klantenservice gebeld weggedrukt

  • 6 September 2022
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Beste, mijn zoon belde op mijn telefoon naar de klantenservice met een vraag over een boete die hij wellicht niet hoeft te betalen. Na 13,30 minuten zijn we weggedrukt terwijl we de belkosten wel moeten betalen en geen contact hebben gekregen. Mijn zoon is donderdag 1 september 1e klas gaan zitten omdat de trein overvol en hij ook niet op het balkon kon staan. Hiervoor heeft hij een boete hgekregen( en 4 anderen ook). De conducteur zei dat als hij de klantenservice zou bellen hij dit niet hoefde te betalen.betalingskenmerk 2000 0000 7681 4069. Graag antwoord over waarom de telefoon weggedrukt is, hoe ik deze belkosten terug kan vorderen aangezien ik geen contact heb gekregen.

Vriendelijke groet, Leone Livain


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U zult zelf contact moeten opnemen met Klantenservice en krijgt de belkosten niet terug. U kunt niks terugvorderen. Het is helemaal niet zeker dat de verbinding opzettelijk is verbroken. Klantenservice is getraind op agressie en  hangt alleen op bij aanhoudende grofheid. Ook als dat zo zou zijn, betaalt u nog steeds uw eigen belkosten. 

De boete is terecht als uw zoon zonder kaartje in de eerste klas zat. Dat mag ook niet in een volle trein zonder nadrukkelijke voorafgaande toestemming van de conducteur. Dat is volledige onzin. Het is wel zo dat een eerste boete wel eens ongedaan wordt gemaakt. Voorwaarde daarbij is wel dat uw zoon zich correct naar de conducteur heeft opgesteld, en de conducteur geen negatieve aantekening over zijn gedrag heeft gemaakt. U heeft ook geen recht op kwijtschelding van de boete. 

U kunt ook via de chat contact opnemen met Klantenservice, dat is gratis, dus uiteraard krijgt u geen belkosten terug. Correct vragen om de boete kwijt te schelden als het de eerste keer is, is in de praktijk de meest succesvolle werkwijze.

Het betalingskenmerk kunt u beter verwijderen, dit forum is door iedereen te lezen.

Reputatie 7
Badge +3

De reden waarom de zoon zonder een daarvoor geldig vervoersbewijs in de 1e klas zat doet er niet toe. De zoon had niet betaald voor een plaats in de 1e klas. De boete is terecht en zal gewoon betaald moeten worden. Zoals @Thom al aangegeven heeft kan een 1e boete soms kwijtgescholden worden. Hiervoor dient de zoon zelf contact op te nemen met de NS klantenservice. Alle kosten die gemaakt worden om in contact te komen met de klantenservice zijn voor eigen rekening.

Reageer