beantwoord

Werkzaamheden Rotterdam - Den Haag

Volgens de reisinformatie rijden er dit weekend geen treinen maar bussen tussen Schiedam en Den Haag, vanwege werkzaamheden. Naar aanleiding van mijn reis naar Delft een paar vragen/opmerkingen.
- Vanuit Rotterdam Centraal rijdt er elk kwartier een trein naar Schiedam. Vanaf Schiedam vertrekt er elke 10 minuten een bus. Waarom is dit niet dezelfde frequentie? Toen onze trein om 12:40 aankwam in Schiedam, liep iedereen richting de bus. Daar reed net een bus weg waar overduidelijk nog zitplekken over waren en vervolgens kon de bus van 12:50 niet iedereen meenemen.
- Mooi dat in Schiedam de nieuwe brug over de Schie eindelijk open is en de bussen een stuk makkelijker naar de snelweg kunnen rijden!
- De bussen rijden, zoals al jaren bij werkzaamheden, via de A13. Tegenwoordig lijkt mij de route via de A4 enkele minuten sneller voor bussen, aangezien er in Delft toch via de Prinses Beatrixlaan gereden moet worden.
- Na aankomst in Delft liep ik richting fietsenstalling. Daarbij zag ik een lege intercity (afkomstig uit Brussel) door het station denderen richting Den Haag. Dat schepte uiteraard mijn verbazing. Wat houden de werkzaamheden in, dat er geen treinen kunnen rijden, maar toch wel?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 januari 2018, 15:51

- Vanuit Rotterdam Centraal rijdt er elk kwartier een trein naar Schiedam. Vanaf Schiedam vertrekt er elke 10 minuten een bus. Waarom is dit niet dezelfde frequentie? Toen onze trein om 12:40 aankwam in Schiedam, liep iedereen richting de bus. Daar reed net een bus weg waar overduidelijk nog zitplekken over waren en vervolgens kon de bus van 12:50 niet iedereen meenemen.De Intercity vanuit Rotterdam vertrekt inderdaad 4 keer per uur, om het kwartier. Er vertrekt echter ook nog een Sprinter, waardoor er ongeveer elke 9 minuten een trein gaat naar Schiedam uiteindelijk. Vandaar dat er ook elke 10 minuten een bus vertrekt vanuit Schiedam :)

- De bussen rijden, zoals al jaren bij werkzaamheden, via de A13. Tegenwoordig lijkt mij de route via de A4 enkele minuten sneller voor bussen, aangezien er in Delft toch via de Prinses Beatrixlaan gereden moet worden.Wij adviseren een route aan het busbedrijf, maar uiteindelijk hebben we geen rechtstreekse controle over welke route er exact gereden wordt. Ik zal hierover in ieder geval wel een suggestie doorsturen.

- Na aankomst in Delft liep ik richting fietsenstalling. Daarbij zag ik een lege intercity (afkomstig uit Brussel) door het station denderen richting Den Haag. Dat schepte uiteraard mijn verbazing. Wat houden de werkzaamheden in, dat er geen treinen kunnen rijden, maar toch wel?Hier durf ik helaas weinig over te zeggen. Bij werkzaamheden hoeft het niet altijd zo te zijn dat er geheel geen treinen mogelijk zijn, maar het kan ook gebeuren dat de werkzaamheden een te grote impact hebben om de reguliere dienstregeling door te laten gaan. Wat het doel van deze specifieke trein was kan ik zo snel niet achterhalen.

Bekijk origineel

16 reacties

- Vanuit Rotterdam Centraal rijdt er elk kwartier een trein naar Schiedam. Vanaf Schiedam vertrekt er elke 10 minuten een bus. Waarom is dit niet dezelfde frequentie? Toen onze trein om 12:40 aankwam in Schiedam, liep iedereen richting de bus. Daar reed net een bus weg waar overduidelijk nog zitplekken over waren en vervolgens kon de bus van 12:50 niet iedereen meenemen.De Intercity vanuit Rotterdam vertrekt inderdaad 4 keer per uur, om het kwartier. Er vertrekt echter ook nog een Sprinter, waardoor er ongeveer elke 9 minuten een trein gaat naar Schiedam uiteindelijk. Vandaar dat er ook elke 10 minuten een bus vertrekt vanuit Schiedam :)

- De bussen rijden, zoals al jaren bij werkzaamheden, via de A13. Tegenwoordig lijkt mij de route via de A4 enkele minuten sneller voor bussen, aangezien er in Delft toch via de Prinses Beatrixlaan gereden moet worden.Wij adviseren een route aan het busbedrijf, maar uiteindelijk hebben we geen rechtstreekse controle over welke route er exact gereden wordt. Ik zal hierover in ieder geval wel een suggestie doorsturen.

