beantwoord

werkzaamheden Zeeland

  • 20 May 2023
  • 63 reacties
  • 1829 Bekeken

Reputatie 6

Dit weekend zijn er, als ik het goed geteld heb, voor de 5e keer dit jaar werkzaamheden aan het spoor in Zeeland. Er rijden bussen tussen Goes en Roosendaal en treinen tussen Vlissingen en Goes. Vanochtend zat ik in de trein naar Goes. Vertrek om 9.45 uur vanuit Middelburg en aankomst in Goes zou 10.00 uur moeten zijn. Maar dat gaat natuurlijk niet lukken als de tegentrein richting Vlissingen vanaf hetzelfde spoor in Goes moet vertrekken om 10.01 uur. Zoals ik het nu heb gezien komen alle treinen uit de richting Vlissingen met 3 à 4 minuten vertraging aan in Goes. Niemand die daarover heeft nagedacht? O ja, binnenkort volgen de 6e werkzaamheden aan het spoor in Zeeland voor een periode van 9 dagen.

icon

Beste antwoord door Rene74 20 May 2023, 20:33

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En ja hoor. Ook deze werkzaamheden lopen weer uit waardoor er morgen dus weer geen treinen rijden tussen Bergen op Zoom en Goes. Vreemd blijft natuurlijk dat Prorail heeft gemeld dat er werkzaamheden in Vlissingen en Middelburg waren en niet tussen Bergen op Zoom en Goes.

 

ProRail meldt dit erover:

 

Leuk, NS probeert bussen te regelen. Grote kans dat er dan dus geen bus rijdt.

 

En hieruit dat er blijkbaar ook nog gewerkt werd bij de Vlakerbrug. 

Reputatie 6

En ja hoor. Ook deze werkzaamheden lopen weer uit waardoor er morgen dus weer geen treinen rijden tussen Bergen op Zoom en Goes. Vreemd blijft natuurlijk dat Prorail heeft gemeld dat er werkzaamheden in Vlissingen en Middelburg waren en niet tussen Bergen op Zoom en Goes.

 

ProRail meldt dit erover:

 

Leuk, NS probeert bussen te regelen. Grote kans dat er dan dus geen bus rijdt.

 

En hieruit dat er blijkbaar ook nog gewerkt werd bij de Vlakerbrug. 

Ik las het ook net. Het zal ook eens een keer geen waar zijn. De reisplanner stuurt je vanaf Goes met de bus naar Rotterdam, dus je hoeft niet te rekenen op vervangende bussen van NS. En Prorail, het is trouwens “Vlakebrug” in plaats van “Vlakerbrug”.

Reputatie 7
Badge +3

Ik las het ook net. Het zal ook eens een keer geen waar zijn. De reisplanner stuurt je vanaf Goes met de bus naar Rotterdam, dus je hoeft niet te rekenen op vervangende bussen van NS. En Prorail, het is trouwens “Vlakebrug” in plaats van “Vlakerbrug”.

Als het lukt om bussen te regelen, zul je die denk ik niet in de reisplanner terugzien. Het zijn dan geen geplande werkzaamheden meer waarvoor de reisplanner van tevoren is bijgewerkt, maar een ongeplande verstoring. Of er dan wel of geen bussen rijden zal dan neem ik aan te zien in de storingsinfo. Moet je morgenochtend op dat traject reizen zou ik de updates goed in de gaten houden. Of als het kan thuiswerken, want zelfs als er wel iets geregeld kan worden zal het waarschijnlijk zeer beperkt zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

En Prorail, het is trouwens “Vlakebrug” in plaats van “Vlakerbrug”.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Webcare weet nu dit te melden:

 

Maar je kunt ook het advies van MarioP opvolgen. 😁

Reputatie 4

Blijkbaar kunnen treinen nog tot BoZ om te keren, maar verderop (Goes) niet meer?

@PaulBSA gaf iets soortgelijks al aan.

In Goes hebben ze een aantal jaar geleden het spoor al aangepakt. De kruiswissel is daar toen weggehaald en er wissels van rechterspoor naar linkerspoor voor teruggelegd om kop te kunnen maken. Dit is nu in Bergen op Zoom ook gedaan. Kruiswissel eruit, wissels om van rechterspoor naar linkerspoor te komen er voor terug. De twee passeersporen ook weggehaald met de nodige wissels aan de zuidzijde. De meeste van de 22 wissels die ze in juni hebben verwijderd lagen dus in Bergen op Zoom. En nog wat in Kruiningen geloof ik.

