Welkom op onze NS Commuity Melllllll. Ik zie zo gauw nergens wat voor NS Flex abonnement je hebt, maar met NS Flex Basis krijg je bijvoorbeeld niet een nieuwe OV-chipkaart van ons en dien je het bericht van het bedrijf OV-chipkaart zelf af te wachten.
Had graag willen betalen maar dat wordt technisch onmogelijk gemaakt.
Hoe, precies? Als je met pin wil betalen, dan kan je een kaartje kopen bij een kaartautomaat. Je kan zelfs een anonieme OV-chipkaart met saldo aanschaffen als je toch liever met een kaart reist. En anders kan dit ook gewoon online. Dus onmogelijk lijkt me dat niet. Als je het echt even niet weet, bel dan met onze Klantenservice voor advies, maar er is geen reden om zwart te reizen.
Op de OV-chipkaart staat een einddatum. Een paar weken voor de einddatum krijg je automatisch een nieuwe kaart opgestuurd als je ongeveer 6 weken voor de einddatum.een abonnement vanaf €5,10 per maand op dr kaart had staan. Heb je geen abonnement dan moet je zelf voor een nieuwe OV-chipkaart zorgen. Als je wel.een abonnement hebt en je hebt geen nieuwe kaart ontvangen? Dan neem je telefonisch, via chat, Twitter of Facebook contact op met NS klantenservice om te kijken wat er mis gegaan is en om te kijken hoe de gemiste korting gecompenseerd gaat worden. Je zal nu zelf een nieuwe persoonlijke kaart moeten bestellen welke je over een week thuis hebt. Check of jouw gegevens nog kloppen.
Reizen zonder vervoerbewijs is niet de bedoeling. Het is aan jou om te zorgen voor een geldige ov-chipkaart of ander vervoerbewijs.
Op de kaart zelf staat de verloopdatum ook.
Het klinkt misschien heel gewaagd, maar je had natuurlijk een kaartje kunnen kopen, en evt naderhand kunnen regelen met de klantenservice.
Wat betreft inchecken met een bankpas, dat wordt nu al getest. Het heet OV pay.
Misschien ook iets over eigen verantwoordelijkheid?