beantwoord

mijn daluren abonnement is 20 mei verlengd, en ik heb ook een weekend gratis abonnement genomen en daarom daluren korting stopgezet

  • 24 May 2023
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 3

Nu moet ik mijn daluren korting van mijn ov-chipkaart afhalen
kan ik deze nog gebruiken tot en met 19 juni, of stopt deze vandaag? 
Moet ik deze dan vandaag of 19 juni van mijn ov-chipkaart afhalen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 May 2023, 16:43

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Op een kaart kan maar één NS abonnement actief zijn, dus bij het ophalen van NS Flex wordt een abonnement op saldo per direct gestopt.

Dit kun je controleren bij een automaat door de producten op de kaart te tonen. Dal Voordeel op saldo (of als het een oud Voordeelurenabonnement was “Reizen op saldo NS, korting”) staat dan op de kaart als Beëindigd per <datum ophalen Flex>. Reeds betaalde kosten (een deel van € 67,20) krijg je terug.

Wil je dus doordeweeks met korting reizen dan zal je Weekend Vrij moeten aanvullen met dalkorting voor € 3,40 per maand. Dit kan via de webshop, of als je Weekend Vrij nog geen maand hebt via de Klantenservice.

Reputatie 3

Dank

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rick48,

Het daluren-abonnement was een abonnement op saldo? Dan loopt deze door tot je het bij een automaat van de kaart verwijdert.

Heb je het nieuwe abonnement op dezelfde OV-chipkaart besteld? Dan is dit nieuwe abonnement per direct ingegaan, maar kun je pas gebruiken zodra je het vorige abonnement van de kaart hebt gehaald.

Reageer