het ging er mij meer om dat 6 fietsen nogal optimistisch is.
Het zal neem ik aan getest zijn. Ik denk dat je met gewone fietsen zonder enige vorm van bagage die strak tegen elkaar geplaatst zijn een heel eind komt. Voordeel bij deze trein is in ieder geval dat er in de lengte genoeg ruimte is, iets wat je niet kan zeggen over de ruimte in de SNG.
Fietsen in het vak en zonder krat en andere bagage moet wel kunnen, als ze tegen elkaar staan. Wel overleggen wie het eerst er uit moet
Zolang er maar 1 fiets mee genomen wordt kan het makkelijk. Komen er meer, dan even die krat eraf halen. Geen idee hoe die vast zit en of die er makkelijk af te halen is.
Die mode lijkt te laatste tijd wat te vervagen, maar van die hele hippe (paarden?) teenermeisjes waren er dol op. Was/is tevens een groot obstakel in fietsenstallingen, waar ze dus meestal maar meteen 3 plekken innemen omdat er net geen andere langs past. Waren/zijn vrijwel altijd stevig met ijzerdraard od vastgebonden, dus nou niet easy er af te slopen.
De standaard manier om een krat te bevestigen is met tiewraps, dus als je een kniptangetje (en wat nieuwe tiewraps) meeneemt heb je hem er zo af, maar kost het wel een paar minuten om weer te bevestigen.
Mijn eigen stads/transportfiets heeft een drager van ca. 25 cm breed, en volgens een stallingbeheerder is het een standaard fiets (geen buitenmodel), en kan gewoon in elk rek geplaatst worden.
Met zo’n krat wordt dat een stuk lastiger, maar het ging er mij meer om dat 6 fietsen nogal optimistisch is.
Neem aan dat er ook aparte plekken voor rolstoelen/scootmobielen zijn, want anders kom je bedrogen uit met een paar fietsen.