Reisplanner geeft bij de staking ook busverbindingen tussen plaatsen op grote afstand | NS Community

Reisplanner geeft bij de staking ook busverbindingen tussen plaatsen op grote afstand

  • 9 September 2022
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24104 reacties

Grappig is wel dat de Reisplanner zich aanpast. Van Dokkum Busstation naar Den Haag Centraal wordt wel uitgerekend. Geduld is dan  een schone zaak, want je bent ongeveer elf uur onderweg.

 

De trein is normaal toch zo gek nog niet, Bommel heeft hier in ieder geval geen zin in ;-)


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn heel wat van dat soort lijnen-een soort kortsluiting tussen plaatsen die geen direkte treinlijn ertussen hebben.

Bvb van Lelystad naar Harderwijk, Deventer-Raalte, Alphen-Schiphol, Emmen-Assen/Hoogeveen.

Dokkum-Haag kan overdag toch wel in zoń 7-8 uur-vroeger ging dat zelfs sneller en met veel minder overstapjes zuid van Alkmaar (slechts 2 lijnen, Haarlem overstappen). Toen waren er ook nog landelijke busdagkaarten

Veelal staan daags na zo´n staking in de krant berichtjes van overvolle lijnbussen op parrallel-lijnen, zoals den Haag-Leiden of Rotterdam-Utrecht

Terzijde staken: in Engeland wordt al maanden om de zoveel dagen op het spoor gestaakt-die zijn nu afgeblazen wegens overlijden HM Queen.

Dit staat op zich los van de staking. De reisplanner toont de snelste optie en die is nu met de bussen. Voor sommige verbindingen is dat altijd zo; voor een reis Emmen-Groningen bijvoorbeeld toont de reisplanner vrijwel altijd lijn 300 in plaats van een reisadvies met treinen. Dat zou wat mij betreft een optie moeten zijn bij plannen van station naar station en niet de standaard.

Dat.is nooit geweest. Het heeft niet met de stakingen te maken want je krijgt ook op dagen dat er niet gestaakt wordt sinds gisteren overal een stortvloed van soms de meest onzinnige busverbindingen met vier keer overstappen. Ik weet niet wie deze onzin heeft verzonnen. 

Als ik bijv. van Den Bosch naar Rosmalen plan wordt ik nu plotseling bedolven onder een stortvloed van stadsbussen en dat is nooit eerder geweest. En dat niet alleen vandaag met de staking. 

Reputatie 7
Badge +1

Dit staat op zich los van de staking. De reisplanner toont de snelste optie en die is nu met de bussen. Voor sommige verbindingen is dat altijd zo; voor een reis Emmen-Groningen bijvoorbeeld toont de reisplanner vrijwel altijd lijn 300 in plaats van een reisadvies met treinen. Dat zou wat mij betreft een optie moeten zijn bij plannen van station naar station en niet de standaard.

Alkmaar-Leeuwarden is ook zo'n reis die per bus (afsluitdijk) sneller is dan per trein.

 

Badge +3

Dit staat op zich los van de staking. De reisplanner toont de snelste optie en die is nu met de bussen. Voor sommige verbindingen is dat altijd zo; voor een reis Emmen-Groningen bijvoorbeeld toont de reisplanner vrijwel altijd lijn 300 in plaats van een reisadvies met treinen. Dat zou wat mij betreft een optie moeten zijn bij plannen van station naar station en niet de standaard.

Reageer