beantwoord

Werkzaamheden zaterdag 3 augustus t/m zondag 25 augustus 2019

• 23 juli 2019
  • 6 reacties
  • 420 Bekeken

-verkeert topic (vraag), maar geen optie om dit te wijzigen.

Vandaag ontving ik een brief van NS, waarin ze mededelen dat Zaterdag 3 augustus 2019 de werkzaamheden beginnen rond Schiphol, Amsterdam-C, Amsersfoort/Lelystad C.

Gevolg: Beperkt of geen trein verkeer, aangepaste dienstregeling, omreizen, extra overstappen, vervangend busvervoer.

Uitgerekend op de dag van de Amsterdam Pride (de bekende boten-parade, waar een half miljoen mensen naar toe gaan), besluit de NS de boel plat te gooien rond Amsterdam voor hun geweldige verbeteringen!

De plannenmakers en managers die dit bedacht hebben, verdienen ook een boot. En goed herkenbaar !
icon

Beste antwoord door Laura NS 23 juli 2019, 21:50

Ik heb inmiddels een antwoord, Naomi2019. Je mag er vanuit gaan dat we alles goed bereikbaar willen hebben, maar soms zijn werkzaamheden nooit perfect te plannen. Er zijn in de zomer heel veel leuke festiviteiten waar we maximaal willen inzetten, maar sommige werkzaamheden zijn zo complex/groot dat we er helaas niet aan kunnen ontkomen dit tijdens 1 van de vele evenementen te plannen. Hier houden we wel rekening mee op omreisroutes. Ik heb vernomen dat er hier en daar extra treinen worden ingezet om de drukte op te kunnen vangen. Houd hiervoor de planner goed in de gaten!

Misschien een leuk feitje; NS heeft hiervoor inderdaad ook een boot! Daar zal vast een planner tussen zitten, gok ik. 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Naomi2019 en welkom op onze NS Community!

Wat voor onderwerp had jij het topic willen geven? Dan kijk ik of ik hem voor je aan kan passen. :)

Het is inderdaad niet zo handig om het net dan te plannen, de werkzaamheden, maar vermoedelijk zit daar een goede reden achter. Ook denk ik dat er voor voldoende vervangend vervoer wordt gezorgd, maar dit heb ik voor de zekerheid even intern en bij ProRail voor je uitgezet. Zelf heb ik hier namelijk geen inzicht in. Ik hoop hier snel een antwoord op te krijgen en die deel ik dan hier met je.
Reputatie 7
Badge +3
Wellicht heb je dat nog nooit gehoord maar niet NS maar ProRail gaat over de infrastructuur. Daar moet je dus klagen.

Er zijn overigens ieder weekend in de zomer grote evenementen. Daar kan ProRail niet allemaal rekening mee houden.

Over rijdt er gewoon vervangend busvervoer
Ik heb inmiddels een antwoord, Naomi2019. Je mag er vanuit gaan dat we alles goed bereikbaar willen hebben, maar soms zijn werkzaamheden nooit perfect te plannen. Er zijn in de zomer heel veel leuke festiviteiten waar we maximaal willen inzetten, maar sommige werkzaamheden zijn zo complex/groot dat we er helaas niet aan kunnen ontkomen dit tijdens 1 van de vele evenementen te plannen. Hier houden we wel rekening mee op omreisroutes. Ik heb vernomen dat er hier en daar extra treinen worden ingezet om de drukte op te kunnen vangen. Houd hiervoor de planner goed in de gaten!

Misschien een leuk feitje; NS heeft hiervoor inderdaad ook een boot! Daar zal vast een planner tussen zitten, gok ik. 😉
Schiphol moeilijk bereikbaar maken in het hoogseizoen... om maar niet te beginnen over de beschikbaarheid van bussen die nu worden ingezet voor vakantiereizen...
Dat gaat nog leuk worden.

@Tamzin Wat Prorail betreft, je neemt als reiziger diensten af bij de NS, niet bij Prorail.
De NS is de aangewezen partij die in overleg met zijn leveranciers (Prorail dus) tot een optimale dienstverlening moet komen.
Buiten dat ontving @Naomi2019 een brief van de NS, niet van Prorail.
Reputatie 7
Badge +3
@Bob
ProRail is geen leverancier van NS. Zij zijn gewoon de eigenaar van het spoorwegnet en kunnen daardoor bepalen wat er gebeurt. Vervoerders (NS is overigens maar één van de vele vervoerders) overleggen wel met ProRail maar uiteindelijk beslist Prorail gewoon wat er gebeurt. NS en zijn klanten hebben maar met de gevolgen te leven.

Verder is Schiphol moeilijker bereikbaar maken in het hoogseizoen nog altijd minder desastreus dan de Zuidas onbereikbaar maken buiten de vakantieperiode. Gewoon een kwestie van aantallen.
Badge +3
Voor dit soort grote projecten wordt altijd overlegd tussen ProRail en NS. Uitgangspunt is dat zo'n project in een vakantieperiode wordt uitgevoerd om het woon-werkverkeer zo min mogelijk te hinderen. Maar wanneer een project langer dan een week duurt, is het niet mogelijk om in het in de herfstvakantie (of een andere vakantieweek) te doen. Er wordt dan automatisch uitgeweken naar de zomerperiode.

Dit is overigens typisch een project waar NS zelf veel belang bij heeft. Wanneer de nieuwe situatie in dienst komt kan er sneller gereden worden. Dat betekent minder vertragingen en mogelijk zelfs verbeterde reistijden en meer treinen. Bovendien worden een paar minder veilige situaties bij overwegen in Bussum opgelost zodat er minder kans is op verstoringen door aanrijdingen.

Reageer