beantwoord

Werkzaamheden Tilburg - Den Bosch 14-22 okt 2017

• 21 september 2017
  • 13 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 3
Van 14 tm 22 okt geen treinverkeer ivm werkzaamheden tussen Tilburg en Den Bosch.
Deze periode is gekozen omdat het dan herfstvakantie is en er dus minder reizigers zijn. Ja idd minder scholieren, de meeste werkenden onder ons zijn dan weer het haasje met tergend langzaam busvervoer waardoor mijn dagelijkse woon werkverkeer wel heel lang gaat worden.
Mijn tip zou zijn om reizers te laten kiezen; of je neemt vervangend busvervoer of men neemt zelf de auto en kan in dit geval gratis parkeren bij Q parc Den Bosch.
De laatste optie voorkomt in ieder geval veel tijdverlies.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 21 september 2017, 19:35

Natuurlijk worden deze werkzaamheden in overleg gedaan, maar uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij Prorail.

Ik heb wel even wat meer uitgezocht, in deze periode wordt het perron van Tilburg Universiteit verbreed van 3 naar 8+ meter. Ik heb hier verder geen verstand van, maar ik kan me goed voorstellen dat dit soort werkzaamheden niet in een weekend of 's nachts gedaan kunnen worden omdat het spoor daarvoor ook verlegd moet worden.

Ik kan niet verder in details treden, maar met dit in mijn achterhoofd denk ik dat er dus wel degelijk een optie is gekozen die zo min mogelijk overlast veroorzaakt.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het is in Brabant inderdaad bar en boos met de dit jaar volledig uit de hand gelopen stremmingen door werkzaamhedem. Maar noch ProRail noch NS laten zich hierbij iets gelegen liggen aan de belangen van de reizigers.
Reputatie 3
Dit soort werkzaamheden dienen idd verspreid te worden over meerdere weekenden en of nachten zodat de reizigers er veel minder last van hebben.
Voor het Prorail tijdperk was dit (en vele andere zaken) veel beter geregeld.
Hallo Ton1961.

Helaas gaan wij niet over de planning omtrent werkzaamheden. Ik raad jouw aan je suggestie door te geven aan Prorail omdat zij verantwoordelijk zijn voor de werkzaamheden op het spoor.
Reputatie 7
Badge +3

Helaas gaan wij niet over de planning omtrent werkzaamheden.

Wie zwijgt stemt toe. Hebben we NS ooit wel eens met ProRail in discussie zien gaan over hun onzinnige planningen? Nee, dus.
Reputatie 3
Ik ben geen partij en dat is NS wel. Ik verwacht dat NS voor haar klanten op komt. Een week lang met een bus en vervolgens weer verder per trein is een slechte oplossing, er wordt ook van mij verwacht dat ik 8 uur per dag werk. Zo worden het wel hele lange dagen voor veel reizigers.
Reputatie 6
Badge
Ik vraag me af waarom Gabrielle een klant door verwijst naar Prorail in plaats van zelf de klacht over het bedrijf waar Gabrielle werkt door te koppelen naar Prorail?
Natuurlijk worden deze werkzaamheden in overleg gedaan, maar uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij Prorail.

Ik heb wel even wat meer uitgezocht, in deze periode wordt het perron van Tilburg Universiteit verbreed van 3 naar 8+ meter. Ik heb hier verder geen verstand van, maar ik kan me goed voorstellen dat dit soort werkzaamheden niet in een weekend of 's nachts gedaan kunnen worden omdat het spoor daarvoor ook verlegd moet worden.

Ik kan niet verder in details treden, maar met dit in mijn achterhoofd denk ik dat er dus wel degelijk een optie is gekozen die zo min mogelijk overlast veroorzaakt.
Reputatie 7
Badge +3
@Chiel NS
Station Tilburg Universiteit ligt niet tussen Tilburg en Den Bosch.
Helaas was onze zoon ondanks het feit dat hij twee treinen eerder vanuit Culemborg vertrok door NS doorverwezen naar Boxtel, waar geen enkele bus verscheen en de jongeren moesten wachten tot zij een ons wogen. Het is tentamenweek op de meeste HBO en Universiteiten in Brabant. Hij is te laat gekomen omdat hij simpelweg uit boxtel niet naar Breda verder kon. Ook niet terug naar Den Bosch omdat er te weinig treinen rijden. Het lijkt er op dat NS deze jongeren gewoon van Den Bosch centraal weg wilde hebben en in een dorpje uit heeft gespuugd met alle gevolgen van dien. Er is door de studiebeurs verplichte winkelnering met de NS, wie wil er nu geen klanten die verplicht zijn binnen een studiebeurs te reizen met zijn bedrijf. Maar ja doe dan ook je best deze mensen die hiervoor diep in de schulden gaan op tijd op de plek te krijgen. Gisteren de 23 oktober kreeg de NS van ons een dikke 0. En al die kinderen die nu problemen hebben op school zouden allemaal een dag gratis reizen moeten krijgen van NS. Deze week nog meer examens, onze zoon gaat niet meer met trein. Immers je kunt er van uitgaan dat hij nooit op tijd in het examen zit. Dat is NS. En al die excuses dat NS niet prorail is. Slaat nergens op. Afschuiven van verantwoordelijkheid. Was het nu de conducteur die onze zoon naar Boxtel stuurde, NS, of Prorail die de rails niet kan verbouwen. Hij koopt er niets voor. Maar 1 opdracht NS doe gewoon het werk waar je al vooruit voor wordt betaald, de vaste klanten, studenten die geen andere keus hebben.
Reputatie 7
Hallo Annemarie en welkom op het NS Serviceforum.