Reputatie 7

Uit het nieuws: Tenminste tot vrijdag 1 dec 5.00 uur slechts één trein per uur tussen Roosendaal en Vlissingen, tevens langzamer rijdend. Door de vele regen is het spoor over een lengte van 53 km op meerdere plaatsen verzakt. Ook de komende maanden staan er vele herstelwerkzaamheden op de Prorailplanning. Men gaat er vanuit dat er vanaf 1 december weer 2 of meer treinen per uur kunnen rijden (met waarschijnlijk her en der snelheidsbeperkingen)

Vanmiddag was ook de bovenleiding tussen Bergen op Zoom en Goes defect, toen reden er dus helemaal geen treinen. 

Er is echt altijd wel iets daar, hoewel je aan de natste november ooit natuurlijk niks kan doen.

Reputatie 7

Ik denk dat er niemand zal van opkijken als over een aantal jaren er weer passeersporen en wachtsporen aangelegd moeten worden 😂

Ik denk dat er niemand zal van opkijken als over een aantal jaren er weer passeersporen en wachtsporen aangelegd moeten worden 😂

Dat helpt tegen verzakkingen?

Ik las gisteren dat er op deze lijn voor langere tijd geen regulier onderhoud (wel vernieuwingen op projectbasis) heeft plaats gevonden omdat geen enkele aannemer geïnteresseerd was om dat onder de voorwaarden van ProRail te doen. Inmiddels heeft ProRail het bestek aangepast en gaat er binnenkort een aannemer aan de slag om de opgelopen achterstanden weg te werken.

Reputatie 7
Badge +1

Ik las gisteren dat er op deze lijn voor langere tijd geen regulier onderhoud (wel vernieuwingen op projectbasis) heeft plaats gevonden omdat geen enkele aannemer geïnteresseerd was om dat onder de voorwaarden van ProRail te doen. Inmiddels heeft ProRail het bestek aangepast en gaat er binnenkort een aannemer aan de slag om de opgelopen achterstanden weg te werken.

Ben benieuwd waar je dat hebt gelezen. Toont dan wel aan dat de Zeeuwse reiziger dus als niet belangrijk wordt ervaren.  

Reputatie 4

Ik denk dat er niemand zal van opkijken als over een aantal jaren er weer passeersporen en wachtsporen aangelegd moeten worden 😂


Het zou in elk geval schelen dat er iets meer wissels terug werden gelegd. Nu is het in Bergen op Zoom en Goes alleen mogelijk om van het rechterspoor (van beide kanten gezien) op het linkerspoor te komen. Vandaar uit kan de trein dan kop maken en over het dan rechterspoor terug. Hiermee is echter een stuk flexibiliteit verdwenen. Voordien zag ik de ene trein uit Roosendaal rechtdoor binnenkomen op spoor 2 (nu spoor 1). Deze liep dan leeg en er was genoeg tijd om kop te maken (machinist naar de andere zijde van de trein lopen en controleren of iedereen eruit was). Vervolgens kwam de volgende trein binnen op spoor 3 (nu 2) via een wissel naar het linkerspoor. Trein 1 vertrok dan rond die tijd vanaf spoor 2 en kon wisselen naar spoor 3 om rechts te gaan rijden. Die mogelijkheid is weg dus alles moet via spoor 2 (voormalig 3). Via de dienstregeling de trein laten rijden tot Bergen op Zoom of Goes is dus onmogelijk aangezien er  in de dienstregeling op deze stations tussen de treinen richting Vlissingen en Roosendaal maar 1 of 2 minuten zit. Er wordt sinds deze aanpassing in het sporenplan opvallend vaak maar tot Roosendaal gereden waar er voorheen vaker tot Bergen of Goes gereden werd bij verstoringen.

Reputatie 7

Las net in het nieuws dat er inderdaad nog vele weken beperkt treinverkeer is op de Zeeuwse lijn (vanaf maandag 4 dec wel 2 treinen per uur ipv die ene die nu rijdt). Op meerdere plekken zijn snelheidsbeperkingen ingesteld van 40 km/u. Van Zeeland richting Roosendaal kan de vertraging dan oplopen tot 30 minuten. De andere kant op schijnt het maximaal 15 minuten te zijn. 53 km spoor wordt geïnspecteerd en waar nodig hersteld (in de nacht). Dat is nogal wat.

Reageer