Werkzaamheden Woerden - Rotterdam

• 22 juli 2017
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 2
Vandaag reisde ik van Amersfoort naar Capelle Schollevaar en had zodoende ook te maken met het busvervoer vanaf station Woerden. Op zich prima aangegeven allemaal en de medewerkers waren ook behulpzaam om de juiste bus te vinden, maar toch wat op en aanmerkingen...

- Op station Woerden vertrekken de bussen vanaf het P+R terrein aan de overkant van de tunnel onder het spoor die ten westen van het station ligt. Dat is dus nog best een stukje lopen, ook omdat de bussen met de achterkant naar het station staan i.p.v. precies andersom. Echter kreeg ik uit de reisplanner doodleuk een advies met 5 minuten overstaptijd, bleek haalbaar maar toch wat krapjes.
Nu bleek in de praktijk dat de stopbus vervolgens in Gouda een stilstand van liefst 10 minuten kent, terwijl binnen een minuut of 3 de uitstappers er al uit waren en de instappers er weer in. Waarom dan niet een paar minuten later uit Woerden vertrekken en wat korter stilstaan in Gouda. Maakt de overstap toch weer net wat minder kritisch.

- De chauffeur van de stopbus die ik had vergat via Capelle Schollevaar te rijden, na Nieuwerkerk ging hij rechtstreeks naar Rotterdam Alexander. Dat leverde +30 t.o.v. het aangepaste reisadvies op, dus op zich GTBV-waardig. Nu is het alleen zo dat dit niet uit m'n check-in/uit zal blijken: aangezien het op Alexander nog een half uur zou duren voordat de stopbus de andere kant op zou komen (als 'ie kwam, inmiddels was door een ongeval de A20 vastgelopen) ben ik met een lijnbus naar m'n bestemming vlakbij station Schollevaar gereisd. De vertraging bleef daarbij een half uur, maar met wachten op de NS-bus had het nog een kwartier extra geweest.
Kan NS hier nog iets van een coulanceregeling toepassen voor de GTBV? Daarnaast ben ik natuurlijk ook nog eens een station verder dan eigenlijk de bedoeling was uitgecheckt.

- Op station Capelle Schollevaar staat een tijdelijk paaltje voor het in- en uitchecken, maar vond het wat apart dat dat ding bij de bushalte aan de kant van het station zelf staat, terwijl de NS-bushalte (liggend op de bestaande halte van bus 30 ri. Schollevaar) juist aan de overkant van de straat ligt.
Had me logischer geleken als daar ook het paaltje stond, nu moest iedereen met een bestemming ten zuiden van het spoor eerst even oversteken om in/uit te checken alvorens op de bus te wachten.

- Bij aankomst met de bus in Woerden wordt je zowaar nog verder weg van het station weer uit de bus gelaten dan de instaphalte. Te doen als de zon schijnt, wat minder als het net giet. Is daar nu echt geen klantvriendelijker optie mogelijk.

Nou ging er ook nog wel wat beter... de bus terug had een kwartier vertraging, maar doordat de IC Leiden - Utrecht even bleef wachten in Woerden (hij kwam al binnen toen m'n bus aankwam, maar zonder rennen nog kunnen halen) kon ik in Utrecht alsnog op de IC naar Amersfoort overstappen die ik in Woerden net niet kon halen.

2 reacties

Ben gisteren van Utrecht naar Bergen op Zoom gereisd. Om voor mijzelf veel overstappen en busmisère te vermijden heb ik ervoor gekozen om via Leiden te gaan (halfuurtje extra, slechts eenmaal overstappen). Ging perfect!!! Eén ding: kan NS in zo'n situatie de treinen op de gunstigste alternatieve route (in dit geval Utrecht - Leiden) versterken? Zelf reis ik 1e klasse Weekend-vrij, maar ik had te doen met mijn 2e klasse medereizigers die als haringen in een ton in de te klein bemeten trein reisden....
Dag Daniel, goed dat je dit met ons deelt.

Ik zal je verbeterpunten in ieder geval doorspelen. Ik weet dat een bus soms wat ver van een station moet stoppen, omdat er rekening gehouden moet worden met het andere verkeer, maar ik weet zo niet of dat hier ook het geval was.

Voor je vertraging wil ik je aanraden om de claim in te dienen, en bij stap 4 aan te geven wat er gebeurd is.

Reageer