beantwoord

Werkzaamheden Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal-Woerden-Utrecht Centraal

• 2 juli 2018
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Hallo,

Ik woon in Gouda en reis elke dag naar Rotterdam. Nu hoorde ik dat er van 30 juli tot 6 augustus geen treinen rijden op mijn traject en alle trajecten om Gouda heen.

[h4]Omreisadviezen[/h4]
  • tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal/Amersfoort via Leiden Centraal of Schiphol Airport
  • tussen Rotterdam Centraal-Gouda via Schiedam Centrum
  • tussen Gouda Goverwelle en Woerden via Gouda
[h4]Bussen[/h4]
  • er rijden bussen tussen Schiedam Centrum/Den Haag Centraal en Woerden
  • tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord kunt u gebruikmaken van RET tramlijn 4 of 8
  • plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies

Extra reistijd

een kwartier tot drie kwartier

Als ik de reis plan in de planner komt deze gewoon naar voren met de toevoeging van de melding 'Werkzaamheden Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal-Woerden-Utrecht Centraal'.

Nu staan er op de site wat opties om toch te kunnen reizen (zie hierboven) en ik moet bekennen: ik snap helemaal niets van wat er gezegd wordt 😮 Om welke treinen het precies gaat staat er namelijk niet bij en het omreisadvies, in mijn geval bijvoorbeeld via Schiedam Centrum, is niet heel duidelijk geformuleerd.. Hoe kom ik in godsnaam in Schiedam als er geen treinen rijden? Niet met de bus want die staan onder het kopje eronder.

Het duurt nog even dus misschien wordt het allemaal wat verduidelijkt nog 😉 maar ik zou graag weten hoe ik op m'n werk kom en hoe lang ik daar over ga doen!

Grtz, Don
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 juli 2018, 15:26

Ik kan het moeilijk en makkelijk maken; ik ga beginnen met het makkelijke antwoord:

De reisplanner wordt ongeveer 10 dagen van te voren bijgewerkt. Als je dus ergens volgende week nogmaals kijkt in de reisplanner, dan is als het goed is alles verwerkt en krijg je direct jouw advies te zien :)

Het moeilijke antwoord: zo te zien rijden er bussen ipv treinen op jouw traject. In plaats van Gouda -> Rotterdam, doen die bussen Gouda -> Schiedam. Dat komt omdat Schiedam meer ruimte heeft voor bussen en dit kort aan de snelweg ligt. Rotterdam CS is lastig te bereiken. Vanaf Schiedam kun je dan de trein pakken voor het laatste stukje naar Rotterdam CS.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ik kan het moeilijk en makkelijk maken; ik ga beginnen met het makkelijke antwoord:

De reisplanner wordt ongeveer 10 dagen van te voren bijgewerkt. Als je dus ergens volgende week nogmaals kijkt in de reisplanner, dan is als het goed is alles verwerkt en krijg je direct jouw advies te zien :)

Het moeilijke antwoord: zo te zien rijden er bussen ipv treinen op jouw traject. In plaats van Gouda -> Rotterdam, doen die bussen Gouda -> Schiedam. Dat komt omdat Schiedam meer ruimte heeft voor bussen en dit kort aan de snelweg ligt. Rotterdam CS is lastig te bereiken. Vanaf Schiedam kun je dan de trein pakken voor het laatste stukje naar Rotterdam CS.
Bedankt voor je antwoord! Ja ik moet nog even geduld hebben 🙈

Ik ben benieuwd hoe het zal lopen dan via Schiedam. Dan wordt er een nieuwe route in gebruik genomen voor die week denk ik (want normaal rijden er geen treinen rechtstreeks naar Schiedam vanaf Gouda). Ik laat mij verrassen!
Reputatie 6
Badge
De afgelopen keren, dat 'Gouda' eruit lag worden er inderdaad snelbussen tussen Gouda en Schiedam ingezet. Doorgaans ook een snelbus tussen Gouda en Alexander. Daar zou je dan eventueel (op eigen kosten) de metro kunnen nemen.

Reageer