beantwoord

Werkzaamheden Vlissingen-Kruiningen-Yerseke

• 12 april 2019
  • 8 reacties
  • 324 Bekeken

Reputatie 3
Vanwege werkzaamheden aan het spoor rijden er vandaag geen treinen maar bussen tussen Vlissingen en Kruiningen-Yerseke. Deze bussen vertrekken om '05 en '35 vanuit Goes en komen volgens dienstregeling aan om '20 en '50 op station Kruiningen-Yerseke. Vijftien minuten reistijd dus. Vervolgens heb je vier minuten om de trein te halen. Dit is veel te krap gebleken. Vanochtend deed de bus die om 6.05 uur vanaf station Goes vertrok er 17 minuten over. De bus reed in één keer door. Nog geen druk verkeer. Er zullen vandaag genoeg bussen zijn die te laat aankomen en geen aansluiting geven op de trein. Misschien voortaan iets ruimer plannen?
icon

Beste antwoord door Tamzin 12 april 2019, 08:59

De dienstregeling van de bussen is slechts een indicatie maar niet bedoeld om op te plannen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De dienstregeling van de bussen is slechts een indicatie maar niet bedoeld om op te plannen.
Reputatie 3
@Tamzin
Wel degelijk, want deze tijden staan ook in de NS-reisplanner.
Reputatie 7
Badge +3
@Tamzin
Wel degelijk, want deze tijden staan ook in de NS-reisplanner.

Dat is altijd, ook als de bussen niet op dienstregeling maar op basis van vol=vertrekken rijden.
Ook als bussen niet vol zitten rijden ze maar wat ze leuk lijkt. Zo heb ik al bussen meegemaakt die bij lange na niet vol zaten maar gewoon 3 of 4 minuten te vroeg vertrekken, afgelopen weekend een bus die aan de late kant aankwam maar vervolgens nog bijna 10 minuten blijft wachten. Helaas miste ik daardoor net mijn aansluiting met de trein met als gevolg een half uur vertraging. Die had de buschauffeur van het 2e traject met werkzaamheden (die overigens ook lang niet vol bijna 20 minuten voor schema vertrok) bijna ingelopen, helaas kwamen we net een minuut te kort en was de Arriva trein al verdwenen. Dienstregeling van de bussen bij werkzaamheden lijkt inderdaad facultatief, de GTBV regeling zal er overuren bij draaien.
Reputatie 6
Dienstregeling van de bussen bij werkzaamheden lijkt inderdaad facultatief, de GTBV regeling zal er overuren bij draaien.
Ik dacht dat GTBV niet van toepassing was bij tijdig aangekondigde werkzaamheden met vervangend busvervoer, ook al staan de bussen in de reisplanner?
Reputatie 7
Badge +3
GTBV is wel van toepassing wanneer er bovenop de al aangekondigde extra reistijd nog 30 minuten of meer vertraging is.
Reputatie 5
Badge
GTBV geldt altijd.
De beloofde reistijd in de reisplanner is leidend.

Bijvoorbeeld: Vlissingen - Roosendaal
Duurt normaalgesproken 1 uur en 2 minuten.
Stel dat je vertraging oploopt, dan heb je recht op (deels) geld terug vanaf een gerealiseerde reistijd van 1 uur en 32 minuten.

Nu tijdens werkzaamheden is de beloofde reistijd met bus en trein: 1 uur en 32 minuten.
Stel dat je vertraging oploopt om wat voor reden dan ook (bus is te laat, trein heeft vertraging), dan heb je recht op (deels) geld terug vanaf een gerealiseerde reistijd van 2 uur en 2 minuten.
Precies, mijn reguliere reis zou 2:56 zijn, nu met werkzaamheden werd dat 3:46, met vertraging uiteindelijk 4:22, ruim meer dan een half uur bovenop de al aanzienlijk langere reistijd door de werkzaamheden.

Reageer