ingecheckt hoefde niet | NS Community
beantwoord

ingecheckt hoefde niet

  • 25 February 2022
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Hoi! Ik was net met iemand aan de telefoon maar door mijn slechte bereik verbrak de verbinding. Ik ben in Amsterdam Centraal ingecheckt naar Berlijn met mijn OV chipkaart, maar ik heb gewoon een ticket gekocht en ik wist niet dat ik met die qr code moest inchecken. Wat moet ik nu doen? Want ik wil niet dat het bedrag twee keer afgeschreven wordt 

 

Zij was al bezig met dit herstellen, maar omdat de verbinding verbroken werd weet ik niet of het gelukt is

icon

Beste antwoord door Momo 25 February 2022, 15:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik gewoon nogmaals contact opnemen. Dat hoeft niet per telefoon, kan ook via de chat, Twitter of Facebook. 

Reputatie 7
Badge +1

Hoi! Ik was net met iemand aan de telefoon maar door mijn slechte bereik verbrak de verbinding. Ik ben in Amsterdam Centraal ingecheckt naar Berlijn met mijn OV chipkaart, maar ik heb gewoon een ticket gekocht en ik wist niet dat ik met die qr code moest inchecken.

Regel 1 voor internationale reizen: nergens in- of uitchecken, ook niet voor aansluitende binnenlandse treinen.

Met de QR-code kun je niet inchecken. Die dient alleen om eventuele poortjes te openen en voor controle in de trein.

Reputatie 7
Badge +1

En je hoeft nou niet meteen erg te zorregies maken: gewoon na de reis via ´uitchckgemist´ aanpassen. Afh. van of je al dan niet FLEX hebt op je kaart, wordt het dan verrekend (als hey nog op saldo is: wordt klaargezet als bestelling ophalen).

Overigens: op de printversie van die bij NS-INT gekochte biljettekes staat zelfs een rebus/pictogram waar dit wordt uiteengezet, maar dus niet als je bij bahn hebt gekocht.

Reageer