen,

Dagelijks reis ik van Zwolle naar Duivendrecht. Zojuist ving ik een gesprek op in de trein over werkzaamheden in 2018 aan dit traject. Kan hier echter niets over terug vinden op de site of dit forum.

Klopt het dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden? Zoja, wat zijn de details?

Alvast bedank. Groet van Arie
icon

Beste antwoord door Tamzin 8 November 2017, 08:18

Bij mijn weten beginnen in 2018 de werkzaamheden bij Herfte (richting Meppel/Emmen) en wordt er nog een emplacement aangelegd bij Hogeschool Windesheim. Plus nog wat overgebleven werk aan de sporen en wissels richting Almelo en Deventer, nodig voor de sneltreinen Zwolle-Enschede. Rond Almere/Weesp is het gros van het werk wel klaar, verdere werkzaamheden staan pas voor na 2023 op de rol. Dus ik weet niet wat er voor grootschalige acitviteiten op jouw traject gepland zouden staan in 2018.

Voor meer informatie kun je eens kijken op https://www.prorail.nl/projecten
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mijn weten beginnen in 2018 de werkzaamheden bij Herfte (richting Meppel/Emmen) en wordt er nog een emplacement aangelegd bij Hogeschool Windesheim. Plus nog wat overgebleven werk aan de sporen en wissels richting Almelo en Deventer, nodig voor de sneltreinen Zwolle-Enschede. Rond Almere/Weesp is het gros van het werk wel klaar, verdere werkzaamheden staan pas voor na 2023 op de rol. Dus ik weet niet wat er voor grootschalige acitviteiten op jouw traject gepland zouden staan in 2018.

Voor meer informatie kun je eens kijken op https://www.prorail.nl/projecten
Hallo Arie uit Zwolle en welkom op het NS Forum,

Bedankt Tamzin voor het gegeven antwoord.
Reputatie 6
Badge +1
Op de site van ProRail staat helaas weinig concreets over wat dit betekent voor de treinreiziger.
Maar het komt erop neer dat er in 2018 een heel aantal weekenden werkzaamheden zijn in en rond Zwolle (meestal aan één zijde). In al die weekenden is er dan busvervoer in plaats van treinen. Daarnaast komt er in de zomer (juli-augustus) een buitendienststelling van 6 weken, waarin er helemaal geen treinverkeer van en naar Zwolle mogelijk zal zijn.
Reputatie 7
6 weken helemaal geen treinverkeer naar Zwolle. Hoeveel bussen moet je dan wel niet hebben voor alle richtingen? En doorgaande reizigers, een overstap tussen bussen? Wat is er dan zo nodig, dat 6 weken lang alles afgesloten moet zijn?
Reputatie 3
Badge
hier is nog wat informatie te vinden over de werkzaamheden.
kort samengevat: Er komen meer sporen. dus kunnen er meer treinen rijden. snelheid wordt verhoogt (waarschijnlijk door minder wissels) bij het rangeerterrein worden sporen vernieuwd.
Goedenavond,

Even mijn topic opgerakeld i.v.m. een aankondiging (voor wat dat waard is, ik moest er zelf naar zoeken) over de werkzaamheden op station Zwolle.
Ik begrijp dat er van 30 juni tot 15 juli geen treinen vertrekken van Zwolle richting Lelystad. De reisplanner geeft aan dat er werkzaamheden zijn maar geeft vooralsnog niet aan hoe en wat voor vervangend vervoer is geregeld en dus ook niet hoeveel extra reistijd dit gaat opleveren.

Kan iemand daar iets over zeggen?

Dank en groet,
Arie
Reputatie 7
Badge +3
https://indebuurt.nl/zwolle/nieuws/verkeer/station-zwolle-op-de-schop-in-de-zomer-twee-weken-lang-geen-treinen~18937/
Bedankt voor de link Momo. Dit soort berichten heb ik idd gezien. Ze dateren allemaal uit februari 2018. Wat mij opvalt is dat nergens te vinden is wat dit concreet gaat betekenen. Er staat nergens dat er een bus gaat rijden van Zwolle richting Lelystad, hoe vaak rijdt deze, sluit ie aan op een trein, wat wordt de reistijd etc.

Ik heb een duur betaald abonnement, en ik wil graag een afweging maken of deze extra reistijd (en ongetwijfeld frustraties) opwegen tegen mijn eigen alternatieve vervoer (auto, motor) in deze periode.

Een kwartier is tot daar aan toe, een half uur eigenlijk al niet meer.
Hallo Arie uit Zwolle, begrijpelijk dat je graag wat duidelijkheid wenst.

Over het algemeen rijdt het vervangend op vergelijkbare tijden als dat de treinen ook rijden. Uiteraard is het wel zo dat dit kan afwijken en ben je langer onderweg. Zo'n 10 dagen van te voren kun je dit terugvinden in onze Reisplanner. Ben je van plan veel te gaan reizen deze periode?
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor de link Momo. Dit soort berichten heb ik idd gezien. Ze dateren allemaal uit februari 2018. Wat mij opvalt is dat nergens te vinden is wat dit concreet gaat betekenen. Er staat nergens dat er een bus gaat rijden van Zwolle richting Lelystad, hoe vaak rijdt deze, sluit ie aan op een trein, wat wordt de reistijd etc.

Ik maak er op uit dat je richting Lelystad dan een bus tot Kampen Zuid hebt en vandaar verder per trein. Zal vergelijkbaar zijn met de periode zaterdag 24 februari tot en met zondag 4 maart, met het verschil dat er dan ook op de overige trajecten geen treinen rijden.

Op https://www.ovtijden.com/avtdag/ZL/20180226 zie je bv nog wat er toen aan businzet was en wat de reistijd per bus is.
Voor de dienstregeling in de periode van 30 juni tot 15 juli zul je nog moeten wachten tot de reisplanner up to date is.

Reageer