hoe reis ik met 40% korting | NS Community
beantwoord

hoe reis ik met 40% korting

  • 28 December 2021
  • 2 reacties
  • 1074 Bekeken

Hoe pas ik mijn 40% korting abonnement toe bij de aankoop van mijn kaartje? En hoe zet ik dat abonement op mijn ov chipkaart? 
dank

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 December 2021, 09:26

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Een abonnement moet als product op een OV-chipkaart geladen worden.

Hebt u al een persoonlijke OV-chipkaart? Dan kunt u bij het bestellen van het abonnement het nummer van de kaart invoeren, zodat het abonnement aan die kaart wordt gekoppeld. Na de bestelling moet het nog wel bij een kaartautomaat op de OV-chipkaart geladen worden met de optie Ophalen bestelling.

Hebt u nog geen persoonlijke OV-chipkaart? Dan kunt u deze tegelijk bij het bestellen van het abonnement bestellen. U krijgt dan per post een OV-chipkaart bezorgd waar het abonnement al op staat, dus ophalen van de bestelling bij een kaartautomaat is dan niet meer nodig.

Abonnementhouders kunnen alleen van de korting van hun abonnement profiteren door in en uit te checken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat. Als zij op saldo reizen, wordt bij het uitchecken het kortingstarief in rekening gebracht (als in de kortingperiode is ingecheckt). Als zij op rekening reizen (met NS Flex), dan wordt achteraf op de factuur het kortingstarief in rekening gebracht (als in de kortingsperiode is ingecheckt).

Voor de volledigheid: een abonnementhouder kan dus geen los kaartje met korting kopen. Om van de korting van zijn abonnement te profiteren, moet hij altijd in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat.

Reputatie 7
Badge +1

Kortom: je schrijft dat je al een ABO hebt met korting-dus dan is er verder niets te regelen en aangezien alle recent verstrekte ABOś vrijwel allemaal dat FLEX systeem zijn zal dat vermoedelijk bij jou als nieuwe klant ook wel zo zijn. Zoals altijd-je kan altijd precies nazien wat er op je kaart staat middels mijnNS-enkel via site, niet op de app/fone.

Die korting wordt enkel verstrekt als je ook in de DALuren insjekt. Veel voorkomende snuggere vraag; enkel dat is bepalend, het systeem is niet zo slim dat het voor jou uitrekent dat je bvb tijdens de rit van spits naar dal overspringt-dan blijf je volle prijs betalen voor de hele rit. Idem dito omgekeerd.

Reageer