op zoek naar DM 90 treinstel in H0 | NS Community
beantwoord

op zoek naar DM 90 treinstel in H0

  • 12 June 2022
  • 5 reacties
  • 266 Bekeken

Ik ben een modeltreinspoorder en ben op zoek naar het schaalmodel van een DM 90 dieseltreinstel, bijgenaamd " de Buffel" in schaal H0.( half nul). Kan iemand mij hieraan helpen? Uiteraard tegen betaling. Of weet iemand hoe ik dit op een of andere manier zou kunnen aanpakken?

Ik heb al diverse treinbedrijven, o.a. Syntus aangeschreven maar die verwijzen me terug naar NS.

Graag uw hulp.

Alvast hartelijk dank

Ermaro

icon

Beste antwoord door Cornelis van den Berg 12 June 2022, 11:59

Bekijk origineel

5 reacties

Dankjulliewel voor de reactie. Uiteraard heb ik genoemde stappen allemaal al gezet echter zonder resultaat. Vandaar mijn oproep hier. Gr Ermaro

Badge +3

Zelf bouwen kan via o.a. https://www.shapeways.com/product/4SH2C97CE/dm-90-h0

Wel een dure grap voor een ‘stukje plastic’ (172 euro, ongeveer de helft van wat hij ‘rijdend’ en beschilderd zou kosten).

Voor de besturing maakt het natuurlijk ook nog uit of je H0 spoor van Fleischmann of Märklin is.

Reputatie 7

@Ermaro : Misschien eens een bezoek brengen aan een modelspoorbeurs? Of ‘tweedehands’ sites afspeuren of - zoals de échte modelbouwer het doet, het treintje zelf bouwen. Vast en zeker kunnen modelspoorbouwverenigen je daarbij behulpzaam zijn. 

Succes!

Reputatie 7
Badge

Ik heb ook eens gegoogeld maar het lijkt er op dat Elotrains als enige een H0 model van de DM90 heeft uitgegeven. En die schijnt ook nog eens een flinke prijskaartje te hebben. Maar of die nog ergens verkrijgbaar is? Wellicht even langs gaan bij uw lokale modeltreinhandelaar.

Reputatie 7

Het beste kunt u gewoon uw titel tekst of modelspoor in zoekbalk Google of ander zoek platform intypen en dan komt uw bij speciale modelspoor sites.

Daar heeft u meer kans op resultaat dan hier.

Dit is een reiziger platform en niet iedereen verzamelt hier en NS en Syntus hebben niets met modeltreinen maar met echte treinen

Reageer