Zwolle - Meppel 4-7 dec 2020

• 5 december 2020
  • 4 reacties
  • 398 Bekeken

Badge +3

Ik verneem en zie zojuist dat er geen treinen rijden tussen Zwolle en Meppel? Oh ja, waarom is dat dan en waar staat dat dan?

Op de (vernieuwde) pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor niets daarover. Nou ja ik zie iets over Zwolle maar als ik er op klik gaat dat over bussen tussen Zwolle en Almelo (vanaf Raalte zou Blauwnet dan weer rijden?)

@NS_online tussen Zwolle en Meppel zijn er “ook” snelbussen ingezet, betekent dit dat je kan kiezen of je op de trein naar meppel wacht of snel even met de bus gaat? Of zijn de snelbussen echt de enige optie?

Mjah, ‘ook’ snelbussen is natuurlijk vreemd, want geen tussenstops sowieso. Webcare zegt:

Je kunt alleen reizen met de snelbus tussen Zwolle en Meppel. Vanaf 2.00 uur maandag 7 december kun je pas weer met de trein reizen.

Momentje, misschien weet ProRail iets? En jawel https://www.prorail.nl/projecten/zwolle/nieuws/weekendwerk-aan-het-spoor-bij-zwolle

Maar waarom staat dat niet op de storingen/werkzaamheden pagina’s van NS of Rijdendetreinen? Of zie ik echt iets over het hoofd?

Bij die laatste staan meestal keurig de details en getroffen treinseries, en bij NS meestal dat er bussen rijden tussen X en Y en extra reistijd. Nu alleen 'zoek het maar uit’ (check de reisplanner). Ik vind dat nogal magertjes..:sweat:

Voor een moderator, graag 4-7 dec 2020 toevoegen aan topic titel.

4 reacties

Er zijn werkzaamheden in Zwolle, die gevolgen hebben voor het treinvervoer in vrijwel alle richtingen vanuit Zwolle. Als gevolg is de dienstregeling van, via en naar Zwolle aangepast. Op sommige trajecten is de dienstregeling enkel aangepast, op andere zijn er vervangende bussen ingezet. Dat laatste is dus het geval voor het traject Meppel - Zwolle. Dit is dus gewoon meegenomen in het werkzaamhedenoverzicht. Het stuk Zwolle - Meppel is dan ook niet voor niets geel gekleurd.

Ik kan er verder helaas weinig anders van maken dan wat loklok8 in zijn laatste zin meldt: Er zijn werkzaamheden met mogelijk gevolgen, check de reisplanner voor de exacte gevolgen voor jouw reis.

Reputatie 5

De laksheid bij het omgaan met werkzaamheden begint wel groteske vormen aan te nemen lijkt het.

Badge +3

Dat zag ik ook pas later, en dan is het goed verder… staat het in ieder geval ergens :sweat_smile:

Bij NS (website) dus niet veel meer dan bussen ri. Almelo (niets over bussen tot Dalfsen of Raalte).

Met je eens dat het nogal magertjes gecommuniceerd wordt natuurlijk, anders bestond dit topic niet :rofl:

Reputatie 7
Badge +1

Gek dat op de website van Rijden de Treinen deze werkzaamheden helemaal niet voor komen. In de aap staat het er wel in, netjes met de getroffen series en op welke trajecten de bussen rijden. 

Op de website en in de app van NS staat alleen dat er werkzaamheden zijn rond Zwolle, de dienstregeling is aangepast en dat er ook bussen rijden. Wel zie ik dat er op de website een tekstballon boven het traject Zwolle - Almelo staat dat aangeeft dat er stop- en snelbussen rijden, wellicht een beetje onhandig en verwarrend geplaatst maar goed die ballon moet toch ergens geplaatst worden.

Sinds de wijziging van hoe werkzaamheden naar de reiziger gecommuniceerd worden is het vaak: 'Kijk maar in de reisplanner en succes ermee.' 

Reageer