Mobiel Ticket met Dal Voordeel abonnement | NS Community
beantwoord

Mobiel Ticket met Dal Voordeel abonnement

  • 20 November 2022
  • 5 reacties
  • 321 Bekeken

Ik heb een NS Dal Voordeel abonnement. Ik wil een trein nemen die om 18:32 uur vertrekt, wat niet tijdens de spits is, maar ik wil niet het risico lopen de trein te missen door tot 18:30 uur te wachten om in te checken. Is het goed als ik een mobiel ticket koop met 40% korting en gebruik dat ticket om in te checken? Er staat dat het voor samenreiskorting is, maar het is dezelfde prijs. Natuurlijk draag ik mijn OV-chipkaart de hele reis bij mij.

icon

Beste antwoord door Momo 20 November 2022, 21:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u het bedoelt met een keuzedag: die is gekoppeld aan een Dalvoordeelabonnement op saldo en u moet hem ophalen bij een automaat, het kan niet online.

Met het updaten precies hetzelfde, tenzij u een online update naar de eerste klas hebt kunnen krijgen in het kader van de winteractie.

Vier minuten is aan de krappe kant. Het kan in 20 seconden.

Reputatie 7
Badge +3

Een keuzedag kun je eerder op jouw kaart zetten bij een automaat. Op station dan wel nog inchecken. Klassenwissel kan alleen op de reisdag bij een automaat als je op saldo reist. Bus eerder een optie?

Reputatie 7
Badge +3

Als je een abonnement hebt krijg je de korting alleen door in te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnement op staat, je kunt daarvoor geen e-ticket kopen. Overigens heb je 5 minuten marge met inchecken qua dalkorting, dit kan al vanaf 18:25. Let goed op de tijd op het schermpje dat je niet net te vroeg incheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat dat het voor samenreiskorting is….en ja daar is dat ticket wat je online wilt kopen voor. Maar je kunt niet in je eentje samenreizen. Heb je een abonnement en wil je met korting reizen dan zul je met de kaart waarop dat abonnement staat moeten inchecken. Je hebt een 5 minuten marge rondom de spits om in te checken. Met om 18.25 uur inchecken heb je 7 minuten om naar jouw trein te komen.

Na aankomst van de bus, resten er vier minuten vóór de trein vertrekt.
Dat is erg kort om bij de automaat aan te geven gebruik te willen maken van een de vrije dag èn op te waarderen naar 1ste klas.
Kan dit óók van te voren online?

 

 

Reageer