beantwoord

Zeeuwse lijn werkzaamheden

• 29 november 2017
  • 26 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 6
Wanneer is het voorlopig even een aantal maanden klaar met onderhoud op de Zeeuwse lijn? Om de paar weken ligt dat traject eruit,
aanstaand weekend alweer. Onderhoud is nodig, snap ik, maar dit wordt knap irritant, zo vaak.
icon

Beste antwoord door Slidestops 29 november 2017, 14:24

Aankomend weekend zijn er weer werkzaamheden. De lijst en planning vind je op de site van ProRail, die hier ook voor verantwoordelijk zijn. https://www.prorail.nl/werkzaamheden
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Aankomend weekend zijn er weer werkzaamheden. De lijst en planning vind je op de site van ProRail, die hier ook voor verantwoordelijk zijn. https://www.prorail.nl/werkzaamheden
Reputatie 7
Badge
Wanneer is het voorlopig even een aantal maanden klaar met onderhoud op de Zeeuwse lijn? Om de paar weken ligt dat traject eruit,
aanstaand weekend alweer. Onderhoud is nodig, snap ik, maar dit wordt knap irritant, zo vaak.

Er zijn de laatste tijd inderdaad wel erg veel werkzaamheden aan de gang hoor. Ik ben het er ook niet mee eens eerlijk gezegd. Je zou er zo langzamerhand een punthoofd van krijgen. Mijn hemel nog aan toe met alle vliegende engelen erbij zeg!

Reputatie 6
Badge
Ik merk, dat in de omgeving Rotterdam (afgewisseld alle richtingen op) er ook veel werkzaamheden zijn. Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik denk niet, dat het bezigheidstherapie is vanuit NS of Prorail.

Wel vind ik, dat NS de werkzaamheden eerder bekend moet maken. Nu is ook niet bekend wat er over ruim twee weken gaat gebeuren tussen bijvoorbeeld Gouda en Rotterdam. Het effect van werkzaamheden moet toch wel minstens een maand van te voren aangegeven kunnen worden, in aanvulling op het beknopte A4'tje van Prorail.

Volgens de NS site moet je het zelfs 8 weken van te voren kunnen opzoeken. In de praktijk is dit maximaal drie weken, uitgezonderd werkzaamheden op internationale trajecten, die zijn maanden van te voren al bekend.
https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Reputatie 7
Badge
Ik vind gewoon dat ze tijdens zo´n werkzaamheid gewoon alles moeten meepakken van de kabels tot het spoor aan toe en dan moeten ze gewoon alles in 1 keer repareren zodat er voorlopig voor een jaar of twee geen werkzaamheden meer nodig hoeven te zijn.
Reputatie 6
Misschien 3x per jaar het traject plat. En in een vakantie nog een hele week. Prima. Maar wat is er toch met die lijn, hij wordt niet erg intensief gebruikt en toch ligt hij om de paar weekenden plat voor onderhoud. Er moeten al haast wel gouden rails liggen zou je bijna zeggen. Sluit gewoon 1 spoor af en laat de trein pendelen over het andere spoor, langzaam langs de werkplek, desnoods maar 1x per uur. Maar... mag niet! Ik snap mensen wel die de trein de rug toe hebben gekeerd helaas... met al die werkzaamheden. Vindt NS dat niet vervelend? Ook al hebben zij geen invloed op wat Prorail besluit? Deze situatie van overvloedige werkzaamheden die een hele lijn platleggen, keert zich op den duur tegen wat men graag wil (neem ik aan), namelijk meer reizigers en tevreden klanten.
Badge
NS is wel vaker slachtoffer van andermans voorschriften, besluiten en eisen. Niet alleen de strenge veiligheidsvoorschriften bij werkzaamheden, waardoor het complete baanvak in beide richtingen moet worden afgegrendeld. Denk ook eens aan de planningsnormen: opvolgtijden van 3 minuten. Of uiteraard aan de jengelende gemeente Den Haag die brult dat hun stad een pijnlijke dood zal sterven zonder de Beneluxtrein, met alle risico's voor de robuustheid van de Benelux-plus tot gevolg. En ik vergeet volgens mij nog een paar andere voorbeelden in de haast.
Natúúrlijk is de NS daar niet blij mee. Maar als je weet dat iets toch niet zal veranderen, is het zonde van je keel om erover te blijven klagen.
Reputatie 7
Badge
Dus.... ik vind gewoon dat ze tijdens zo´n werkzaamheid gewoon alles moeten meepakken van de kabels tot het spoor aan toe en dan moeten ze gewoon alles in 1 keer repareren zodat er voorlopig voor een jaar of twee geen werkzaamheden meer nodig hoeven te zijn.
Reputatie 6
Maar als je weet dat iets toch niet zal veranderen, is het zonde van je keel om erover te blijven klagen.
Het is meer frustratie uiten. Je wilt niet om de haverklap veel extra reistijd hebben (naar Middelburg a.s. weekend 38 minuten langer onderweg) en heen en weer moeten overstappen in bussen. Bovendien gaat de Connexxionbus-aansluiting in Zeeland zo ook vaak de mist in. De trein is zo echt geen partij voor het autoverkeer. Er wordt soms wel erg veel tijd en geduld gevraagd van de reiziger. Ik ga misschien toch maar weer overstag om een auto aan te schaffen, hoewel ik na mijn studie tot nu toe nog altijd vaste klant ben gebleven van NS. Maar destijds was het in mijn beleving nog niet zo vergaand met werkzaamheden als tegenwoordig. In het weekend met de trein reizen door Nederland is niet echt prettig meer. Ik las nu net op de site van Prorail dat ze aanstaand weekend werken aan geluidsschermen bij Bergen op Zoom en Goes. In het werkzaamhedenoverzicht zie ik dat in maart de Zeeuwse lijn weer 2 hele weekenden afgesloten is (in jan/feb zijn er maar heel weinig werkzaamheden, pas in maart barst het weer los).
Reputatie 2
@Rene74 Onderhoud voorkomt storingen mbt techniek en spoor.

