korting dal/spits | NS Community
beantwoord

korting dal/spits

  • 19 June 2022
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Komende vrijdag ga ik eenmalig met de trein naar Schiphol om een vlucht te halen. Ivm drukte op Schiphol neem ik waarschijnlijk een trein vroeger om 8.47 ipv na 9 uur (Dal tarief) Ik check uit tijdens de dal uren, maar ik neem aan dat ik vol tarief betaal? Is er nog een andere optie om met korting te reizen behalve na 9 uur vertrekken?

icon

Beste antwoord door Thom 19 June 2022, 22:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Uw tijd van inchecken bepaalt het tarief en dat is in de spits. U betaalt vol tarief. De truc is een e-ticket te kopen tot de plek waar u met korting kunt inchecken.U reist dan met korting voor het laatste stuk. Reken wel even uit of dat wat oplevert, het is niet altijd voordelig. Uw langeafstandskorting vervalt en na de incheck met korting kan dat een nadeel zijn. Hoe het uitpakt, hangt af van de reis die u maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Met de truc met zo'n e-ticket moet je wel de trein uit om na 9 uur in te checken met korting. Als je toch al moet overstappen is dat niet zo'n punt, wel als je daardoor na inchecken pas weer een volgende trein kan nemen.

Een andere optie is om nog vroeger te vertrekken, voor 6:30. Ben je waarschijnlijk veel te vroeg op Schiphol, maar reis je wel de hele reis met korting.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het beste is dat inchecken met korting te doen op een perron met paaltjes. Of bij een echte overstap. Bommel vindt het eerste te veel gehaast en betaalt desnoods wat meer. ;-)

Een abonnement met korting heeft nu eenmaal de consequentie dat inchecken in de spits duurder is. 

Maar we moeten het hier wel aangeven als Gesina daar duidelijk om vraagt.

Reageer