inleveren ov fiets | NS Community
beantwoord

inleveren ov fiets

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Ik heb gisteren, woensdag 24 augustus, mijn ov fiets rond 19:00 uur ingeleverd. Echter heb ik om 22:00 uur een mail gehad waarin stond dat ik mijn fiets nog niet heb ingeleverd. Toen ik de fietsenstalling in Tilburg inliep heb ik aan 2 medewerkers gevraagd hoe ik mijn fiets kon inleveren waarbij het antwoord was “je fiets door de poortjes laten gaan boven neerzetten en dan zien we je zo”. Eenmaal weer beneden heb ik nogmaals gevraagd of ze mijn ov kaart niet ook moesten scannen waarnaar hun antwoord was “nee hoor het is goed zo”. Ik hoor graag van u. 

icon

Beste antwoord door Daniel 25 August 2022, 07:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit is dus het 3e geval in Tilburg in korte tijd. Het lijkt mij dat daar toch ergens iets niet goed gaat. Ik heb onlangs ook een OV-fiets gehuurd in Tilburg maar die werd gewoon bij terugkomst gescand door de medewerker. Bij bemenste stallingen hoef je ook nooit je ov kaart te laten scannen bij het inleveren van de fiets. De sleutel wordt gescand en daarmee de verhuurperiode beëindigd.

 

Onderstaand het andere topic.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Na drie uur al een mail suggereert wel dat de fiets sowieso al langer in gebruik was, die mail krijg je pas als je over de 72 uur heen gaat. Gaat automatisch, dus kan alsnog zo zijn dat je fiets 1 minuut later uitgescand is. Maar zou sowieso de ritinformatie in de NS app inschakelen, dan kan je voortaan realtime zien of je OV-fiets goed ingeleverd is (en zoniet, dan zie je het nummer wat kan helpen bewijzen dat de fiets gewoon in de stalling staat).

Door poortjes heen in een bemenste stalling is trouwens ook niet gebruikelijk. Denken de medewerkers daar soms dat het een zelfservice stalling is ofzo? Ken zelf de huidige stalling in Tilburg nog niet (alleen bij de tijdelijke aan de centrumzijde gehuurd daar), maar het klinkt als een bijzondere situatie.

Reageer