beantwoord

Wisselstoringen Amersfoort - Utrecht - Rotterdam/Den Haag

• 4 september 2016
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 3
De hele week is het al raak: maandagochtend begon het met een seinstoring en de afgelopen 4 dagen is er om de haverklap een wisselstoring. Zowel de donderdagochtend als -avond, vrijdagochtend en vandaag de hele dag is er de ene wisselstoring na de ander. Wanneer zijn de problemen opgelost?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 5 september 2016, 08:45

Hallo wiskunde123, vervelend om te lezen dat je hier regelmatig mee te maken hebt. De oorzaak van een wisselstoring of seinstoring kan verschillend zijn. Dit geldt ook voor de gevolgen. In sommige gevallen kan een trein helemaal niet meer rijden of rijdt er nog wel beperkt verkeer. Dat neemt niet weg dat het in alle gevallen zorgt voor een verhindering en dat is erg vervelend. Ik zie dat ProRail de komende maand(en) wel werkzaamheden heeft gepland rondom deze knooppunten. Ik hoop dat dit daarna niet meer zal voorkomen.

Wel wil ik je nog wijzen op onze regeling voor compensatie waar je in aanmerking voor kan komen als je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo wiskunde123, vervelend om te lezen dat je hier regelmatig mee te maken hebt. De oorzaak van een wisselstoring of seinstoring kan verschillend zijn. Dit geldt ook voor de gevolgen. In sommige gevallen kan een trein helemaal niet meer rijden of rijdt er nog wel beperkt verkeer. Dat neemt niet weg dat het in alle gevallen zorgt voor een verhindering en dat is erg vervelend. Ik zie dat ProRail de komende maand(en) wel werkzaamheden heeft gepland rondom deze knooppunten. Ik hoop dat dit daarna niet meer zal voorkomen.

Wel wil ik je nog wijzen op onze regeling voor compensatie waar je in aanmerking voor kan komen als je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen.
Reputatie 3
Beste Miriam,
Dat af en toe een verstoring voorkomt door werkzaamheden begrijp ik volledig. Wat ik niet begrijp is als de verstoring dagen achter elkaar terug blijft komen: dan is er kennelijk iets mis in de bedrijfsvoering waardoor het probleem niet goed wordt opgelost. Gelukkig lijkt het vandaag goed te gaan.

De GtbV regeling ben ik van op de hoogte. Echter, de treinen rijden elk kwartier. Het is dan nog erg vervelend als je dagen achter elkaar elke keer 15-20 minuten vertraging hebt zowel op de heen- als terugweg naar het werk.
Dat snap ik, maar dan blijkt dit toch een hardnekkig probleem te zijn. Dit heeft niet zozeer te maken met een probleem in de bedrijfsvoering, maar met technische probleem die soms niet te voorzien zijn. Met onderhoud aan het spoor kunnen veel van deze storingen worden verholpen/voorkomen en dat zal ook de reden zijn dat ProRial hier de komende tijd mee aan de slag gaat.

Ik begrijp heel goed dat het erg vervelend is als je hier hinder van hebt en dan ook nog net niet in aanmerking komt voor compensatie. Ik ben blij te lezen dat het vandaag goed gaat en hoop dat dit zich zo blijft voortzetten.

Reageer