beantwoord

NS Flex Dal - Samenreiskorting

  • 31 August 2023
  • 3 reacties
  • 771 Bekeken

Op mijn app kan ik de samenreiskorting niet aanzetten omdat niet voor mijn abonnement geldt. IK heb NS Flex dal. Snap er niet veel van, want volgens de product-info zou dat wel moeten kunnen. Ook als ik ingelogd een ticket wil kopen, zie de volledige prijs en dus niet de dalprijs. 

Toevallig iemand die me dit zou kunnen uitleggen? 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 31 August 2023, 18:41

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dankjewel, heb het nu gevonden.

De NS app kan je abonnement niet tonen maar weet dus wél dat je iets hebt waardoor Samenreiskorting niet nodig/zinnig is…

En toont prijzen alsof je helemaal niets hebt (wat zou deze reis me kosten op tijdstip X met abonnement Y)?

Tja, stel dat zelf maar in (ook al heb je dat abonnement helemaal niet).

Ooit komt dat wel goed… 😴

Dankjewel, heb het nu gevonden.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met Dal Voordeel heb je geen Samenreiskorting (40% korting in de daluren) nodig, want die krijg je al wegens je abonnement. De optie is bedoeld voor reizigers die geen korting krijgen en met iemand mee willen reizen, op voorwaarde dat diegene een NS abonnement heeft (uitgezonderd Flex Basis) of student is.

De in de app getoonde prijzen kan je aanpassen via Meer - Instellingen. Geef daar aan dat je Dal Voordeel hebt. Het maakt daarbij niet uit of je ingelogd bent of dat je het abonnement wat je daar instelt daadwerkelijk hebt.

Een ticket met korting kopen kan niet in de app (wel een Samenreisticket, bijv. voor een medereiziger). Zelf gebruik je natuurlijk je ov-chipkaart.

Reageer