beantwoord

Werkzaamheden station Lelystad - station Amsterdam

• 14 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Hi! Werkzaamheden tussen lelystad en Amsterdam zuid is anderhalve week bezig en mijn reistijd van 35 min is verlengd naar 93 min waardoor de reistijd onterecht langer is gemaakt en er is geen vergoeding/alternatief voor de langere rijstijd! Per dag reis ik minimaal drie uur lang in overvolle treinen. De werkzaamheden gaan door tot en met 25 augustus en er wordt niks aan gedaan om de reis te verbeteren ... schandalig terwijl wij wel de volle prijs betalen ... ondertussen is het druk en en duurt de overstap nog langer omdat honderd mensen in de rij staan voor een bus! Dit kan toch niet van zo een organisatie?
icon

Beste antwoord door Jeroen 14 augustus 2019, 08:31

Helaas zijn werkzaamheden aan het spoor noodzakelijk en op dit moment vinden er grote werkzaamheden plaats op de reisroute Almere - Naarden-Bussum en Almere - Diemen, deze werkzaamheden worden gepland door ProRail die verantwoordelijk is voor de infrastructuur voor de trein. De NS betaald ProRail om gebruik te mogen maken van het spoor en doordat dat op dit moment voor deze trajecten niet mogelijk is moet de NS bussen huren en laten rijden voor de reizigers op dit traject en gaat dit gepaard met langere reistijden.

Tijdens de werkzaamheden zijn er meerdere keren (7x) wijzigingen in de dienstregeling en op dit moment is er vanuit Almere alleen maar busvervoer mogelijk richting het zuiden gedurende 2 dagen. Er is tijdens werkzaamheden geen mogelijkheid voor compensatie aangezien er alternatief vervoer is.

De overlast van geen treinen op dit traject is slechts tijdelijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Helaas zijn werkzaamheden aan het spoor noodzakelijk en op dit moment vinden er grote werkzaamheden plaats op de reisroute Almere - Naarden-Bussum en Almere - Diemen, deze werkzaamheden worden gepland door ProRail die verantwoordelijk is voor de infrastructuur voor de trein. De NS betaald ProRail om gebruik te mogen maken van het spoor en doordat dat op dit moment voor deze trajecten niet mogelijk is moet de NS bussen huren en laten rijden voor de reizigers op dit traject en gaat dit gepaard met langere reistijden.

Tijdens de werkzaamheden zijn er meerdere keren (7x) wijzigingen in de dienstregeling en op dit moment is er vanuit Almere alleen maar busvervoer mogelijk richting het zuiden gedurende 2 dagen. Er is tijdens werkzaamheden geen mogelijkheid voor compensatie aangezien er alternatief vervoer is.

De overlast van geen treinen op dit traject is slechts tijdelijk.
Hi Jeroen, bedankt voor de uitleg maar in de ns ap staat tot en met 25 augustus, kan je mij vertellen/garanderen dat het normaler kan worden volgende week (maandag)? Ik snap dat ns gebruik maakt van prorail maar van 35 naar 93 min muz van wachtrijen, vertraging en overstap is alsnog absurd. Daarnaast heb ik mijn reis al aangepast omdat ik moet wachten op de station bij de overstap van bus naar trein wan de trein van 7:54 is geschrapt. Ondertussen heb ik een medewerker op het station gevraagd bij wie ik terecht kan voor de bussen en hij zegt (vrij onbeschoft) ja ik weet het niet man. Dit soort gedrag promoot geen vriendelijk/positief gedrag tegenover ns personeel;)
Badge +3
U kunt het beste voor elke dag opnieuw uw reis plannen in de reisplanner om te zien wat de gevolgen voor uw reis zijn. Zo zie ik dat er vanaf aanstaande vrijdag weer reismogelijkheden zijn met alleen treinen. Daar bent u nog wel lang mee onderweg, want de reis gaat dan via Amsterdam Centraal en u moet twee keer overstappen om daarna per trein bij Amsterdam Zuid te komen. Wellicht is de metro vanaf Centraal naar Zuid een snellere optie. En vanaf woensdag 21 augustus kunt u met een rechtstreekse trein van Lelystad Centrum naar Amsterdam Zuid. Dat is dan nog wel een sprinter, dus de reis duurt nog wel langer, maar u hoeft niet meer over te stappen.
Badge
@Jakejake, heb je de route voor maandag al gepland? Zoals aangegeven wijzigt de dienstregeling 7x vanwege de werkzaamheden op deze trajecten en is daar voor de reiziger per dag dus verschillende hinder van. Maandag zou de hinder weer veel minder moeten zijn op dit traject.

Dat u dan ook nog tegen een opgeheven trein oploopt is extra zuur natuurlijk. Maar voor 1 uitgevallen trein zal ook geen vervangend busvervoer ingezet worden, dit gebeurt pas bij grotere verstoringen en dan duurt het ook altijd even voordat de bussen er zijn.

Reageer