kleine wijziging in mijn abonnement aanbrengen

  • 24 July 2022
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

We hebben een daluren abonnement met gratis reisdagen voor de eerste klas. We zijn 60 plus. Nu staat er in het abonnement dat wanneer de in de daluren reizen zonder de gratis reizen dagen ook eersteklas moeten reizen en dat zou ik graag willen wijzigen na tweede klas dus kort gezegd de gratis reisdagen eerste klas en de tussendoorreisjes 2e klas kan mijn abonnement gewijzigd worden?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik op mijn gratis reisdagen voor 9 uur vertrekken? Ik heb een 60 plus daluren abonnement 

Wanneer je doordeweeks voor 9 uur wilt vertrekken met een keuzedag, dan reis je bij incheck in de spits op voltarief en niet op een keuzedag. Wanneer je op het eerste station na 9 uur uitcheckt en weer incheckt met de keuzedag die je op jouw kaart hebt gezet, dan reis je het 1e deel op vol tarief en daarna op de keuzedag. Je moet dus wel na 9 uur omchecken om gebruik te kunnen maken van de keuzedag.

Badge +3

Alleen als u heel vroeg op pad gaat. U kunt alleen gratis reizen bij inchecken vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en vanaf 18.30 uur. Daarbij geldt wel een marge van vijf minuten in uw voordeel. Vanzelfsprekend geldt dit voor werkdagen; op zaterdag, zondag en feestdagen mag u de hele dag reizen.

Kan ik op mijn gratis reisdagen voor 9 uur vertrekken? Ik heb een 60 plus daluren abonnement 

Reputatie 7
Badge +3

Op welke klasse het abonnement staat ingesteld kun je zien in MijnNS onder producten of bij de automaat. Als je niets gewijzigd hebt staat jouw abonnement standaard 2e klasse.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

1e/2e klas reizen buiten de Keuzedagen kan je met een kortingsabonnement op saldo (en dat hebben jullie dus) bij een kaartautomaat van NS aanpassen. Eventueel ook bij een servicebalie op een station.

Verplicht 1e klas reizen is alleen nog van toepassing bij Traject Vrij abonnementen (voor buiten je Traject), maar dat heeft niets met Keuzedagen te maken.

Reageer