NS Weekend vrij pauzeren voro vakantie | NS Community
beantwoord

NS Weekend vrij pauzeren voro vakantie

  • 10 May 2022
  • 2 reacties
  • 368 Bekeken

Dag allemaal, 

 

Ik ga volgende week 4 weken op vakantie. Als ik het goed begrijp kan ik mijn NS flex weekend vrij (+dalkorting) omzetten naar NS flex basis voor de periode dat ik het abonnement niet nodig heb. Echter vroeg ik mij af wanneer deze omzetting in gaat en of ik dit ‘nieuwe’ abonnement (NS flex basis) moet ophalen bij een NS automaat?

Voor wat context; ik heb eerst een sprinter naar utrecht centraal van waar ik met de nachttrein op vakantie ga. Kan ik digitaal de abonnementswijziging doorgeven na deze sprinter of moet ik het nieuwe abonnement ‘bestellen’ en dan op Utrecht centraal ophalen bij een automaat?

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

Anne

icon

Beste antwoord door Thom 10 May 2022, 22:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigingen binnen Flex (van betaald abonnemt naar Flex Basis of naar ander abonnement) hoeven niet opgehaald te worden bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +4

Nee het is heel simpel: u zet Weekendvrij om naar  Flex basis, een abonnement zonder kosten. Na een maand zet u het weer om naar Weekendvrij. Het is niet echt pauzeren maar met deze constructie heeft u hetzelfde effect. Wilt u binnen een maand weer omzetten en lukt het niet via de site, neem dan contact op met Klantenservice en die zetten het gewoon weer aan, ook binnen een maand.

U moet het omzetten als u niet meer ingecheckt bent, dus in Utrecht. Uitchecken en niet door het poortje lopen. Daarna zet u het om naar Flex Basis. U kunt het digitaal doorgeven. Bij Flex is bevestiging op een automaat niet meer nodig als u van Flex Weekendvrij naar Flex Basis gaat. Mocht het niet lukken, wat ik niet denk, neem dan contact op met Klantenservice. 

Reageer