kosten flexabonnement | NS Community

kosten flexabonnement

  • 27 May 2022
  • 5 reacties
  • 424 Bekeken

Hallo medewerker NS,

14 dagen geleden een persoonlijke OV chipkaart. aangevraagd om een flexabonnement te kopen.

Als ik gelijk de combinatie, kaart en flex had gekocht had mij dat dan €10 administratiekosten gescheeld.

Ik heb ook al €7,50 voor mijn pas betaald. Nu dus €17,50 kosten😳

 

met vriendelijke groet Anita Poelman


5 reacties

Badge +3

Als ik gelijk de combinatie, kaart en flex had gekocht had mij dat dan €10 administratiekosten gescheeld.

Nee, het had je de kosten van de kaart gescheeld, € 7,50 dus. Voor de rest, zie de reactie van @Momo over een maandje Dal Voordeel, waarbij die administratiekosten er niet zijn.

In het verleden was het ook mogelijk om een (gratis) OV-fiets abonnement te nemen en dat om te zetten naar NS Flex (Basis of Weekend Voordeel). Er waren dan geen administratiekosten omdat je al een bestaande klant was.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft natuurlijk het voordeligst om de kaart gelijk met het Flex abonnement aan te schaffen, zo betaal je niet nog apart die €7,50. 

Reputatie 7
Badge +4

Het moet inderdaad een betaald Flexabonnement zijn en Dalvoordeel is vaak een goede optie. Ik ging er even van uit maar het staat er inderdaad niet al geldt de besparing natuurlijk wel alleen dan  ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt nog wel wat besparen door niet Flex Basis te bestellen maar Flex Dal Voordeel, dat kost €5,10 per maand en dan betaal je de €10 administratiekosten niet. Na precies een maand kun je Flex Dal Voordeel wijzigen naar Flex Basis, een voordeel dus van €4,90. Gedurende die maand kun je ook in de daluren met 40% korting reizen met de trein. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is volgens de regels gegaan, maar inderdaad sneu door onwetendheid. U kunt contact opnemen met Klantenservice of ze u nog terwille kunnen zijn aangaande de €7,50 en wie weet strijkt men de hand over het hart. Succes is niet gegarandeerd, maar niet geschoten is altijd mis.

Reageer