beantwoord

Het STAR gesprek..

  • 21 November 2016
  • 5 reacties
  • 3486 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo allemaal...

Ik ben ook al een aantal rondjes verder, maar heb een 2 brandende vragen:

Ten eerste: Hoeveel voorbeelden moet je hebben voor je vier competenties?
Ten tweede: Ik heb in mijn 2de telefoongesprek heel goed en duidelijk aangegeven, waarom ik juist deze functie van HS wil hebben. Er werd mij verteld, dat als ik deze motivatie mee zou nemen naar mijn soll gesprek in Utrecht, dat dit niet voldende zou zijn.
ik ben vervolgens op een zondag naar rotterdam gegaan, om HC-ers te te vragen naar hun motivatie. Ben vervolgens naar de huiskamer van HC-ers op de 2de etage gegaan, (Ik lever daar brood en banket af), en heb daar een uur lang met een zeer vriendelijke Baliemedewerker gesproken. Heb mijn motivatie verteld en hij wist mij te vertellen dat hier helemaal niets mis mee was. Beter nog....wist mij ook nog te vertellen, dat het met mij wel goed zal komen. Gewoon mezelf blijven en geen poeha er om heen.
Nu is mijn vraag: wat is nou jullie antwoord op de vraag: "Waarom wil jij juist de baan van HS-er?? Waarom precies die baan?
(mijn antwoord was, dat ik nu al een jaar bij een bakker werk,maar dat ik het gevoel heb dat ik stil sta. Heb een schat aan ervaring voor wat betreft het bewaren van rust en veiligheid van mijn gasten, in mijn oude horeca onderneming en camping. 20 24 jaar ervaring. Er is hierbij nog nooit van fysiek geweld sprake geweest. Alles verbaal. das mijn kracht. en wil mijn competenties cq ervaringen niet bij de vuilnis zetten, terwijl ik, in dit geval de NS, juist mee wil laten profiteren van mijn kunnen).
Das naar mijn weten, en ook van de desbetreffende medewerker van de NS, toch een duidelijke motivate?

Graag advies en of tips die mijn motivatie kunnen aanvullen.

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Loes 21 November 2016, 17:41

Bekijk origineel

5 reacties

hallo bezemsteel,

ja.. ik heb gesolliciteerd op Rotterdam. ik heb zelf een aantal (horeca) collega's gehad, die nu werkzaam zijn bij de NS. ze vertelde mij, dat dit voor mij de kans was om nu op dit moment te solliciteren. na het zien van de vacature,(had ik ook al aantal keren eerder gedaan), ben ik er nu helemaal van overtuigd dat deze job gewoon voor mij is. Ik heb zo'n schat aan ervaring bij mij, dat ik deze nog wil delen bij de NS. jongere medewerkers instrueren over het hoe en wat. hoe om te gaan met leuke, en minder leuke gasten/reizigers. veiligheid!! super belangrijk. kids aan boord. enz enz ....
ik ga m'n best doen. Ja heb ik, nee kan ik krijgen. meer kan ik niet doen.
dank voor je antwoord.

groetjes Micha
Hoi Mic,

Op dit forum zijn kundige hoofdconducteurs actief die je ongetwijfeld kunnen helpen.
Zelf weet ik dat ervaring in face-to-face klantencontact een pré is. Ook het feit dat je al lange tijd hebt gewerkt in de horeca doet het goed. Deze zomer heb ik een teammanager hoofdconducteurs gesproken. Ze vertelde dat mensen die veelal uit de horeca komen een dergelijke dikke huid hebben en in ieder geval ervaring hebben (opgedaan) met verschillende, soms wat lastige mensen.

Heb je gesolliciteerd voor de standplaats Rotterdam?

Heel veel succes met je sollicitatie!
Vraag me af wat de vier competenties van een HC zijn. Iemand enig idee?
Motivaties voor een ander zijn niet te geven, die zijn persoonlijk.

Waar het om draait is om de vraag waarom wil je HC worden? Waarom wil je onderweg in de trein zijn en waarom wil je werken met reizigers?
Hoe graag los je problemen op of help je mensen op weg en kan je snel tussen situaties schakelen?

Dus waarom lijkt het je leuk om op de trein te werken? Denk als je dit soort vragen voor jezelf beantwoord dat je ook direct een motivatie hebt. Zo zie ik hem althans.

Als je inhoudelijke vragen hebt, zullen we die met plezier beantwoorden. Succes met het gesprek.
Reputatie 3
Hoi Mic,

Op dit forum zijn kundige hoofdconducteurs actief die je ongetwijfeld kunnen helpen.
Zelf weet ik dat ervaring in face-to-face klantencontact een pré is. Ook het feit dat je al lange tijd hebt gewerkt in de horeca doet het goed. Deze zomer heb ik een teammanager hoofdconducteurs gesproken. Ze vertelde dat mensen die veelal uit de horeca komen een dergelijke dikke huid hebben en in ieder geval ervaring hebben (opgedaan) met verschillende, soms wat lastige mensen.

Heb je gesolliciteerd voor de standplaats Rotterdam?

Heel veel succes met je sollicitatie!

Reageer