beantwoord

Werkzaamheden Schiphol Airport - 's Hertogenbosch

• 3 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 464 Bekeken

Ik wil komend weekend naar Utrecht reizen, en daarbij maak ik onder andere gebruik van het traject 's Hertogenbosch - Utrecht.
Nu staat er in het werkzaamhedenbericht dat er geen rechtstreekse intercity's rijden op het traject Schiphol Airport - 's Hertogenbosch.

Wat wordt er bedoeld met "rechtstreekse" intercity's? En omvat dit dan ook het traject 's Hertogenbosch - Utrecht? Want via de reisplanner wordt de intercity gewoon aangeboden als reisoptie.
icon

Beste antwoord door Neen 3 augustus 2016, 15:35

Normaal rijden er tussen Den Bosch en Utrecht vier intercity's per uur. Twee daarvan rijden verder via Amsterdam Centraal, de andere twee rijden verder naar Schiphol. Als gevolg van de werkzaamheden vallen de intercity's tussen Den Bosch en Schiphol uit, deze rijden dus ook niet op het deeltraject Den Bosch - Utrecht.

Gevolg is dat slechts de helft van de treinen rijdt tussen Den Bosch en Utrecht (namelijk de treinen die verder rijden via Amsterdam Centraal).
Bekijk origineel

6 reacties

Normaal rijden er tussen Den Bosch en Utrecht vier intercity's per uur. Twee daarvan rijden verder via Amsterdam Centraal, de andere twee rijden verder naar Schiphol. Als gevolg van de werkzaamheden vallen de intercity's tussen Den Bosch en Schiphol uit, deze rijden dus ook niet op het deeltraject Den Bosch - Utrecht.
Gevolg is dat slechts de helft van de treinen rijdt tussen Den Bosch en Utrecht (namelijk de treinen die verder rijden via Amsterdam Centraal).
Oké bedankt voor je bericht 😃 de routeplanner van de ns klopt dus gewoon. Alleen erg verwarrend door het werk in uitvoering symbool op de treinreizen met alle intercity's.
Hallo,

Ik wil as zaterdag van amsterdam naar eindhoeven gaan. Op de NS website zie ik ook de bovenstaande melding. Wat betekent dit precies voor mij?

Bijv om 10:38 gaat er een trein van amsterdam CS van spoor 5 richting maastricht. deze komt kennelijk ook langs schiphol en den bosch?

Wat betekent dit voor mij? kloppen de vertrek tijden dan wel of niet?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Reputatie 4
Hallo naruto,

De werkzaamheden tussen Schiphol en 's-Hertogenbosch hebben geen invloed op je reis vanuit Amsterdam. Je kunt elk half uur vertrekken naar Eindhoven (.08 en .38).
Hallo naruto,

De werkzaamheden tussen Schiphol en 's-Hertogenbosch hebben geen invloed op je reis vanuit Amsterdam. Je kunt elk half uur vertrekken naar Eindhoven (.08 en .38).

Normaal gesproken rijdt er elk kwartier een trein tussen Amsterdam en Eindhoven (waarbij in de helft van de gevallen moet worden overgestapt in Utrecht). De werkzaamheden hebben dus wel degelijk invloed op die reis.
Hallo naruto,

Dank je wel. Dus ik hoef niet over te stappen?

Reageer