beantwoord

Conducteurs, monteurs en machinisten gezocht voor een schoolproject

  • 2 May 2022
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Voor de opleiding HRM aan de HvA heb ik samen met mijn projectleden de opdracht gekregen om de kwaliteit van arbeid binnen de NS te onderzoeken. Wij zijn op zoek naar conducteurs, monteurs en machinisten die we mogen interviewen. Het interview zal in volledige anonimiteit gehouden worden en kan zowel online als fysiek plaatsvinden. Het onderzoek zal niet gepubliceerd worden en is alleen bestemd voor de docent.

icon

Beste antwoord door Momo 2 May 2022, 13:02

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Zie dit topic.

Het onderzoek zal niet gepubliceerd worden en is alleen bestemd voor de docent.

Wat is het nut van een onderzoek dat alleen bestemd is voor de docent? En wat is de reden dit onderzoek specifiek bij NS te doen? Ik wantrouw de bedoelingen van dit verhaal, ik vermoed dat er meer achter zit. Ik zou me als personeelslid hier niet voor laten gebruiken/misbruiken.

Reputatie 7
Badge

Tja, twee dezelfde verzoeken door twee verschillende personen. Dat riekt niet helemaal zuiver.

Reputatie 7
Badge +1

Het onderzoek zal niet gepubliceerd worden en is alleen bestemd voor de docent.

Wat is het nut van een onderzoek dat alleen bestemd is voor de docent?

Dat is wel vaker met schoolopdrachten, dat het voor de docent is 😉. En niet geheel toevallig moet die het dan ook beoordelen.

Dat het door twee verschillende personen wordt gevraagd hoeft op zich nog niet zo raar te zijn, als bijvoorbeeld een hele klas (of misschien zelfs meerdere) dezelfde opdracht krijgt.

Een simpele zoekopdracht op de opleiding laat zien dat de opdracht prima past binnen de opleiding: https://www.hva.nl/opleiding/human-resource-management/human-resource-management.html

Reputatie 7
Badge +3

Tja, twee dezelfde verzoeken door twee verschillende personen. Dat riekt niet helemaal zuiver.

In dat andere topic staat toch ook “Vanuit school heb ik samen met een paar medestudenten de opdracht gekregen om de kwaliteit van arbeid binnen de NS te onderzoeken. “ Er zijn dus meerdere studenten die deze opdracht hebben gekregen. 

Er komen ook vaker verzoeken om interviews of informatie omtrent bepaalde processen binnen NS voor studie/schoolopdrachten. Zelf denk ik deze community daar niet het meest geschikte kanaal voor is aangezien dit bedoeld is voor en door reizigers  Er zou dan beter een aparte ingang/contact hiervoor moeten zijn waardoor deze studenten en scholieren direct bij de juiste persoon of afdeling hiervoor komen, bv via de website of dat dit bekend is bij de school of universiteit. 

Badge +3

Vandaag spotaan een paar ‘vakbondsmedewerkers’ (bleek FNV) op een locatie waar ik ze totaal niet verwachtte (een groot en nogal streng bewaakt distributiecentrum, toevallig https://www.vanrooijen.nl) die ook een boel vragen hadden over mijn/onze ‘arbeidsomstandigheden’.

Het leek wel IPSOS maar werd al gauw duidelijk dat het om ‘zieltjes werven’ ging. Ze hadden een boel info uit het jaarverslag van mijn werkgever, en vonden dat een werkgever niet gebonden was aan een CAO en zo, als daar positief van afgeweken zou worden.

Voor een schoolopdracht zou dat natuurlijk redelijk onschuldig zijn, zo’n ‘kwaliteitsonderzoek’ (kan de NS ook nog wat mee doen?), maar ik denk dat je bij NS zelf niet echt snel een ingang zal vinden naar uitvoerend/werkvloer personeel dat (weliswaar geheel anoniem) een boekje open wil doen over interne zaken…

Reageer