OV-Fiets verkeerde plek terug gebracht; mag ik deze proberen nog te vinden en terug te brengen? | NS Community
beantwoord

OV-Fiets verkeerde plek terug gebracht; mag ik deze proberen nog te vinden en terug te brengen?

  • 15 March 2023
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Hallo,

 

Ik bekeek zojuist eindelijk eens mijn emails en zag emails over dat ik de fiets niet heb ingeleverd.

Dit vond ik vreemd dus keek ik even naar de regels OV-fietsen huur.

 

Hierin staat “Zit je reis erop? Dan lever je de OV-fiets weer in bij dezelfde locatie waar je hem gehuurd hebt."
Dit heb ik totaal niet doorgehad en ik heb de fiets op een andere locatie geplaatst, niet wetende dat dit moest. Als ik deze fiets deze week nog terug kan vinden op de plek waar ik hem heb achtergelaten, op een ander trein station, helpt dit tegen de boete waarmee ik geconfronteerd wordt?

 

Of een andere tip over wat voor actie ik moet ondernemen is ook welkom, ik was nogal verrast door dit.

 

Mvg,

 

Mitchel

 

edit: Met NS medewerker aan de telefoon gezeten, situatie uitgelegd, fiets opgespoord via ovpasje en is nu geregeld. wat een opluchting. 

icon

Beste antwoord door Robert B 15 March 2023, 20:16

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een fiets inleveren op een andere locatie kost je volgens de voorwaarden 10 euro, maar als je mails krijgt over ‘niet ingeleverd’ dan is er iets mis.

Neem vooral contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media), want anders kunnen de kosten hoog oplopen.

Reputatie 7
Badge +2

Met inleveren op andere locaties is het nu sowieso opletten geblazen: heb je een fiets met elektronisch slot gehuurd dan zal de huur niet afgesloten worden als je 'm inlevert op een locatie waar ze nog geen elektronische sloten hebben (want daar is het netwerk daarvoor nog niet aanwezig). In dat geval zal je altijd contact met de klantenservice moeten opnemen.

Een fiets met een sleutel inleveren op een locatie met elektronische sloten vereist dat ook, maar sowieso de nieuwere self-service locaties met elektronische sloten hangen vol met posters over wat je moet doen als je een fiets met sleutel wilt inleveren (in de dropbox en de klantenservice bellen).

Reageer