Sollicitatie machinist of concucteur op latere leeftijd (50) heeft dat nog zin?

  • 19 October 2022
  • 3 reacties
  • 1925 Bekeken

Hallo, ben nieuw hier en heb intresse om bij de NS te gaan werken. Enkel weet ik (nog) niet of ik HC wil worden of machinist. Ik loop ansich graag ben wel technisch onderlegd maar ga ook graag met mensen om. Verder spreek ik mijn talen (Engels,Duits,Spaans en wat Frans). Medisch gezien ben ik vrij gezond enkel heb ik last van hoge bloeddruk (maar heb medicatie hiervoor) en ben brildragend (min 3 beide ogen veraf ziend). Is dat een probleem bij een sollicitatie? En heeft solliciteren ueberhaupt nog zin op mijn leeftijd (50)? Verder rijd ik al 31 jaar auto en ook op mijn werk (nu) bestuur ik regelmatig een heftruck. Ik reis graag en kan nauwkeurig werken en heb veel verantwoordelijkheidsgevoel. Bijvoorbaat dank voor jullie input.

vr gr

Peter.


3 reacties

Goedemiddag PeterVeldman en welkom bij de NS Community!

Er zijn al vrij veel topics te vinden op de Community over het solliciteren voor een functie van machinist of conducteur, met het zoekveld kun je al vrij ver komen. Ik kan zelf echter zo snel niet vinden of er al iets is gezegd over de leeftijd, maar bij mijn weten is daar niet echt een grens in. Belangrijker zal zijn hoe fit je bent, hoe goed ter been et cetera, gezien er vrij veel mobiliteit van je verwacht wordt, zeker als conducteur.

Wel heb ik kunnen vinden dat de eisen voor zicht binnen -8 en +8 moeten liggen, dus daar heb je geen probleem bij.

Mocht je echt specifieke antwoorden willen hebben dan kun je ook altijd contact op nemen via Werken bij NS.

Reputatie 7

Hoi Peter, jazeker dat solliciteren nog zin heeft. De oudste aspirant op mijn standplaats is momenteel 62. Bij NS zijn er zeker nog mogelijkheden en met het grote personeelstekort zijn er genoeg plaatsen die gevuld moeten worden. Wel zijn de selectieprocedures erg streng, uiteindelijk valt het grootste deel van de sollicitanten af omdat ze de tests en gesprekken niet goed genoeg maken. Voor wat betreft je keuze voor HC of MCN, dit kan alleen jij voor jezelf inzichtelijk krijgen. Belangrijkste leidraad is denk ik of je meer introvert of extravert bent. Ben je het eerste, dan machinist. Ben je het tweede, dan conducteur. Op je sollicitatiegesprek gaan ze hier zeker je toelichting over willen.

 

Mocht je meer willen weten over de tests en gesprekken, zeker als je voor machinist wil gaan kan ik je er meer over vertellen, stuur gerust een pbtje!

Vorige week heb ik deelgenomen aan de Meet & Greet van NS, en daar werd door de recruiter nadrukkelijk aangegeven dat er geen leeftijdsgrens is, dus...

Reageer