Ik lees dat jouw zoon een advies heeft gekregen van een conducteur, waardoor hij niet op tijd op school aan kon komen. Dat is kwalijk, maar de situatie is mij nog een beetje vreemd. Begrijp ik goed dat er gisteren verkeerd advies is gegeven tijdens de storingen in Brabant? Helaas hadden we gisteren verschillende verstoringen door de inzet van hulpdiensten en een beschadigde spoorbrug. Hierdoor werd het reizen moeilijk, waarbij omreis advies niet verkeerd is. Helaas had onze conducteur (waarschijnlijk) geen goede informatie om jouw zoon op dat moment op een goed station af te zetten, om z.s.m. op school te kunnen komen.

We kunnen bij elke verstoring en calamiteit weer leren, zo ook van deze. Het verschaffen van alternatieve reisinformatie staat hoog op onze to-do list, maar daat koopt jouw zoon helaas niets meer voor. Goed om te lezen dat je zoon twee treinen eerder heeft gepakt, dat is verstandig, zeker in de drukke ochtendspits. Ik hoop dat zijn volgende ervaringen beter zullen zijn dan deze. Ik heb jouw situatie samengevat en doorgespeeld naar onze verbetermanagers, om (zoals eerder vermeld) lering hieruit te trekken. Excuses voor deze ongunstige situatie.
Thomas hij was niet de enige. Ik heb hem daar overigens met de auto vanuit maurik in de Betuwe weggehaald. Er was 1 bus naar Tilburg. Huilende scholieren die hun tentamen misten. Scholen zitten hier ook inflexibel in. Te laat geen toegang meer. Soms zelfs van opleiding sturen.
Reputatie 7
Badge
Er was 1 bus naar Tilburg. Huilende scholieren die hun tentamen misten. Scholen zitten hier ook inflexibel in. Te laat geen toegang meer. Soms zelfs van opleiding sturen.
@ThomasNS ''alternatieve reisinformatie''
@annemarieijkelenstam ''huilende scholieren''
Erg vervelend wat er allemaal gebeurd is. Niet goed te praten.

Maar hebben de scholieren/studenten geen 9292 of TRE!N app op hun telefoon gezet? Ze hebben een OV-kaart, en weten dat er ''gewone'' bussen bestaan.
Er rijden vanuit Den Bosch minstens drie verschillende buslijnen naar Tilburg CS, die er tussen de 65 en 90 minuten over doen. 140, 300, 301. Elke 15 minuten vertrekt er een Arriva bus naar Tilburg station, 1 ervan komt dichtbij Fontys. Als ze op het station Den Bosch www.9292.nl of de app's hadden geraadpleegd, hadden ze die optie ook kunnen vinden. Als je bij 9292 het schooladres invoert en de optie ''trein'' uitzet, krijg je nog meer mogelijkheden te zien om sneller op je bestemming te zijn.

Zorgt u dat uw zoon en de rest van de school die app's installeren en voortaan ook wat verder kijken dan de Prorail of NS medewerker! Resultaat gericht denken, heet dat.
Reputatie 7
Badge +3
@annemarieijkelenstam
Triest, maar het kan nog erger. Ook tussen Nijmegen en Venlo heeft ProRail de hele vorige week gewerkt en daar rijden nu al bijna anderhalve dag vrijwel geen treinen omdat de wissels niet meer werken.

Op zich ligt het probleem bij ProRail, maar wat je NS wel erg kwalijk mag nemen is dat ze niet eens de moeite nemen om nu eindelijk eens bij ProRail met de vuist op tafel te slaan dat deze puinhoop onacceptabel is.

Reageer