- Na aankomst in Delft liep ik richting fietsenstalling. Daarbij zag ik een lege intercity (afkomstig uit Brussel) door het station denderen richting Den Haag. Dat schepte uiteraard mijn verbazing. Wat houden de werkzaamheden in, dat er geen treinen kunnen rijden, maar toch wel?Hier durf ik helaas weinig over te zeggen. Bij werkzaamheden hoeft het niet altijd zo te zijn dat er geheel geen treinen mogelijk zijn, maar het kan ook gebeuren dat de werkzaamheden een te grote impact hebben om de reguliere dienstregeling door te laten gaan. Wat het doel van deze specifieke trein was kan ik zo snel niet achterhalen.
Reputatie 1
IC Brussel stopte dit weekend niet in Den Haag HS. In vele gevallen werdt er via de HSL gereden. Er zal wel een storing op de HSL zijn geweest waardoor er via Delft is gereden maar uiteraard zonder stop. De laatste twee treinen uit Brussel reden sowiezo niet via de HSL maar via Den Haag (zonder te stoppen).
IC Brussel is niet leeg via de hsl gereden, maar is telkens leeg van Rotterdam naar Den Haag gereden om daar te keren. Er was gewoon een spoor beschikbaar over het gehele traject Laa - Gvm. Op het overige deel waren geen werkzaamheden.
Zo heeft ook de Alpen Express gewoon leeg langs Delft gereden en reed ook het nachtnet gewoon met stop te Dt en Gv.

Er had best een redelijke dienstregeling gedurende de hele dag gemaakt kunnen worden. Wat ik van afgelopen weekend vind, laat zich al raden.
Kan een moderator navragen waarom het gehele reizigersvervoer tussen Den Haag en Schiedam is platgelegd?
Badge
Aanrijding met een persoon bij Delft Zuid. Ik meende gehoord te hebben dat rond 22.00 uur het baanvak weer vrijgegeven zou worden, maar Utrecht C was erg rumoerig dus ik kan het verkeerd verstaan hebben.
Reputatie 7
Badge
Kan een moderator navragen waarom het gehele reizigersvervoer tussen Den Haag en Schiedam is platgelegd?
om 17.37 uur had IC 2456 naar Lelystad Centrum, treinstellen 8740, 9566, aanrijding met iemand op station Delft Zuid.
Hallo Treinspotter123,

Ik zie dat DDietzen en klant_Jac me al voor zijn. Hier lees je daar ook meer over.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad aanrrijding met trein 2456, de trein waarop ik stond te wachten op Delft en die niet kwam.

Trein 5167 (sprinter naar Dordrecht) die net om 17.39 vanaf Delft was vertrokken mocht niet verder bij Delft Zuid en keerde kort daarop weer terug naar Delft om als extra trein weer naar Den Haag Centraal te gaan waardoor ik eindelijk maar net iets meer dan een half uur vertraging had.
Er pendelen nu wel zo eens per half uur sprinters tussen Den Haag Centraal en Delft
Reputatie 7
Badge
Inderdaad aanrrijding met trein 2456, de trein waarop ik stond te wachten op Delft en die niet kwam.
ik hoop dat de inzittenden van de 2456 snel eruit mochten op de rand van perron Delft Zuid, want de treinstellen bleven 3 uur staan tot 20.30 en zijn nu (22.00) op Amsterdam werkplaats. Baanvak bleef buiten gebruik tot 23.00
Reputatie 7
Badge +2
Ik zag dit op Twitter:

Reputatie 7
Badge
Ik zag dit op Twitter:

dat is toch 2 uur opgesloten. En na crossover overstap met de16508 om 19.46 naar Den Haag CS.
Er is kennelijk toch nog (politie?)onderzoek gaande want baanvak bleef gesloten..De van de werkplaats Leidschendam gecharterde NS sprinter 2967 heeft met 3 "zusjes" gependeld, en is om 23 uur met trein 305189 op weg naar Schiedam vertrokken
Reputatie 7
Badge +2
Stel 2967 was als trein 5167 samen met stel 2142 onderweg naar Dordrecht (vertrek 17.39 vanaf Delft) maar moest vanaf Delft Zuid weer terug naar Delft en is om 18.04 als extra trein weer naar Den Haag gegaan. Ik zat in de 2967 vanaf Delft tot HS.
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5167/2018-02-02T17:39:00+0100
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/29701/2018-02-02T18:04:00+0100

Gezien deze tweet nam het forensisch onderzoek veel tijd in beslag.
https://twitter.com/AartdeRuiterOvD/status/959517880604864512
https://twitter.com/AartdeRuiterOvD/status/959517880604864512
Het ging me om de werkzaamheden van afgelopen weekend, niet de aanrijding. M’n timing was nogal ongelukkig. Wél staat mijn vraag nog steeds open: waarom was er tijdens de werkzaamheden afgelopen weekend geen reizigersvervoer tussen Schiedam en Den Haag?
Treinspotter123, het kan inderdaad zijn dat er nog wat ruimte is geweest, maar ProRail heeft het spoor in ieder geval niet toegewezen voor de normale treindiensten.
Reputatie 7
Badge +2
En heb je net deze werkzaamheden achter de rug, zijn de volgende al weer op komst, 17 t/m 19 februari.
Reputatie 5
17 t/m 19 februari.
t/m 11 maart, bedoel je ... heb er net een topic over gestart, is weer vaag.

Reageer