Studententen OV uitcheck gemist | NS Community
beantwoord

Studententen OV uitcheck gemist

  • 24 October 2021
  • 2 reacties
  • 5365 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben vergeten uit te checken bij NS en ben ingestapt bij een Blauwnet trein. Ik reis gratis vanwege weekend OV maar weet niet wat ik nu moet doen. Moet ik terug gaan om me uit te checken bij een NS?

 

icon

Beste antwoord door Robert B 25 October 2021, 16:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Een student kan toch wel zelf info zoeken? Bvb door de site eens ietsepietsie grondiger te lezen?

Je vergeet ook te melden of je wel bent UITgesjekt bij dat bl.net-maar mogelijk zat je tijdens melden nog in die trein. Je hebt dan te maken met een gemiste UITsjek bij NS-die kan je herstellen via je mijnNS en al naar gelang bij bl.net: google uitcheckgemist.nl.

Je kan het er ook bij laten zitten-in tijden van ´gratis´ reizen maakt het niet veel uit. Als je tot de notoir slordige en vergeetachtige types hoort; je mag MAX 12 gemiste uitsjeks op kaart verzamelen-daarna blokkeert die en moet je laten resetten. Vooralsnog worden er bij mijn weten geen boetes gegeven op stud-OV tijdnens vrij reizen, maar dat zullen anderen beter weten

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een vrij reizen abonnement is het geen probleem, maar na 12 gemiste in/uitchecks (per jaar meen ik) blokkeert je kaart en moet je langs een servicebalie.

Waar je dan een preek krijgt dat het toch echt de bedoeling is om altijd netjes in- en uit te checken, ook als student.

Bij NS Altijd Vrij telt dat niet (meer), maar een SRP is niet gelijk aan Altijd Vrij want er is altijd een periode (week/weekend) waar je op saldo reist.

Reageer