beantwoord

Werkzaamheden Zwolle

Reputatie 1
”Dinsdag 9 tot en met zaterdag 20 juli en maandag 22 juli: er rijden bussen tussen Zwolle en ‘t Harde, Kampen Zuid en Kampen; tussen Zwolle en Raalte rijden alleen Sprinters.”

Rijden de treinen van en naar Meppel wel? En van en naar Olst?
icon

Beste antwoord door kukkie 25 juni 2019, 15:16

JA.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 3
JA.
Reputatie 7
Badge
Afgelopen weer 2x van de trein vervangende bus gebruik gemaakt tussen Kampen Zuid en Zwolle.
Echt super goed geregeld, ruim voldoende bussen en vriendelijk personeel.
Zelfs de koffers werden uit de bus gehaald 😀

Als ik een reis plan op 23 augustus over Zwolle (naar Leeuwarden) dan krijg ik als melding dat ik tussen Zwolle en Meppel de bus moet nemen.

Deze werkzaamheden  staan niet asl geplanned. 

Hoe zit dat?Ik wil graag mijn fiets meenemen.

Reputatie 7
Badge +3

Ze staan inderdaad niet in het overzicht van werkzaamheden. Daar zouden ze als er echt werzkaamheden zijn wel moeten staan intussen aangezien er wel andere binnenlandse werkzaamheden staan tot eind augustus. Ze staan wel in de pdf met een overzicht van alle werkzaamheden in 2020. 

Lieve NS,

Kunnen jullie aub eens kappen met die werkzaameden rondom zwolle.... ben het echt mega zat elke keer met die bus te moeten!! 

Badge

Lieve NS,

Kunnen jullie aub eens kappen met die werkzaameden rondom zwolle.... ben het echt mega zat elke keer met die bus te moeten!! 

Werkzaamheden worden niet door de NS gepand maar door ProRail, helaas is er hinder om er voor te zorgen dat er straks meer mogelijk is rondom Zwolle qua treinverkeer. 

Reputatie 4

Lieve NS,

Je wil geen beter spoor? Geen treinen die beter op tijd kunnen rijden? Méér treinen, zodat je niet iedere dag als een sardientje in een blikje over het spoor vervoerd wordt? Want dat is precies waar ze mee bezig zijn rondom Zwolle: een grote wijziging in de complete spoorinfrastructuur tussen de IJsselbrug en Herfte en alle aftakkingen daartussen. Zodat er meer treinen uit de richting Groningen/Leeuwarden en Emmen kunnen rijden (een extra sprinter uit Leeuwarden en een extra sneltrein uit Emmen), meer treinen over de wisselstraat tussen station Zwolle en de IJsselbrug kunnen en de reistijd tussen het noorden en de randstad flink verkort kan worden, een compleet nieuw, efficiënter rangeerterrein ten zuiden van Zwolle, het hele station is op de schop gegaan…

Ja, er zijn werkzaamheden. Ja, daar heb je af en toe even een weekendje (of soms 3 weken op rij) last van, maar op lange termijn ben je als reiziger de winnaar.

Reputatie 7
Badge +3

@JerVoo 

Het punt is natuurlijk wel dat dit al vele jaren duurt.

Reputatie 7
Badge +4

Er moet ook veel gebeuren. Werkzaamheden bij Zwolle geven natuurlijk altijd grote overlast omdat alle verkeer naar het Noorden en een deel van het oosten alleen maar via Zwolle kan. 

Er is ook veel gebeurd al. Het is een prachtstation met Hanzelijn geworden. Nu de Herfte nog, dan is de zegen compleet.

Zonder werkzaamheden met overlast is er geen modernisering of verbetering. Als reiziger van de Randstad naar het Noorden in de afgelopen jaren weet ik er alles van .

Reputatie 4

Nu de Herfte nog, dan is de zegen compleet.

Bijna… er was nog iets met een station Staphorst. Daar hebben de reizigers richting het noorden op den duur weer een keer (over)last van. Daarna zijn we volgens mij weer wat jaren van werkzaamheden rondom Zwolle af.

Reputatie 5

Lieve NS,

Je wil geen beter spoor? Geen treinen die beter op tijd kunnen rijden? Méér treinen, zodat je niet iedere dag als een sardientje in een blikje over het spoor vervoerd wordt? Want dat is precies waar ze mee bezig zijn rondom Zwolle: een grote wijziging in de complete spoorinfrastructuur tussen de IJsselbrug en Herfte en alle aftakkingen daartussen. Zodat er meer treinen uit de richting Groningen/Leeuwarden en Emmen kunnen rijden (een extra sprinter uit Leeuwarden en een extra sneltrein uit Emmen), meer treinen over de wisselstraat tussen station Zwolle en de IJsselbrug kunnen en de reistijd tussen het noorden en de randstad flink verkort kan worden, een compleet nieuw, efficiënter rangeerterrein ten zuiden van Zwolle, het hele station is op de schop gegaan…

Ja, er zijn werkzaamheden. Ja, daar heb je af en toe even een weekendje (of soms 3 weken op rij) last van, maar op lange termijn ben je als reiziger de winnaar.

Die of-of is natuurlijk niet de hele waarheid. Er zouden ook veel dingenvs nachts kunnen, zoals in het buitenland of vroeger ook in Nederland. Maarja, armoede troef, het geld is op.

Reputatie 7
Badge +4

Nu de Herfte nog, dan is de zegen compleet.

