Hoi, ik wil graag machinist worden maar ik vroeg me af wat dan het handigst is om te doen.
Kan ik het beste gaan voor het ROC of gewoon bij NS zelf solliciteren?
Ik doe nu de opleiding voor elektromonteur op niveau 3 en heb dus een MBO diploma als ik deze opleiding af heb.
Wat kan je verwachten voor vragen over aanrijdingen bij het sollicitatiegesprek?
Wat kan je verwachten bij de testen?
En wat betekent dit bord?:
http://i.imgur.com/UZivC4f.jpg
Ik kan dat bord terugvinden in het Seinenboek.
Betekent die dat een trein van zowel 6 of 8 bakken daar moet stoppen?
Hoe berekenen jullie eigenlijk de SLT bakken? 1x 'Normale' bak = 2x SLT bak?
https://youtu.be/NEI3Qtv1YKM?t=14m56s
En last but not least, welke schakelaar zet hij hier om (tussen Compressor en ED Rem)?
De knopbeschrijving valt namelijk net weg in het zonlicht. Het begint met St .
Sorry voor alle vragen door elkaar, maar als ik dan toch bezig ben. 😉
Bladzijde 2 / 2
Heel erg bedankt voor alle informatie. :)
Voor m'n huidige opleiding zit ik denk ik nog een jaartje of 2 dus dan heb ik hopelijk wel een auto.
Tegen die tijd kijk ik wel of er bij de NS zelf een vacature is, nooit geschoten is altijd mis.
En dan heb ik toch nog een paar extra vragen :8 (het houdt niet op)
Als je wordt afgewezen bij het sollicitatiegesprek, is het dan gelijk over of kan je het later of op een andere plek nogmaals proberen?
Waarschijnlijk moet ik binnenkort voor sport een VOG hebben, kan ik die dan ook gebruiken voor het sollicitatieproces?
Kan je later nog van standplaats wisselen? Of zit je aan je standplaats vast tot je pensioen?
Voor m'n huidige opleiding zit ik denk ik nog een jaartje of 2 dus dan heb ik hopelijk wel een auto.
Tegen die tijd kijk ik wel of er bij de NS zelf een vacature is, nooit geschoten is altijd mis.
En dan heb ik toch nog een paar extra vragen :8 (het houdt niet op)
Als je wordt afgewezen bij het sollicitatiegesprek, is het dan gelijk over of kan je het later of op een andere plek nogmaals proberen?
Waarschijnlijk moet ik binnenkort voor sport een VOG hebben, kan ik die dan ook gebruiken voor het sollicitatieproces?
Kan je later nog van standplaats wisselen? Of zit je aan je standplaats vast tot je pensioen?
"Vroeger" was het inderdaad mogelijk om een 'open' sollicitatie te sturen, maar tegenwoordig gaat alles via werkenbijns.nl en daar heb je heel wat minder mogelijkheden vrees ik.
Voor wat betreft je reistijd: dat kan een probleempje zijn, maar aan de andere kant is het jouw verantwoordelijkheid om op tijd op je werk te zijn. Hou er wel rekening mee dat de vroegste dienst in Utrecht om ongeveer tien voor vijf 's morgens begint en Amersfoort al om iets over half vijf als ik me niet vergis. De laatste 'normale' late dienst is om 2 uur afgelopen. Daar moet je dan wel een uur bij optellen.
Voor wat betreft je reistijd: dat kan een probleempje zijn, maar aan de andere kant is het jouw verantwoordelijkheid om op tijd op je werk te zijn. Hou er wel rekening mee dat de vroegste dienst in Utrecht om ongeveer tien voor vijf 's morgens begint en Amersfoort al om iets over half vijf als ik me niet vergis. De laatste 'normale' late dienst is om 2 uur afgelopen. Daar moet je dan wel een uur bij optellen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.