beantwoord

Werkzaamheden Zwolle: informatievoorziening

• 4 July 2021
  • 7 reacties
  • 243 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 953 reacties

Vanaf morgen beginnen er werkzaamheden rondom Zwolle. Een veelgehoorde klacht bij werkzaamheden bij NS is de informatievoorziening, en ook dit keer lijken de details uiterst mager: uit de info kun je halen dat er bussen rijden, maar je ziet niet welke trajecten er precies wanneer gestremd zijn.

NS, waarom lukt het niet om gewoon een goed overzicht te geven van de werkzaamheden rondom Zwolle? Waarom kan bijvoorbeeld rijdendetreinen dat beter?

Wanneer wordt er in zijn algemeenheid gewerkt aan verbetering van de informatievoorziening rondom werkzaamheden?

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 July 2021, 10:12

Bekijk origineel

7 reacties

Dat is niet aan mij, maar ik zet je feedback graag door! ;) Je kan dit uiteraard wel zien wanneer je jouw specifieke reis plant.

Reputatie 7

Je kan dit uiteraard wel zien wanneer je jouw specifieke reis plant.

Het is fijn om een compleet en helder overzicht te hebben en niet alleen maar een specifieke reis op een bepaald moment. Waarom niet een gedetailleerd overzicht als pdf op ns.nl

Reputatie 7
  • Het gaat om het totaalplaatje aan informatievoorziening:
    Werkzaamheden worden vaak ver van tevoren gepland. In het overzicht van NS zie je ze doorgaans drie weken van tevoren. Het zou echt een verbetering zijn als dat meerdere maanden zou worden. Natuurlijk ken je alle gevolgen tot in detail niet, maar je kunt dan wel aangeven wat de globale gevolgen zijn (busvervoer versus uitgedunde dienstregeling), met de mededeling dat alles 10 dagen van tevoren in de reisplanner is verwerkt. Nu moet je voor werkzaamheden die verder in de toekomst zijn op jacht naar een PDF.
    - Als er werkzaamheden zijn, dan lijkt het beleid om zo weinig mogelijk informatie te geven en te verwijzen naar de reisplanner. Neem nou Zwolle: hoe moeilijk zou het geweest zijn om aan te geven dat in de eerste periode twee trajecten gestremd zijn, en vervolgens in de tweede periode alle richtingen?
    ​​​​​​​

Ik geef het door!

Reputatie 7
Badge +3

Niet als kritiek op jou Laura, maar dit soort vragen/opmerkingen/klachten over de communicatie omtrent werkzaamheden zijn er al jaren. En zijn in die jaren ook al vaker doorgegeven en er gebeurt gewoon geen ene drol mee. 

Ik heb er ook ooit eens een topic over geopend, toen om de vage tekst ““de dienstregeling van de Sprinters is aangepast tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal”, wat neerkwam op minder sprinters (de helft) en wat dus heel makkelijk bij de werkzaamheden info had kunnen worden omschreven als “er rijden minder sprinters tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal". 

Ook toen is het door een moderator (Stijn) doorgegeven, maar zoals blijkt is er weinig of niets veranderd. Nog steeds moet je voor duidelijkere en meer complete informatie bij andere sites zijn dan NS.

Reputatie 7

De informatievoorziening rondom de werkzaamheden bij Zwolle is aangepast.

Nu nog een antwoord op mijn vraag over de algehele informatievoorziening bij werkzaamheden...

De informatievoorziening rondom de werkzaamheden bij Zwolle is aangepast.

Nu nog een antwoord op mijn vraag over de algehele informatievoorziening bij werkzaamheden...

Ik weet niet welke informatie is aangepast, maar in de NS app lees ik nog steeds niet meer, dan dat je rekening moet houden met 30 min. extra reistijd en dat je fiets niet in de NS bus kan. 

Niets over voor welke trajecten dat geldt, of wat ze aan het doen zijn rond Zwolle... Daar heb ik dus niet zoveel aan. 

Reageer