Gebruik OV-chipkaart na wijziging Dal Voordeel in NS Flex (zonder voordeel) | NS Community
beantwoord

Gebruik OV-chipkaart na wijziging Dal Voordeel in NS Flex (zonder voordeel)

  • 8 November 2022
  • 8 reacties
  • 198 Bekeken

Ik ben aan het overstappen van Dal Voordeel naar NS Flex. In mail van NS staat dat positief saldo op mijn OV-chipkaart wordt verrekend op eerstvolgende factuur en dat automatisch saldo laden wordt uitgezet. Mijn OV-chipkaart gebruik ik ook voor bus en tram. Kan ik de kaart daarvoor nog blijven gebruiken? Wordt het saldo dat nodig is voor betalen bus- en tramrit nog wel automatisch geladen? Of moet ik een extra OV-chipkaart aanschaffen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 November 2022, 11:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jaapzoveel,

Met Flex reis je ook in bus, tram en metro op rekening. Je hebt dus geen saldo meer nodig. De reizen komen maandelijks op de factuur.

ooh bedankt heb er een aangeschaft nu.

Bedankt! Dit maakt het heel makkelijk. Ik begrijp alleen niet dat ik dat niet op de site en in Mijn NS kon vinden en dat het ook niet in de mails van de NS staat...

ik wil ns flex maar heb op mijn ovchipkaart ook dal voordeel oost gelderland. blijft die korting er dan wel op staan en wordt dat verrekend met nsflex ?

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi berrybaart,

Je kunt NS Flex dan beter op een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Flex werkt niet goed samen met het Dal Voordeel Oost-abonnement.

bedankt. moet ik wel weer een nieuwe ovchipkaart kopen. a 7.50 euro.

Reputatie 7
Badge +3

Als je NS flex met een abonnement vanaf Flex Dal Voordeel aanschaft kun je een nieuwe kaart er gratis bijbestellen. 

Reputatie 7
Badge +2

Als je de variant van Dal Voordeel Oost voor alleen de bus hebt kan je via de klantenservice ook het BTM deel van Flex laten uitzetten.

Heb je de variant voor bus en trein dan werkt dat niet en heb je zoals @mrfreeze benoemt een aparte chipkaart voor NS Flex nodig.

Reageer