beantwoord

Werkzaamheden Zoetermeer - Gouda 16 oktober 2016

Reputatie 5
  • Koploper*
  • 1005 reacties
Op 16 oktober 2016 vinden er werkzaamheden plaats tussen Zoetermeer en Gouda. Tussen Zoetermeer Oost en Gouda rijden er hierdoor geen treinen maar bussen.

Volgens de reisplanner zijn er onder meer bussen uit Gouda via Zoetermeer Oost naar station Zoetermeer. In de andere richting echter rijden de bussen slechts tussen Zoetermeer Oost en Gouda; reizigers vanaf station Zoetermeer dienen eerst per trein naar station Zoetermeer Oost te rijden en hebben hier 24 (!) minuten overstaptijd van trein naar bus. Reizigers die in Gouda verder willen naar Utrecht hebben hier nog eens 21 (!) minuten wachttijd alvorens zij de trein kunnen nemen.

Naar aanleiding hiervan de volgende vragen:
1. het is niet aannemelijk dat NS-bussen beschikken over teleportatie-technologie. Klopt het dat de bussen na aangekomen te zijn te Zoetermeer vervolgens hun tijd afwachten en dan leeg naar station Zoetermeer Oost rijden?
2. waarom is ervoor gekozen om de bussen wel van Zoetermeer Oost naar Zoetermeer te laten rijden als reizigersrit, maar niet in de andere richting?
3. het niet inleggen van bussen van Zoetermeer naar Zoetermeer Oost en heeft voor reizigers van Zoetemeer naar Gouda en verder tot gevolg dat ze twee minuten per trein moeten reizen naar Zoetermeer Oost om hier vervolgens 24 (!) minuten te wachten op de NS-bus. Deelt NS de conclusie dat dit niet in lijn is met de bewering dat de reiziger op de plaatsen 1, 2 en 3 staat?
4. Is NS bereid om de NS-bussen alsnog ook van Zoetermeer naar Zoetermeer Oost open te stellen voor reizigers en dit ook helder te communiceren? Zo nee, waarom niet?
5. Waarom is de tijdsligging van de NS-bussen dusdanig dat voor een rit van Zoetermeer naar Utrecht de overstaptijd in Zoetermeer Oost 24 minuten en in Gouda 21 minuten bedraagt? De huidige dienstregeling levert noch in Zoetermeer Oost, noch in Gouda zinvolle aansluitingen op en resulteert slechts in onnodig tijdsverlies voor de betalende reizigers.

Alvast dank voor uw antwoord.

W.S.M. Westland
icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 oktober 2016, 19:54

Sorry hoor, dan kunnen jullie in een ander topic wel leuk zeggen dat NS zo uniek is als groot bedrijf met zoveel verbetersuggesties enz., maar als je op zo'n vraag als dit, na het versturen van meerdere reminders(!), nog steeds geen reactie hebt gekregen, sorry dat vind ik om te huilen.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Tsjonge ik zie het ook staan in de planner. Wat een bizarre planning!
De reisplanner geeft nu ook een reisadvies via Den Haag en Schiphol, wat vanuit Zoetermeer gezien een reis om de wereld is; maar dat is nu net zo snel (!) als met trein-bus-trein zoals wsm uitlegt!
Reputatie 6
Badge
Station Zoetermeer Oost ligt letterlijk 1km verwijderd van station Zoetermeer, dus lopen is een reële optie. Dat neemt echter niet weg dat het inderdaad een bizarre planning is.
Hallo wsm, bedankt voor dit bericht.
Ik ga je vragen even uitzetten bij de afdeling die hierover gaat en dan hoop ik spoedig met een terugkoppeling te komen.
Reputatie 5
Alvast bedankt daarvoor.
Ik heb even een reminder verzonden naar de betreffende afdeling en hoop dat ik spoedig een reactie zal ontvangen.
Het spijt mij wsm, maar ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen. Wil je laten weten hoe je reis is verlopen? Dan ga ik in ieder geval de signalen over deze werkzaamheden doorzetten. Excuses.
Reputatie 5
Hallo Miriam,

graag wacht ik eerst even de terugkoppeling van de betreffende afdeling af.

Bedankt voor jouw inspanningen in elk geval.

Met vriendelijke groet,

WSM
Dat snap ik wsm, ik heb nogmaals even een reminder verzonden. Of ik je binnenkort meer kan vertellen durf ik niet aan te geven, maar ik blijf mijn best doen.
Hallo wsm, mijn oprechte excuses. Ik heb mijn best gedaan, maar helaas geen terugkoppeling ontvangen. Je feedback is in ieder geval richting de stationsbeheerder doorgezet. Mocht ik toch nog een terugkoppeling ontvangen, dan laat ik dit uiteraard weten. Excuses.
Reputatie 7
Badge +2
Sorry hoor, dan kunnen jullie in een ander topic wel leuk zeggen dat NS zo uniek is als groot bedrijf met zoveel verbetersuggesties enz., maar als je op zo'n vraag als dit, na het versturen van meerdere reminders(!), nog steeds geen reactie hebt gekregen, sorry dat vind ik om te huilen.
Dat vind ik jammer om te lezen mrfreeze. Ik denk dat Sivan in het andere topic ook duidelijk heeft aangegeven hoe de situatie is.
Reputatie 5
Miriam, ik waardeer de moeite die je erin hebt gestoken maar je zult begrijpen dat ik mij in het geheel niet serieus genomen voel door NS.

Nog wat extra terugkoppeling van mijn zijde, die de betreffende afdeling ook wel linea recta richting het ronde archief zal doorzetten:
- te station Zoetermeer bij de bushalte geen OV-chippaal voor de uitstappers aldaar maar wel gesloten poortjes;
- te station Zoetermeer Oost gesloten poortjes, de afdeling die borden "bent U al ingecheckt" plaatst bij werkzaamheden was wel geinformeerd en in actie gekomen, maar waar ik dan moest inchecken was een raadsel: mobiele chiplezers waren er niet.
- na de eerste trein van Zoetermeer naar Zoetermeer Oost genomen te hebben stond er tot mijn grote verbazing aan de overzijde van de weg nog een bus naar Gouda te wachten. De chauffeur en het NS-bus begeleidingspersoneel waren ook de weg kwijt, de chauffeur vroeg of de trein soms vertraging had dus maar even uitgelegd wat volgens de reisplanner het idee had moeten zijn. Reactie "die discussie hadden we hier ook al"....

Kortom: leuk dat er (toevallig) toch een snelle overstap op de bus was. Teleurgesteld dat het te veel gevraagd is om een serieuze vraag van een serieus antwoord te voorzien. Toch wel weer prettig dat je dat eerlijk toegeeft Miriam en niet met een bullshit-antwoord komt aanzetten. En jammer dat het weer rommelig geregeld was omtrent chiplezers enzo. Maarja iedere keer tien Euro kunnen cashen als iemand niet kan uitchecken is natuurlijk niet een stimulans om dat proces snel te verbeteren...

En owja, ik heb het antwoord van mrfreeze als beste antwoord gemarkeerd 🙂.
Hallo wsm, ik begrijp je teleurstelling.
Bedankt voor je feedback, ik zal dit ook nog doorgeven aan de beheerder. Zoals ik aangaf mocht ik nog enige reactie ontvangen dan laat ik dit absoluut weten.

Reageer