NS GROEP IZ NS REIZIGERS - afschrijving privé rekening | NS Community
beantwoord

NS GROEP IZ NS REIZIGERS - afschrijving privé rekening

  • 26 March 2018
  • 12 reacties
  • 21789 Bekeken

Goedenavond,

al een aantal keer is er 50 euro van mijn rekening afgeschreven onder de naam NS GROEP IZ NS REIZIGERS.
In de omschrijving staat een bestelnr. weergegeven.

Wat houdt dit in?! Geen idee waar deze kosten vandaan komen. Ik heb een persoonlijke ov-chip kaart met een trajectvrij abonnement.

Hoor het graag, dank alvast!

Met vriendelijke groet,
Sharelle Henry
icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 March 2018, 19:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Misschien een OV-fiets gehuurd? Per 24 uur €3,95 x 6 + 1 x €5 voor een fiets die langer dan 72 uur is gehuurd is precies die €28,70.

Verder wat mrfreeze zegt: check in je MijnNS account je facturen (zou gewoon altijd de eerste stap moeten zijn bij een afschrijving door NS waarvan je niet weer waarvoor) of anders contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt de factuur downloaden van Mijn NS, onder het kopje ‘Betaaloverzicht’. Daarop staan alle kosten precies gespecificeerd.

Reputatie 7
Badge +3

Er is zojuist 28,70 euro van mijn rekening afgeschreven op naam van: ns groep iz ns reizigers ook al heb ik de laatste tijd niets van NS gebruikt. Waarom is mij zo'n buitensporig bedrag in rekening gebracht terwijl ik mijn kaart niet heb gebruikt? En wanneer krijg ik mijn geld terug?

Hoi Kate547689,

Dat soort zaken kunnen we hier op de community niet inzien. Als het goed is, kun je in Mijn NS zien waar dit bedrag voor is. En anders kun je het beste even contact opnemen met de klanteNService.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien een OV-fiets gehuurd? Per 24 uur €3,95 x 6 + 1 x €5 voor een fiets die langer dan 72 uur is gehuurd is precies die €28,70.

Ik had die 28,70 al wel even door 3,95 gedeeld om te checken, maar daar kwam geen heel getal uit :slight_smile:

Er zijn de laatste tijd wel vaker meldingen geweest van OV-fietshuur die pas maanden later gefactureerd werden, dus misschien is dat hier ook aan de hand.

Er is zojuist 28,70 euro van mijn rekening afgeschreven op naam van: ns groep iz ns reizigers ook al heb ik de laatste tijd niets van NS gebruikt. Waarom is mij zo'n buitensporig bedrag in rekening gebracht terwijl ik mijn kaart niet heb gebruikt? En wanneer krijg ik mijn geld terug?

Hoi Sharelle,

Ik weet niet hoe veel uw Traject Vrij abonnement kost, maar wellicht abonnementskosten of kosten voor reizen buiten het traject? Je zou via je mijn ns account de facturen kunnen zien en zien waar het vandaan komt.

Groetjes Jena
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer deze €50 eens per jaar worden afgeschreven is het mogelijk een Dalvoordeelabonnement wat nooit opgezegd is en dan ieder jaar jaar automotisch wordt verlengd. Maar hier zou je wel een aantal weken voor de verlengingsdatum een mail van moeten ontvangen.

De klantenservice kan dit met het bestelnummer controleren.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan gaan om reizen buiten het traject of om huur bij een ov-fietskaart. Eventueel kan een bedrag voor te laat terugbrengen of voor op een andere plaats dan de huurplek. Een afschrijving van 50 euro is verder typisch voor de verlenging van een Dalvoordeelabonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Bij een Traject-Vrij jaarabonnement worden de reizen buiten het traject samen met het bedrag van de nieuwe maand afgeschreven, alleen bij een maand abonnement zal dat apart worden gefactureerd. Dit zijn alleen over het algemeen niet van die mooie ronde bedragen van €50, evenals de huur van OV-fiets.

Ik zou het dan toch in de hoek van een Dalvoordeelabonnement zoeken.
Hopelijk kan de klantenservice duidelijkheid geven.
Hallo sharellehenry en welkom op het NS Forum,

Ben je er inmiddels al achtergekomen? Ik wil mij ook aansluiten bij het bovengegeven advies. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice als je meer informatie wilt van een incasso die van ons afkomstig is. Ook via Mijn NS kan je deze informatie achterhalen onder het kopje 'mijn facturen'.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Badge +3
Het zal toch niet een van de horror correctietarieven zijn voor een of ander foutje met in- of uitchecken met NS Flex :? Dan mag Thomas NS daar in duiken!
Reputatie 1

Idd onduidelijke facturen van NS GROEP IZ NS REIZIGERS, denk dat het bij mij een wijziging in het abonnement was.

Reageer