Boete kwijtschelden | NS Community
beantwoord

Boete kwijtschelden

  • 4 December 2023
  • 1 reactie
  • 204 Bekeken

Op 12 november 2023 heb ik een boete gekregen op het perron.De poortjes stonden open en ik kon niet inchecken. Bij het proberen in te checken verscheen er een rode driehoek met een uitroepteken erin, wat aangeeft dat ik niet kan inchecken. Ik moest iemand boven bij de trein afzetten en kreeg een boete. Ik heb al zeker 6 keer gebeld en pas vandaag kreeg ik iemand van de NS te pakken. Nu is mijn boete verhoogd met €15 ondanks dat ik er niks aan kon doen dat ik niet kon inchecken. Is het dan terecht dat ik deze boete moet betalen?

Ik hoor graag zo snel mogelijk van u.

icon

Beste antwoord door MoDe 4 December 2023, 16:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Op het perron dien je in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs. Als je niet kunt inchecken, dan zul je een kaartje uit de automaat moeten kopen of online.

Wij kunnen hier bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity de boete niet ongedaan maken. Je kunt telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice om te kijken of zij nog iets aan de boete kunnen doen.

Reageer