Bijna… er was nog iets met een station Staphorst. Daar hebben de reizigers richting het noorden op den duur weer een keer (over)last van. Daarna zijn we volgens mij weer wat jaren van werkzaamheden rondom Zwolle af.

Het station bij Staphorst is niet meer dan een minimaal gerucht. De Telegraaf publiceerde het een en ander, terwijl de gedeputeerde van Overijssel er niets van wist. Het is onwaarschijnlijk dat dit station er komt.

Reputatie 7
Badge +3

NS ligt weer eens dwars bij een station Staphorst. Zodra de sprinterdiensten Zwolle-Leeuwarden echter aanbesteed zijn zal het station er waarschijnlijk wel snel komen maar dan alleen voor de treinen naar Leeuwarden en niet voor die naar Groningen. Je krijgt dan hetzelfde als bij Maastricht Noord.

NS ligt weer eens dwars bij een station Staphorst.

Wat is je bron voor deze bewering @Tamzin ?

Reputatie 4

Lieve NS,

Die of-of is natuurlijk niet de hele waarheid. Er zouden ook veel dingenvs nachts kunnen, zoals in het buitenland of vroeger ook in Nederland. Maarja, armoede troef, het geld is op.

Ik zie niet in hoe je in de nachten een tunnel kan graven en aanleggen, of hoe je een compleet tracé kan gaan verleggen. Dat is namelijk wat er allemaal moet gebeuren bij Herfte.

Het deel gaat van 2 naar 4 sporen. Aan de oostkant van het bestaande spoor worden er daarvoor 2 sporen bij geplaatst, met daarbij een tunnel voor het verkeer van/naar Emmen. Het verkeer van/naar Emmen moet via die tunnel, vanaf het bestaande westelijke spoor kruizen. Hiervoor moet dus een tunnel worden gegraven (voor zover die er nog niet ligt), een bestaande aansluiting worden verlegd (de treinen uit het noorden gaan een spoortje verder oostwaarts, dus die sporen moeten aangesloten worden op wat er al ligt), bovenleiding moet worden omgelegd, beveiligingssystemen moeten worden geplaatst en ingeregeld… Als je logisch nadenkt, begrijp je dat dit gemakkelijk meer dan een weekend gaat duren.

Reputatie 5

Er kan van alles…

Overigens bedoel ik dit maar half serieus. Maar het andere uiterste, Nederland, is dingen weken of een maand (in het voorbeeld van Groningen) platleggen. De redelijkheid zal vermoed ik in het midden liggen, daar waar Nederland op dit moment een uiterste is. 

Lieve mensen van de NS,

Ik ben een vrijgezellenfeest aan het plannen voor 17-7-2021. In jullie reisplanner zie ik dat er dan werkzaamheden zijn rond station Zwolle. Rijden er die dag treinen tussen Zwolle en Amersfoort?

Badge

Lieve mensen van de NS,

Ik ben een vrijgezellenfeest aan het plannen voor 17-7-2021. In jullie reisplanner zie ik dat er dan werkzaamheden zijn rond station Zwolle. Rijden er die dag treinen tussen Zwolle en Amersfoort?

Nee in die periode rijden er geen treinen rondom station Zwolle en zullen er treinvervangende bussen worden ingezet vanaf Zwolle naar ‘t Harde, vanaf t’Harde kun je dan weer met de trein verder reizen naar Amersfoort.

Goedenavond Luuk19. In hoeverre er treinen rijden of dat er vervangend busvervoer ingezet wordt durf ik op dit moment nog niet te zeggen. De werkelijke dienstregeling wordt uiterlijk 10 dagen vantevoren verwerkt in de reisplanner.

Je kunt het beste onze werkzaamhedenpagina in de gaten houden. Daar worden op den duur de betreffende werkzaamheden geplaatst, waarin ook aangegeven staat of er vervangend busvervoer is.

Edit: Jeroen was me voor en heeft het al wel kunnen vinden zie ik. Bedankt! :D

Reputatie 5

Tuurlijk, geen enkele Nederlander heeft behoefte aan dingen langer dan 10 dagen van tevoren te plannen. Wat een verschrikking is de informatievoorziening toch. Misschien wordt het tijd om ook spoorpersoneel pas 10 dagen vantevoren te vertellen of ze vrij kunnen krijgen voor vakantie. Eens kijken hoe redelijk het dan gevonden wordt. 

Badge

Tuurlijk, geen enkele Nederlander heeft behoefte aan dingen langer dan 10 dagen van tevoren te plannen. Wat een verschrikking is de informatievoorziening toch. Misschien wordt het tijd om ook spoorpersoneel pas 10 dagen vantevoren te vertellen of ze vrij kunnen krijgen voor vakantie. Eens kijken hoe redelijk het dan gevonden wordt. 

Voor een deel van onze vrije dagen weten wij pas enkele dagen vantevoren of we inderdaad vrij zijn.  Zo werkt het nu eenmaal en daar hebben  we mee te leven. 

Reputatie 5

Oké, dat vind ik (ook) vrij heftig dan. Mensen die ik ken die in de zorg werken, hebben toch een maand vantevoren wel hun rooster vastliggen. 

Reputatie 7

Op 10 dagen tevoren kun je nauwelijks plannen. En er zijn altijd zoveel werkzaamheden. Men werkt toch ten gunste van de reiziger mag je aannemen. In veel gevallen is echter wel voorspelbaar wat en hoe het gaat worden met het vervoer. Het is vrijwel altijd net zoals het bij de vorige werkzaamheden op die plek was.

Reageer