beantwoord

Afhandelen claim

  • 21 February 2023
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Beste allemaal,

Al weer vijf weken geleden op woensdag 18 januari 2023 is mijn accu van mijn e-bike gestolen uit de bewaakte fietsstalling in Heerlen. Ik heb die dag direct een claim ingediend bij NS. Helaas heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen van de NS.

Via twitter heb ik contact gehad maar helaas wordt ik steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Ik heb na 2 weken ook eens gebeld maar er werd steeds verteld het is druk en je hoort van ons.

Dit lijkt me niet de manier waarop NS met zijn reizigers om wil gaan.

Hoe kan ik zorgen dat mijn claim in behandeling wordt genomen? Heeft iemand tips?

Bedankt alvast 
Wendy van Lierop

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 February 2023, 11:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft het helaas zeer druk met allerlei claims en ik ben bang dat deze dus ook op een grote stapel terecht is gekomen. Het is inmiddels een grote black Box en niemand weet de inhoud daarvan.

 

Dus nee ik heb helaas geen tips, anders dan geduldig afwachten. Is wel erg triest zo dat ben ik met je eens. 

NS heeft het helaas zeer druk met allerlei claims en ik ben bang dat deze dus ook op een grote stapel terecht is gekomen. Het is inmiddels een grote black Box en niemand weet de inhoud daarvan.

 

Dus nee ik heb helaas geen tips, anders dan geduldig afwachten. Is wel erg triest zo dat ben ik met je eens. 

Jeetje, om over een black box te spreken is heftig. Dit is toch gewoon een werkvoorraad die je een voor een afhandelt. Een black box is iets wat je niet weet…. Weten ze dan niet dat er zoveel claims liggen. 

Reputatie 7
Badge +1

De achterstand is inmiddels meerdere maanden bij de geld terug bij vertraging claims. Er zijn thans bijna dagelijks nieuwe incidenten die weer voor extra werkvoorraad zorgen.

 

Ik hoop voor jou alleen dat deze diefstal op een aparte stapel ligt. Je hebt zelf ook al 2 keer contact gehad en volgens mij wisten ze toek ook niet waar de claim lag. Dus vandaar een black box.

Reputatie 7
Badge

Ze zitten gewoon tot over hun oren in de claims. Wachttijd inmiddels 7 tot 9 maanden. Wat je zaait zul je oogsten.

Reputatie 7
Badge +1

De achterstand is inmiddels meerdere maanden bij de geld terug bij vertraging claims. Er zijn thans bijna dagelijks nieuwe incidenten die weer voor extra werkvoorraad zorgen.

 

Ik hoop voor jou alleen dat deze diefstal op een aparte stapel ligt. Je hebt zelf ook al 2 keer contact gehad en volgens mij wisten ze toek ook niet waar de claim lag. Dus vandaar een black box.

 

Zie hier een voorbeeld vers op Twitter

 

 

Ik heb geen geldterugclaim gedaan. Ik heb een diefstaf gemeld van mijn persoonlijke spullen in een Bewaakte NS Fietsstalling. 

Ik lees het al. Het is gewoon een puinhoop bij het afhandelen van de klachten. Ik kan ze wel een tip geven. Verdeel het team in twee groepen. Een groep gaat gewoon zorgen dat de nieuwe claims op tijd verwerkt worden en de rest gaat vanaf oudste datum de “voorraad” weg werken. Ga er vanuit dat ze bij NS ook Lean gedaan hebben. 

Goedemorgen WendyvLierop en welkom bij de NS Community.

Er is al aangegeven dat er aanzienlijke achterstanden zijn bij de afhandeling van claims. Het is echter niet zo dat alle claims op dezelfde stapel komen te liggen. Verschillende typen claims worden door verschillende teams opgepakt en zullen dan ook verschillende afhandeltijden hebben. Wat jij exact hebt ingediend durf ik niet te zeggen, maar de kans is vrij aanwezig dat het alsnog enkele maanden duurt voordat ook jouw claim wordt afgehandeld. Er kan in ieder geval niets gedaan worden om de afhandeltijd te versnellen, het is helaas puur een kwestie van geduld hebben.

Dat werkt alleen als je met het deel van het personeel dat de nieuwe claims gaat behandelen, ook daadwerkelijk de instroom bij kunt houden. Gezien de algehele problemen zal dat niet lukken.

Reageer