beantwoord

Fiets gestolen uit bewaakte stalling en incheck

  • 9 November 2022
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

De fiets van mijn vrouw is gestolen uit de met camera's bewaakte stalling in Amersfoort Schothorst. Na contact met de klantenservice heb ik het schadeformulier met alle gevraagde gegevens/spullen aangetekend opgestuurd, namelijk: alle fietssleutels (4 stuks) van de op slot gezette fiets, kopie aankoopbewijs, kopie abonnement en kopie aangifteformulier.

Nu las ik uit een andere conversatie dat er ook een bewijs van incheck moet zijn. Dat staat niet op het formulier dus vanzelfsprekend niet geprint. Ik neem aan dat NS zelf kan zien met het nummer van de OV-kaart dat er is ingecheckt en niet is uitgecheckt.

Graag bericht of dit een nieuwe aanvullende eis is en dat NS dit zelf afhandelt en voor toekomstige zaken het formulier aanpast zodat de gedupeerde klant weet wat te doen.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 9 November 2022, 10:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi E Vermeer en welkom bij de NS Community!

Ontzettend vervelend dat haar fiets gestolen is! Het klopt dat dit niet in het formulier staat. Als je al contact hebt gehad met de klantenservice voor het formulier, is er al gekeken naar de fietsparkering in ons systeem. Het wordt wel opgevraagd wanneer er nog geen eerder contact is geweest. Dit is alleen voor de zekerheid. Omdat dit ook door de klantenservice bekeken kan worden, is het zeker geen verplichting om mee te sturen.

Ja het formulier heb ik van iemand van de klantenservice. Of zij de fietsparkering in hun systeem hebben gecheckt? Geen idee. Maar ik begrijp dat dit dus geen eis is om op te sturen. Dit is dan een opluchting.

Reageer