beantwoord

na incasso weer abonnement nemen

  • 30 August 2023
  • 6 reacties
  • 315 Bekeken

hi, ik heb alles netjes betaald bij de incasso, ik zou nu dan toch weer een abonnement kunnen nemen?  ns klantenservice is een beetje onduidelijk hier in , probeer t steeds maar blijf melding over mijn krediet krijgen en nu hebben ze t over 6 jaar eer dat het weer kan? terwijl mij eerst werd gezegd dat ik het gewoon weer gelijk kan afsluiten.

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 August 2023, 23:39

Bekijk origineel

6 reacties

 Zes jaar is echt onzin. Hiervoor was het wel zo dat het pas na zes maanden weer kon, maar dat heeft NS laten vallen. 

Focum bewaart negatieve registraties (langdurig), ook na het aflossen. Het zou dus zomaar kunnen kloppen dat iezza op grond van de huidige registratie(s) zes jaar lang niet door de NS Flex kredietcheck heenkomt.

https://www.focum.nl/consumenten/veel-gestelde-vragen/

 

Jammer, kan de site niet lezen omdat ik verplicht cookies moet accepteren. 🤔

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het niet over Focum maar als iemand een abonnement heeft gehad en dus eerder door de kredietcheck is gekomen. Doorgaans kom je dan ook door de tweede, tenzij er sinds de eerste check echt zaken zijn veranderd, of verslechterd.

Natuurlijk kan dat, maar het is in eerste instantie geen uitgangspunt. Bij een eerste direct afgewezen kredietcheck is het een ander verhaal, maar als men er al een keer doorheen is gekomen, is een tweede keer aannemelijk. 

Tamzin wijst terecht op die mogelijkheid, dat het een mogelijke oorzaak kan zijn. Enige voorzichtigheid is wel gepast.

Erger vind ik dat de wegen van Focus soms wat ondoorgrondelijk zijn, dat vind ik ook zorgelijker. Daar liepen al veel draadjes over. We kennen het verhaal hierboven ook en dat betekent dat een protest bij het bedrijf dat zelf bepaalt hoe er mee omgegaan wordt, lees NS, ook kan helpen.

Het is zaak voor iedereen dit soort vermeldingen te voorkomen. Ik vind het wel terecht dat iemand die echt niet kredietwaardig is, ook geen Flex kan kopen, domweg omdat het reizen op kort krediet is.

Wanneer NS zelf een mededeling doet over de kredietwaardigheid na wanbetaling, is me niet bekend. Het is echter niet ongebruikelijk dat NS na wanbetaling toch een nieuw abonnement verstrekt.

Reputatie 5

 Zes jaar is echt onzin. Hiervoor was het wel zo dat het pas na zes maanden weer kon, maar dat heeft NS laten vallen. 

Focum bewaart negatieve registraties (langdurig), ook na het aflossen. Het zou dus zomaar kunnen kloppen dat iezza op grond van de huidige registratie(s) zes jaar lang niet door de NS Flex kredietcheck heenkomt.

https://www.focum.nl/consumenten/veel-gestelde-vragen/

 

Reputatie 7
Badge +3

Als de aanvraag voor een nieuw abonnement wordt afgewezen, dan kun je nog wel dal voordeel op saldo bestellen. Daarvoor wordt geen kredietcheck gedaan.

Je kunt inderdaad weer een nieuw abonnement aanvragen. Maar als je dat doet wordt wel weer de standaard kredietcheck gedaan. Ik begrijp dat je je schulden voor de trein hebt afbetaald maar heb je nog andere problematische schulden? Want dan kan de kredietcheck een negatief resultaat opleveren en wordt je nieuwe aanvraag afgewezen.

Reputatie 7
Badge +4

Als u echt alles heeft betaald en het is verwerkt, dan kunt u weer een nieuw abonnement aanvragen. Het oude kunt u echter niet meer activeren  

Zes jaar is echt onzin. Hiervoor was het wel zo dat het pas na zes maanden weer kon, maar dat heeft NS laten vallen. 
 

Wat u aangeeft, is niet gebruikelijk. Mogelijk heeft u een idee waar het mee samenhangt. 

Reageer