beantwoord

Keuzedagen vrij reizen 65plus

  • 9 December 2022
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Begrijp ik nou goed dat nu ik net 65 ben geworden de keuzedagen vrij reizen voor de oudjes word afgeschaft. Waarom?

icon

Beste antwoord door Thom 9 December 2022, 08:20

Bekijk origineel

2 reacties

Begrijp ik nou goed dat nu ik net 65 ben geworden de keuzedagen vrij reizen voor de oudjes word afgeschaft. Waarom?

Voorlopig bestaan ze nog. Of NS er in de toekomst nog mee doorgaat is afwachten, dat zal ook van de financiële situatie bij NS afhangen en die is op dit moment niet florissant.

Reputatie 7
Badge +4

Die zijn nog helemaal niet afgeschaft, u kunt ze nog gewoon kopen, samen met uw Dalvoordeelabonnement op saldo.

Wat er in de toekomst gebeurt weten we niet, er is wel sprake van geweest, maar op dit moment is er nog niets aan de hand. Bovendien zouden de mensen die al een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen hadden, die mogen blijven bestellen. Dus als u bestelt en het heeft, houdt u het voorlopig ook in de toekomst. Er is geen sprake van vrij reizen, dat is al lang afgeschaft, maar het is nog steeds goedkoop.

De keuzedagen zijn er al vanaf uw zestigste, niet vanaf uw vijfenzestigste. Overigens kan een Weekendvrijabonnement soms gunstiger zijn dan keuzedagen, dat hangt van uw toekomstig reisgedrag af. Keuzedagen blijven gunstig qua tarief.

U heeft vanaf uw 65e korting op een Weekendvrij of Dalvrijabonnement. Een tientje korting per maand op Weekendvrij, en Dalvrij is verrassend gunstig geprijsd als u buiten de spits kunt inchecken en relatief veel reist.

Reageer