beantwoord

Worden de voortdurende vertragingen op trajct Utrecht - Rotterdam/Den Haag ooit verholpen?

• 26 maart 2018
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

In de 8 jaar dat ik nu gebruikmaak van dit traject zijn er in vergouding gezien veel grote vertragingen door materiaalpech (bovenleidingen stuk, sein- en wisselstoringen altijd bijGouda/Woerden). Ik kan me de vraag voorstellen van reizigers en werkgevers (en hoor ook vanavond weer om me heen) of dit op enige termijn (en het liefst de korte termijn) is verholpen.

Als de NS daar nu eens een reeele indicatie van zou kunnen geven, of een overzicht van huidige en toekomstige inspanningen. Dan kunnen reizigers en werkgevers geinformeerde overweging maken of (voortzetting van) een duur treinabonnement wel echt opweegt tegen bepaalde andere meer betrouwbare vervoersmiddelen.
icon

Beste antwoord door klant_Jac 26 maart 2018, 19:16

In de 8 jaar dat ik nu gebruikmaak van dit traject zijn er in vergouding gezien veel grote vertragingen door materiaalpech (bovenleidingen stuk, sein- en wisselstoringen altijd bijGouda/Woerden). Ik kan me de vraag voorstellen van reizigers en werkgevers (en hoor ook vanavond weer om me heen) of dit op enige termijn (en het liefst de korte termijn) is verholpen.
Welkom, Figago, op dit forum.
Defecte bovenleiding is geen zaak van NS, tenzij een NS-trein die bovenleiding heeft beschadigd.

Ik heb uit belangstelling eens de Beheersconcessie gelezen, die de overheid aan "dochter" ProRail heeft verleend tot 2025. Daar staat niets in dat ProRail zal pushen om resultaat te bieden, laat staan snel. Alles is in inspanningstermen geformuleerd. Helaas.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge
Mee eens en inderdaad praktisch altijd tussen Gouda en Woerden. Er wordt de komende tijd wel veel onderhoud gepleegd rondom Gouda, maar of dat het gaat verhelpen, dat denk ik niet. De geplande werkzaamheden staan juist ten westen van Gouda gepland....
https://www.prorail.nl/nieuws/enorme-spoorvernieuwing-rond-gouda-begint
Reputatie 7
Badge
Welkom, Figago, op dit forum.
Defecte bovenleiding is geen zaak van NS, tenzij een NS-trein die bovenleiding heeft beschadigd.

Ik heb uit belangstelling eens de Beheersconcessie gelezen, die de overheid aan "dochter" ProRail heeft verleend tot 2025. Daar staat niets in dat ProRail zal pushen om resultaat te bieden, laat staan snel. Alles is in inspanningstermen geformuleerd. Helaas.
Reputatie 7
Als we het over infrastructuur hebben, kun je contact opnemen met ProRail. NS is daar niet verantwoordelijk voor, ProRail wel. NS is een gebruiker van die infra, maar niets meer..
Dank voor jullie snelle en goede inhoudelijke reacties! Goed om over na te denken zo samen.

Het lijkt er zo wel op dat het een zeer bekend probleem is op een evenzeer belangrijk traject, maar waar niemand echt verantwoordelijkheid voor neemt.

Dat kan eigenlijk niet. Zeker niet in een tijd dat mensen graag duurzaam willen reizen en dat beperken van files een uitdaging is.

Kijkt de NS dan lijdzaam toe? Gaat wel om haar eigen dienstverlening...

Dan moet het wellicht een politieke kwestie worden. Bijv. door de vertragingscijfers in het jaarverslag proberen te detailleren naar vertragingsoorzaken, regio's, trajecten en vertragingsuren per gemiddelde gebruiker per traject.

Dan zie je daadwerkeijke impact van dit beleid op het eindproduct en de klant. Want in de huidige weergave lijkt het allemaal mee te vallen, maar reizigers op bepaalde trajecten hebben een heel ander gevoel/beeld (dat denk ik correcter is).
Met andere woorden: het verwijzen naar prorail is toch een beetje kinderachtig soms.

Als ik in een restaurant zit te eten en daarna wordt ik ziek: Spreek ik het restaurant aan. Het restaurant misschien op haar beurt de leverancier van het voedsel, maar daar heb ik als eindgebruiker geen boodschap aan.

De NS zou in ieder geval meer sympathie winnen als ze achter haar klant zou staan en een sterker (of zichtbaarder) beleid zou voeren richting die leveranciers van infra waar ze afhankelijk van is.
Reputatie 7
Badge
De NS zou in ieder geval meer sympathie winnen als ze achter haar klant zou staan en een sterker (of zichtbaarder) beleid zou voeren richting die leveranciers van infra waar ze afhankelijk van is.
als je beide directeuren naast elkaar ziet zitten, en je hoort ze praten over infraproblemen, dan heb je door dat het twee stiefdochters van de staat zijn, die elkaar niet zullen afvallen.

Reageer