ns studenten ov en ik krijg ook facturen | NS Community
beantwoord

ns studenten ov en ik krijg ook facturen


Ik heb gewoon een studenten ov voor weekend vrij reizen maar ik krijg alsnog facturen voor reizen in het weekend 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 March 2023, 09:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het altijd jammer dat als dergelijke vragen gesteld worden, er een aantal leden hier direct vooraan staan om de student in kwestie de les te leren en als het even kan er nog een sneer achteraan gooien. Terwijl enkel het vermelden van de informatie gewoon volstaat. We zijn hier om elkaar en reizigers te helpen en niet om elkaar op te voeden of de les te leren.

De persoon in kwestie denkt nog wel 10 keer na voordat ze hier ooit weer een vraag stellen. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

De eerste reactie van mrfeeze is daarbij een uitstekend voorbeeld van een vriendelijke en behulpzame reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nikki Bruurs,

Als je facturen krijgt, heb je NS Flex (Reizen op rekening). Dat gaat niet samen met het Studentenreisproduct op één kaart, zoals je merkt.

Je kunt het beste je Flex-abonnement opzeggen en vervolgens bij een NS-automaat verwijderen van je OV-chipkaart. Of een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bestellen en het Studentenreisproduct overzetten naar die nieuwe kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals wel vaker hier te zien, hebben veel mensen geen idee van de technische werking van de OV-chipkaart en het hele concept op saldo/op rekening. En waarom zouden ze ook?

Vind 't altijd wel grappig om te zien als mensen vinden dat als zij iets snappen, ieder ander dat ook zou moeten snappen. Je geeft daarmee eigenlijk aan geen al te hoge dunk te hebben van je eigen denkvermogen.

Reputatie 7
Badge +3

Op de homepage staat geen link naar “de kop OV-studentenkaart". Er is wel een link naar “Ov. Uw studentenreisproduct". Als je daar op klikt, kun je doorklikken naar “Studentenreisproduct". Daar staat nergens de tekst die jij citeert. Pas als je dan doorklikt naar “Aanvragen", kom je die tekst tegen.

Reputatie 7
Badge +3

Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat op saldo en op rekening 2 verschillende producten zijn en elkaar misschien kunnen bijten?

Als je incheckt zie je toch of je op rekening of op saldo reist. Daarbij moet er toch een lampje gaan branden als je nooit saldo hoeft te laden?

Zowel NS als DUO waarschuwen hiervoor.

We adviseren u om op uw persoonlijke OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Dit kan problemen geven met reizen.

 

Met verbazing lees ik dit topic Als ik lees dat DUO en NS adviseren om iets niet te doen, waarom vinken ze de mogelijkheid dan niet gewoon uit in hun backoffice? Er zijn toch meer producten die niet samen kunnen op één kaart? Neem dan het niet samen kunnen als uitganspunt en niet het kan problemen geven.

Geen gezeik en frustratie op deze manier.

Reputatie 7
Badge +3

We adviseren u om op uw persoonlijke OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Dit kan problemen geven met reizen.

 

Met verbazing lees ik dit topic Als ik lees dat DUO en NS adviseren om iets niet te doen, waarom vinken ze de mogelijkheid dan niet gewoon uit in hun backoffice? Er zijn toch meer producten die niet samen kunnen op één kaart? Neem dan het niet samen kunnen als uitganspunt en niet het kan problemen geven.

Geen gezeik en frustratie op deze manier.

Sommige producten kunnen wel samen op dezelfde kaart, bijvoorbeeld busabbonnementen (bij flex btm uitgezet).

Ik heb gewoon een studenten ov voor weekend vrij reizen maar ik krijg alsnog facturen voor reizen in het weekend 

De zoveelste student die weigert te lezen. Op de site van DUO staat heel duidelijk dat je NS Flex en een Studenten-OV niet op dezelfde kaart kunt zetten. 

Reputatie 7
Badge +1

De zoveelste student die weigert te lezen. Op de site van DUO staat heel duidelijk dat je NS Flex en een Studenten-OV niet op dezelfde kaart kunt zetten. 

Als er zoveel studenten deze informatie missen kun je je ook afvragen of de informatie wel duidelijk te vinden is. Op de site van DUO kan ik er iig niets over vinden.

Op studentenreisproduct.nl staat dit wel, maar daar moest ik aardig zoeken om de informatie te vinden. Enkel als je op google zoekt naar of het samengaat, dan kom je snel op de informatie terecht.

Op de website van NS staat het op de informatiepagina van NS Flex overigens wel vermeld, maar dan moet je ook maar net op die pagina terecht komen.

Wij op de community weten dit inmiddels, maar voor de gemiddelde reiziger/student kan ik me voorstellen dat het niet logisch lijkt dat een Flex weekend abonnement het student weekabonnement in de weg zit.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vooral vreemd vind, is dat het technisch mogelijk is om te controleren of producten al dan niet samengaan op een kaart, en daarvoor te waarschuwen, maar dat dit dus blijkbaar niet altijd gebeurt.

 

 

Als er zoveel studenten deze informatie missen kun je je ook afvragen of de informatie wel duidelijk te vinden is. Op de site van DUO kan ik er iig niets over vinden.

 

Vrijwel meteen onder de kop OV-studentenkaart staat op de site van DUO:

We adviseren u om op uw persoonlijke OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Dit kan problemen geven met reizen.

Reageer