Helaas zal dit de komende tijd niet beter worden, ten minste rondom Goes dan. De gemeente is al jaren bezig met een spoorproject. In 2015 hebben ze groot onderhoud gepleegd en sporen gesaneerd. Nu in 2017 past prorail het perron aan, maar het werk is nog niet klaar. Zo moet er nog een kruiswissel worden vervangen/aangepast tot een enkele wissel. Daarnaast wil de gemeente twee overwegen aanpassen en zelfs een tunnel leggen onder het spoor.

Zoals Slidestops al liet weten kun je de werkzaamheden vinden via prorail. Over het spoorproject van de gemeente Goes: https://www.goes.nl/in-de-gemeente/spoorproject_43698/
Reputatie 2
Zeker's van dit weekend vanaf 2 dec tot 3 dec weer geen treinen !
Reputatie 7
Badge
Klopt, dat heb je goed gezien !
Reputatie 3
En dan mag je hopen dat de werkzaamheden op tijd klaar zijn, want dat gaat de laatste tijd ook vaak mis (Moerdijkbrug, Tilburg, Gouda) omdat Prorail de boel verprutst.
Reputatie 7
Badge +3
Uit recente cijfers blijkt dat dit baanvak dit jaar 11 weekenden heeft plat gelegen vanwege werkzaamheden. Dat is volgens mij meer dan gemiddeld.
Reputatie 6
En er komen nog veel meer van zulke weekenden aan.
Reputatie 7
Badge
Uit recente cijfers blijkt dat dit baanvak dit jaar 11 weekenden heeft plat gelegen vanwege werkzaamheden. Dat is volgens mij meer dan gemiddeld.

Dat sowieso. Dit is gewoon echt niet normaal meer.
Reputatie 2
Wie heeft vandaag de trein vanaf 6:41 al genomen? en hoe bevalt dat?
Badge +3
Die trein rijdt alleen op werkdagen.
Reputatie 3
Dit weekend zijn er weer werkzaamheden aan het spoor tussen Vlissingen en Roosendaal. Vervolgens over twee weken, dus in het weekend van 24 en 25 maart, weer. En in de weekenden van 26 en 27 mei en 23 en 24 juni.
Reputatie 6
Zo gemiddeld eens per maand ligt de lijn er een weekend uit. Was vorig jaar ook al zo. Dat vind ik heel erg veel voor zo'n spoortje. Dat haalt Utrecht - Den Bosch niet eens.
De rails op dit traject ligt op veel plaatsen al langere tijd erbarmelijk slecht.
Om dit goed te krijgen zullen er nog heel wat werkzaamheden nodig zijn.......
Reputatie 3
@Spoor2
Opmerkelijk, in 2008 waren er vier weken aaneengesloten werkzaamheden vanwege vernieuwing van het spoor tussen Vlissingen en Bergen op Zoom en werd er beloofd dat dit de komende 20 jaar niet meer nodig was.
Reputatie 7
Badge
.... en werd er beloofd dat dit de komende 20 jaar niet meer nodig was.
is die belofte ergens vastgelegd?
Reputatie 3
@klant_Jac
Iets wat ik 10 jaar geleden in de media heb gelezen kan ik nu niet zomaar boven water halen en het is niet iets wat ik even verzin.
Reputatie 2
@Marcel Stroo. Op sommige stukken schud de trein behoorlijk heen en weer. Maar in dit weekend gaan ze iets doen met de rails ter hoogte van station Kruiningen - Yerseke, in Goes passen ze de bovenleiding aan.

Dus zoveel werk aan de rails doen ze dus niet, maar ik herinner me wel dat er in januari op een vrijdag vertragingen waren door een verzakt spoor bij Rilland en Eindewege.

En dat voor zo een rustig lijntje in Zeeland. Zou je niet zeggen
Reputatie 3
Misschien kunnen ze gelijk ook eens wat doen aan het perron op station Middelburg langs spoor 1. Je moet nu bijna met een ladder uitstappen.

Reageer