Afgelopen weekend was het omreizen via Alkmaar vanwege werkzaamheden op bovenstaand traject.
In de reisplanner werd een overstap in Alkmaar aangegeven.
Helaas moest er in Alkmaar overgestapt worden naar of vanaf spoor 1.
Dus moest je door de poortjes heen,hetgeen veel reizigers ten onrechte geld heeft gekost!
Waarom werd er in de reisplanner geen overstap in Castricum aangegeven? (geen poortjes)
Ook werd er voor Castricum niets over omgeroepen!
Gelukkig heb ik een weekendvrij abonnement,maar het vertrouwen in NS begint steeds meer af te nemen.

Beste antwoord door Stijn NS
Ik heb een upgrade gekregen en wat ik in mijn vermoedde schetste is inderdaad het geval. De software die gebruikt wordt voor de reisplanner bepaalt de overstapstations. In het verleden hadden we nog de mogelijkheid om dit handmatig aan te passen als de situatie daar om vroeg, maar mij is aangegeven dat dat in de huidige versie van de gebruikte software niet meer mogelijk is. Waarom er voor een ander overstapstation wordt gekozen bij andere ritten durf ik dan ook niet te verklaren.
Reizigers die hierdoor extra kosten hebben opgelopen kunnen contact leggen met de Klantenservice om daar een compensatie voor aan te vragen. Dit zal niet automatisch gebeuren.